Vad gör man med svärmor som inte lyssnar..
Jag har en väldigt älskvärd svärmor...Men hon går mig (och min sambo) på nerverna..
I veckan var hon barn vakt åt oss för vi båda jobbade. På kvällen när min son somnat satt vi och drack glögg och småpratade.Jag berättade att hon var välkommen på lussefirande med min son och hans förskola i veckan och hon blev jätte glad.Berättade även att jag inte köpt hans lussedräkt än men att jag skulle göra det i helgen....(Det är hans första firande så jag såg verkligen fram emot att fixa och greja.)
Igår träffades vi och med sig hade hon ett paket till min son... ut tar hon fram en lusse dräkt...... Detta är inte första gången hon gör sånt här.Alltså köper saker utan att fråga.Sitter hon barnvakt har hon egen mat med sig till sig och till sitt barnbarn.Fyller vår frys och kylskåp med mat fast vi har storhandlat,ska alltid skicka med mat när vi hälsar på hos henne,ska alltid komma med kommentarer om hur lite eller hur mycket han är klädd,ska förklara för oss vad han vill osv osv.Jag vet inte hur många gånger vi förklarat för henne att det är vi som bestämmer om vår son och vi vill inte ha hjälp om vi inte frågar om det...Men hon fattar inte för det är som bortblåst senare..JAG BLIR GALEN!!
Vad ska vi göra? Snälla hjälp oss...