• Thea och Ebba

ONT i svanskotan!!!!

Kan man få ont i svanskotan pga av foglossning eller va kan de va?? när ja sitter så när ja reser mig kan ja knappt gå för de gör sååå J****A ont... undrar så va de e... är i V19.

Tack

• Svar på tråden ONT i svanskotan!!!!
  • Palleman

Jag har också ont i svanskotan. Men det beror kanske på att jag sitter så konstigt i soffan?

• Jussan

Jodå, det är foglossning. Kan yttra sig på olika sätt. Svanskotan är ett ställe man kan få ont pga foglossning.

• Snökristall

Japp foglossning är det....tyvärr......fick det redan i v14 har fortfarande besvär i alla fogar 1 år efter förlossningen, så var rädd om dig och din kropp.

• ulrika81

Jag har också ont i svanskotan, och ut med sidorna. Men för mig började det redan för några veckor sen, nu är jag i vecka 15. Liniment hjälper, en stund.

• lilla my2

ont det gör ont, i svanskotan, mest om jag suttit för länge

• Thea och Ebba

Ja de känns mest när ja sitter hårt.. o sen ett bra tag efter att ja rest på mig.. ser ju ut som ja skitit ner mig dom 50 första metrarna ja går... o sen har ja ont i nedre delen av ryggen. har haft dåli rygg innan oxå men. ville bara veta om de e foglossning eller bara vanligt ont. men så ont har ja aldrig haft i svanskotan...

Tack för era svar...

• Gummy

känner igen det där... jag fick ont redan i vecka 7-8 men då hade jag bara ont i svanken, kändes ungefär som mensvärk. sen gick den värken ner i skinkorna istället, framförallt om jag gått länge. nu har all värk koncentrerat sig runt svanskotan så det är bara där jag har ont nu. fast jag tycker att det blivit bättre de senaste dagarna. Är det någon annan som upplevt att det blivit bättre eller ska jag oroa mig? är i vecka 13

• JoAr

Hej på er,

Är nu i vecka 25 och jag har haft jätteont i svanskotan sedan vecka 13 ungefär. Kul när man arbetar på ett kontor och sitter ner hela dagen. Känns som jag skall börja gråta varje gång jag skall resa mig upp.
    Som tur är har jag fått ett höj och sänkbart bord av min snälla chef.

Hoppas det blir bättre för er!

• ostkroken

Jag har oxå fått ont den senaste veckan. Jag har ett ganska stillasittande arbete och det känns mycket jobbigt nu. Har även svårt att sova på nätterna och har legat på soffan. Där kan jag få lite mer stöd än i sängen. Blir det bättre? Finns det något man kan göra för att underlätta?
    Jag är i vecka 22.

Tacksam för tips...

• fyrabarn

men det behöver inte vara foglossnoing. jag vet inte vad jag haft för ryggproblem, men jag kallar det ischias. det börjar i svanskotan, sen far värken ner i benen, när det blir som värst.

• boosten

Har också ont i svanskotan, men bara ibland och kortare stunder. Jag håller bara tummarna för att det inte ska bli sämre för nån av oss!

Ulrika81: Jag har hört att liniment inte är så bra när man är gravid, du kanske borde kolla upp det lite närmare?

• Ceca

Jag har fått riktigt ont i svanskotan den sista veckan, Det låser sig oxå när jag reser mig. Har stillasittande arbete och försöker att gå upp och röra mig men attans vad ont det gör.
    När jag är ute och går och kanske kommit 50 meter så gör det ont ner mot ljumsken och höfterna, som håll ungefär men mycket starkare tillslut kan jag bara ta smurfsteg eller så måste jag stanna. Kan det ha med foglossning och göra också?
    Jag e i vecka 26

• Ceca

annarobban: Jag va hos läkaren igår och det visade sig att det är foglossning. Hon kände på punkter och det gjorde ONT. Hon sjukskrev mig halvtid resten av tiden och om det blir värre skulle jag återkomma för heltidssjukskrivning. Jag ska nu köpa stödbälte, tyckte läkaren.
    Du kanske ska prata med din BM så du blir skickad till läkaren så du får hjälp och att det blir värre.

• MayaPiraya

Helt klart foglossning! Det började för mig runt v.10 och blev bara värre o värre, i v. 18 var jag tvungen att sjukskriva mig för jag hade så ont att jag kunde gråta. Några dagar efter det så gick jag till sjukgymnast o då var det givetvis nästan borta... så jag satsade på att skrämma bort den
    Jag känner av det från och till, men ngt som verkligen tog udden av smärtan för mig vad att köpa en sittring, helt klart värt sina 2-300:-!!

• Hulke

Här är en till med ont i svanskotan. Värst är det när jag böjer mig ner, till exempel för att knyta skorna. Aj, vad ont det gör när jag ska resa mig upp igen! Är i v. 12. Problemen började för någon vecka sedan och verkar bara bli värre. Hur ont ska man ha innan man går till doktorn?

• lexa

Jag hade ont i svanskotan mellan v 18-21 ca. Jätte ont. Min BM sa att det INTE var foglossning. Utan att det är hormoniellet. Man växer väldigt mycket under den här perioden, och att det hade med hormoner att göra. Samt att det brukar gå över. OCh det gjorde det för mig. Det är ju säkert olika. Men det kändes skönt för mig att veta att det kunde bli bättre. JAg fick det okså som ni beskriver när jag satt ner långa stunder...Man lär sig nya saker hela tiden..

• lexa

Vill bara påpeka jag hade bara ont i svanskotan ingen annanstans alltså inte i höfter och dyl som vissa har skrivit här..

Svar på tråden ONT i svanskotan!!!!