Ni gravida - vilka var era tidiga symtom?
Som sagt vilka var era allra första symtom och när kom de?
Som sagt vilka var era allra första symtom och när kom de?
ont i brösten, kissinödig konstant, ont i ryggen, trött.
Är 5+2
Ont i brösten, otroligt trött och väldigt frusen. Är nu i v.16, är fortfarande trött men slapp faktiskt allt illamåendet som man hört talas om, tack och lov. Lycka till allihop!
smurfmor:
du skriver att du har ont i ryggen. Var sitter värken då?
Jag märkte av min graviditet några dagar innan BM, jag hade ömma bröst, som mensvärk, konstig smak i munnen, tappade matlusten, trött och kräktes ca 10 ggr per dag..... Är nu i v. 10+2
Jag hade ömma och kliande bröst,var DÖDSTRÖTT hela dagarna,hade (och har)ett jävla humör,svullen mage,kissande på nätterna,mådde j*vligt illa varenda dag och det blev värre av vissa lukter(som tex min nya mobil).Började väl bara 1-2 veckor efter jag blev gravid och höll på i 2 månader(Det värsta alltså)!
/K
22+5
Morgonen efter äl vaknade jag med mkt ömma bröst. Det har hållit i sig men minskat något (är i v14 nu). Först efter 2-3 veckor kom övriga symtom: illamående, trötthet och enligt maken ett "jävla pissigt humör"
Jag fick klåda & va trött. fick yrsel oxå ibland.
& hade svårt för & äta, men mådde inte illa.
Lätt illamående och tyckte att jag kände mig lite "febrig" allt som oftast.
Glömde skriva en av dom största symptomen:yrsel!Var nära på att svimma flera ggr ung en o 2 månader in i graviditeten.Har det fortfarande.Då trodde jag att jag var sjuk lr nåt för jag visste inte då att jag var gravid.
jag kände inte mycket symtom lite humörsvängningar från jätteglad till jättearg till jätteledsen osv. Sen hade jag ont i brösten, har inte mkt symtom nu heller(v7)
hade lite ont i huvudet också....
Jag är "nygravid" (v 5) och fick direkt efter äl ont i tuttarna som nu ömmar till och från under dagen, mensvärkskänsla som går tydligt bak i ryggen, vilket är det enda som skiljer det från vanlig mensverk. Känns som träningsvärk i ryggslutet. I övrigt mår jag som vanligt. Lite extra hungrig är jag nog
I mitten av v6 spydde jag första gången, det var mitt första riktiga gravida symptom, sedan så fortsatte jag att spy fram till v11 typ så just nu är jag glad över att det har gått över. Är nu i v13 och tycker att livet som gravid känns toppen :D. Lycka till!
Jag fick mensvärk och värk i brösten (precis som vid mens) så jag trodde att det inte skulle bli nåt barn. Men det var det! Har inte haft några andra symtom alls, förutom lite extra trötthet. Mår alldeles förträffligt! Ha det bra alla blivande mammor!
Även jag fick rejält ont i tuttarna direkt efter ÄL, samt mensvärk. Efter några veckor kom illamåendet och den stora tröttheten. Illamåendet har som tur är gått över nu (v14). Börjar nästan känna mig normal igen. Å just det, det kommer mjölk ur ena tutten och jag har fått en härlig raggarsträng på magen.
puffar
Det började med att jag fick ont i brösten (fast bara när jag kände på dem), sedan kom nidblödningen ca 7 dagar innan mens (lite klarrött blod en morgon bara, sedan lite brunt i kanske 2 dagar). Nu, i samband med att jag vanligtvis ska ha mens hade jag jätteont i magen...som mensvärk. Istället för mens nu har jag mer flytningar än vanligt... Jag har börjat på illa, det började dock med att rapar bubblade upp (brukar aldrig rapa så mkt annars) Sedan är jag trött, så trött...orkar inte läsa i sängen längre, utan släcker lampan direkt... Så långt har jag kommit i vecka 4-5...
Kram!
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh vad skönt att höra att det är fler som fått mensvärk så tidigt. Tack känner mig MYCKET lugnare nu nästan så jag börjar gråta av lycka......
Har kännt mig rätt så orolig idag. Har BIM 1-2/5 och har redan mensvärk trots ett + på stickan.
Grattis och lycka till alla nygravida, och sengravida
Det första jag märkte var nog små finnar i ansiktet, lite ryggont och psykisk påverkan som oro, rastlöshet och en känsla av att något var annorlunda. Men jag hade inga "självklara" symptom. Fick inte ont i brösten (vårtorna) förrän nyligen, är i vecka 5 snart! Lycka till och ge inte upp!