• Julias pappa

3-4v barnsemester i juni... Vart?

Hej!

Vi funderar på att åka iväg på en lite längre semester i sommar med våra barn på (då) 4 år respektive 1 1/2 år. Då vi kommer vara långlediga i sommar pga slutet av föräldraledigheten för minstingen, så hade vi tänkt oss en 3-4 veckors resa ihop med start i början av juni.

Har läst på om Thailand en del här, och det känns klart lockande då vi är ute efter varmt väder, stränder och prisvärt boende. Dessutom uppskattar vi bra och fräscht boende, gärna någon resort med t ex spa och/eller träningsmöjligheter och framförallt riktigt barnvänligt.

Vi känner oss lite villrådiga gällande väder i Thailand under juni månad, och vill kolla om det är någon som avråder/rekommenderar något speciellt givet det vi är ute efter. Tips på resmål och hotell uppskattas!

• Svar på tråden 3-4v barnsemester i juni... Vart?
  • Jontefjonte

Jag hade inte stuckit till Thailand i juni (dels pga lite osäkrare väder) men framförallt för att det finns så många fina ställen på närmare håll vid den tidpunkten på året som har allt man kan tänkas vilja ha.
    Jag har också små barn och hade nog hyrt ett hus/lägenhet vid medelhavet. Kanske bilat dit och tagit det lugnt på vägen ner med en massa sevärdheter/barnställen längs vägen. Italien, Franska rivieran, Mallorca. Kanske "tråkiga" ställen men så fina och barnvänliga. Eller varför inte Kroatien som ju ska vara suveränt enligt många jag känner och billigare än tex Italien.

Svar på tråden 3-4v barnsemester i juni... Vart?