Ni gravida - vilka var era tidiga symtom?
Som sagt vilka var era allra första symtom och när kom de?
Som sagt vilka var era allra första symtom och när kom de?
I v 4-5 utebliven mens, ömma bröst, hade faktiskt en liten kula på magen redan då...
Annars i v7 så kom illamåendet o började kräka...Då kändes d att vara gravid...
//Linda v22
Någonstans runt v 5 hade jag avsmak för viss mat och mersmak för annan samt ett väldigt illamående. Omkring v 8 började brösten ömma och det blev allt ihärdigare.
M V H Ulrika v 30+2 med tvillingar
I vecka tre fick jag avsmak för leverpastej, kaviar & kaffe. Jag hade även väldigt ömma bröst i vecka tre. I vecka fyra fick jag metallsmak i munnen...
Det var mina ömma bröst! Efter två veckor med ömma bröst då jag trodde att mensen "hakat upp sig" så visade det sig att det inte var mens utan graviditet *S*
Annars har jag inte haft några symptom alls!
Jag fick ovanligt ömma bröst. Sen spände det och drog i magen på ett sätt jag inte kände igen.
Några dagar innan BIM så var jag så himla trött.. kunde knappt hålla ögonen öppna..
Enormt trött! Kissnödig! Lite ont i fogarna i bäckenet, mer än vanligt då jag har konstant foglossning...
Humorn är att jag och sambon hade sex en enda gång i november då jag blev gravid och det var tydligen på ÄL-dagen! Drygt 2 v efter så började symptomen...
MYCKET ömma bröst...Illamående i v. 8 och flera veckor framåt. Ledsen för ingenting, grät konstant. TRÖTT!
Mitt tydligaste och tidigaste tecken (före BIM), som jag inte fattade förrän efteråt, var att jag var så seeeg. Kände mig lat, orkade ingenting. Och så hade jag pms gånger tre!! Jättearg, jättebröst (sååå ömma) men bara lite molvärk dock, brukade ha riktigt ont annars vid mens. Trodde hela tiden att mensen skulle komma.
ömma bröst och halsbränna
sen välsigt trött