• trasselsudd

När går era 2,5 - 3-åringar och lägger sig? (vardagar)

Om någon har tips på hur man ska göra med en liten tjej som strular när det är dags att sova så är jag tacksam för svar.
    Min tjej vill läsa, leka, prata eller bara ligga och stirra i taket när det är dags att sova.
    Ska försöka med att lägga henne tidigare på kvällen, hon brukar gå och lägga sig 18.30-19.00 men inte vill hon sova inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 22:13:24:
    Funderar på att lägga henne tidigare eftersom jag funderar över om hon blir övertrött.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 12:37:14:
    Ska prova att lägga dottern strax innan åtta på kvällen efter att ha läst era råd. Jag trodde att dottern brukade gå och lägga sig vid en bra tid på kvällen, men ser nu att många av hennes jämnåriga går och lägger sig senare.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När går era 2,5 - 3-åringar och lägger sig? (vardagar)
  • snillis

men varför lägger du henne så tidigt om hon inte är trött *nyfiken*

min son är lite drygt 2 och vi lägger honom ca 19.30 men då är han vråltrött och somnar på studs.

• mamma till lilla skrutt

Vi lägger vår dotter ( som just fyllt 3 ) ca kl.20. Hon vaknar kring 7-tiden.
    Vi läser för henne. Innan sista boken ( om det är fler än 1 ) säger vi: "Efter den här boken släcker vi".
    Då vi har släckt ska man vara tyst och stilla. Vi ligger bredvid henne tills hon har somnat.

• mrsbygg

Saga får lägga sig vid 20 tiden. hon blir 3 imorgon.

då får hon en flaska välling, sen tittar hon på en film sen sover hon...

• BrideOf Rocky

vår tvååring lägger sig 19 och somnar vid 19:30.

Hon ligger och sjunger, lekar med nallarna,pratar med pappa(det är han som nattar) och lyssnar på sin speldosa.
    Sen somnar hon efter en stund.

Musik är bra, testa en bandspelare med nattvisor eller nåt och mysigt ljus.
    Vår tjej har spöklampa och röd ljusslinga.

Bli inte så jävla provocerad lilla vän.
  • trasselsudd

Min dotter brukar ofta inte somna förrän 20-21 på kvällen och sedan går hon upp runt kl 7 på morgonen.
    Jag funderar på om hon får för lite sömn eller inte.
    Jag funderar på att lägga henne tidigare för jag undrar om hon är övertrött när vi lägger henne (oftast runt 7 på kvällen) och därför inte somnar.
    Hon är 2 år och 10 månader.

• Dino78

19 eller 19,30 beroende på hur trött hon är. Röstade 19,30 nu. 20,00 brukar hon (ska hon!) sova tycker jag.

Vi läser en eller ett par böcker, sen pratar vi lite ibland om vad som hänt under dagen och vad vi ska göra dagen som kommer och sen sjunger jag en sång (hon önskar sig alltid Elton John, så sött) sen somnar hon.

DIF i själ och hjärta
  • mrsbygg
    trasselsudd skrev 2007-12-09 22:17:13 följande:
    Min dotter brukar ofta inte somna förrän 20-21 på kvällen och sedan går hon upp runt kl 7 på morgonen. Jag funderar på om hon får för lite sömn eller inte. Jag funderar på att lägga henne tidigare för jag undrar om hon är övertrött när vi lägger henne (oftast runt 7 på kvällen) och därför inte somnar. Hon är 2 år och 10 månader.
    ni lägger nog henne för tidigt! prova lägg henne vid 20 tiden ist så går det nog bättre..
  • trasselsudd

Och jag som trodde att vi la henne ovanligt sent?

• Viello

Mellan 20 och 21 brukar hon somna.
    Sover aldrig längre än max 11 timmar. Oftast 10.

Svar på tråden När går era 2,5 - 3-åringar och lägger sig? (vardagar)