• Vonkan84

Någon mer med en otroligt aktiv bebis i magen?

Imorgon har jag gått 32 fulla veckor.
    Min bebis i magen är superaktiv, speciellt på kvällarna när det är dax att gå å lägga sig. Jag vet inte hur många ggr jag får vrida å vända mig och bebis bara busar runt som en dåre där inne

Fler som har det som jag?!

*3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • Svar på tråden Någon mer med en otroligt aktiv bebis i magen?
  • Vonkan84

Alltså man känner ibland hur obehagligt det kan vara när bebis försöker vända på sig där inne, verkar ju vara rätt trångt för den nu ju

*3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • mee2

jo d e sant, förut satte den typ foten eller handen vad min navel å tryckte hårt å länge, obehagligt hehe

• Tjomsan

Min tjej var sån också i magen. Tror aldrig att hon vilade. Hade en kollega vars baby var så stilla att hon gick till MVC ett par ggr extra för att kolla att allt var bra. Min flicka har idag massor av energi, en stark vilja, gick tidigt. Kollegans flicka är sådär som jag ibland önskar att min tjej kunde vara lite oftare - lugn, mammig, lite blyg, sitter stilla... Nej, jag vill absolut inte byta ut henne! Vi brukar skoja om detta och har en teori om att man lär känna personen redan när barnet är i magen. Du får se om det stämmer även i ert fall

• agua

Har en liten vilding i min mage v 39 och inte har den lugnat sig mycket. Blir fortfarande lika sur om de är de minsta tryck på magen. Flört

• Stina m buffe i ugnen

Vojne vojne, är bara i vecka 26 och det är hej vilt så fort jag lägger mig ner... (vilket tydligen är helt normalt...) har tänkt att det kommer lugna sig när den lilla krabaten inte har lika mycket plats, men det tror jag att jag kan fetglömma efter att ha läst här! Fast det är ju himla mysigt att känna knyttet leva om också! Jag blir så nyfiken på vem buffen kommer bli.

• Vombell

Jag ahr också en liten vilding.. KOmmerinte ihåg att de andra fyra var lika aktiva.. Håller igång hela nätterna. Får se vad som kommer ut i februari

• Tjejan83
    Tjomsan skrev 2007-12-09 22:55:39 följande:
    Min tjej var sån också i magen. Tror aldrig att hon vilade. Hade en kollega vars baby var så stilla att hon gick till MVC ett par ggr extra för att kolla att allt var bra. Min flicka har idag massor av energi, en stark vilja, gick tidigt. Kollegans flicka är sådär som jag ibland önskar att min tjej kunde vara lite oftare - lugn, mammig, lite blyg, sitter stilla... Nej, jag vill absolut inte byta ut henne! Vi brukar skoja om detta och har en teori om att man lär känna personen redan när barnet är i magen. Du får se om det stämmer även i ert fall
    Jag har en jättelugn bebis i magen. Hoppas att det stämmer, att man får ett lugnt barn
  • Fru Antonsson

jag har en super vild bebis i magen jag oxå. Sparkar och har sig. Ibland drar han arbågen eller hälen efter magen och det kan göra lite ont. Men det är i alla fall hur härligt som hälst ändå att den är så vild. Man blir ju inte orolig om det är något fel. När jag var gravid med min son så var han hur lugn som hellst. Änidag är han hur lugn som hellst. Det är kanske som dom såger att tjejer är livligare än pojkar. Vi får se i januari vad som kommer ut.

• Längtandsfull

Här är en till bäbis som aldrig är still... Putter, trycker,och sparkar hela tiden. Gärna mot revben och urinblåsan... bäbisen är fixerad nu så det trycker på bra neråt...

TS: Jag gick in i v 33 i måndags då borde vi ha samma bf-datum... 4 Februari.

• Anna och Mathias

Har åsså en liten vilde i magen.. Han tycker om att vända sig hela tiden å trycka rumpan mot magen så jag får en superkonstig form på hela magen..
    Å allt detta på kvällen eller när jag precis ätit. Åsså gärna en fot mot revbenen lite då och då Fundersam

"Filuren" v.36
  • Yosa

Vår Elin var himla vild i magen. När hon sen kom ut var hon också väldigt livlig och sov ytterst lite. Hon har alltid varit tidig, gick helt utan stöd vid 9 månader, är himla framåt o trotsig nu (blir 3 i mars).

Nu väntar vi en till i januari och denn* är mycket lugnare. Blir nästan orolig ibland. Undrar just vad dte är för personlighet som den kommer att ha.

• mamma mys

min förra son var super aktiv i magen o la sig ofta på svären o sträckte på sig o då jag hade cerklage så gjorde det ju inte saken bättre o så hade jag mkt sammandragningar o dom ökade ju iom hans aktiviteter.....denna graviditet så är lill pojken i magen en aning lugnare men aktiv är han ju fast inte obehagligt aktiv än...men jag är juj baar i vecka 21 så den har ju tid att bättra på karaten....men jag är glad om han kan hålla sig lugn då jag har cerklage även denna gång o mkt sd o äter medicin mot det.....min första pojk var då behagligt lugn....man visste att han mådde bra då han rörde på sig så där lagom utan att man behövde bli orolig.....han maserade baar mina revben mot slutet....det var ju inte så skönt...

• MkrKabe

Samma här. är i v. 33 och den där lilla galningen verkar inte ta mycket till paus. Det vrider å vänder sej så jag tror revbenen kommer sprätta iväg snart assss!

Dessturom har den börjat vända sej me skallen nedåt (checkade det häromdagen hos bm), och det känns ju minst sagt SKUMT att det är värsta bökandet, där nere... HUUUUUUUUUUUUUUU!

• Stora Gosan

vet inte hur min är...lagom tror jag. Buffar på kvällar och morgnar när jag ligger eller sitter. Jag har moderkakan i framvägg så buffarna är inte så hårda utåt än, men däremot nedåt mot "utgången". Känns som han är lite överallt..igår var han ovanför naveln på höger sida ett tag innan han letade sig ner igen. Gick in i v 23 idag..

• FruSundahl

Är i v30 och jag undrar om bebisen någonsin sover. Den har hållt på konstant sen i v20 känns det som.

Det man inte minns har inte hänt
  • jen bossman

här är en till med en vilding i magen. sonen var lika livlig och har idag så mycket energi så att mamma inte orkar med. får lite panik när bebisen i magen verkar lika bild.

Svar på tråden Någon mer med en otroligt aktiv bebis i magen?