• daggdroppar

37.7=feber?

Har varit magsjuk och har en feber som inte vill ge med sig..för visst är 37.7 feber? Brukar ligga på 37.4 annars..

• Svar på tråden 37.7=feber?
  • Pikku Enkeli

Har du 37.4 som normaltemp så är inte 37.7 feber enligt min åsikt.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Venna

Nej, 37,7 skulle inte jag räkna som feber. Lätt förhöjd temperatur möjligtvis, men inte feber.

• daggdroppar

Uch, känner mig så ynklig...men man mår väl som man gör efter magsjukan..man blir liksom helt urlakad..nej, 37.7 är kanske ingen feber..men det känns i kroppen som om man hade mer än så..

• Hemmafru

37,7 räknar jag som feber på min dotter, då hon annars har 36,5 utan feber.

• AstraTrillian

Man får väl kolla på vilken normaltemp man har, jag ligger normalt på 36,6 och blir det feber. Men 0,3 grader högre känns inte så mycket.

• Kakan83

o,5 över vanlig kroppstemp räknas som förhöjd temp, mer än det, då har man feber.

• LHUF

det är så lustigt med feber..jag har normalt sett 36,5 så jag anser ju att jag har feber vid 37,8 .. men så skall man tydligen inte tänka.. Men någonstans läste jag att om man hade 37,5 och inga andra symtom under graviditeten så skulle man kontakta bm eller läkare.. ingen aning varför

• Xavant

38 grader är feber, det lärde jag mig på sjukhuset när min son var sjuk. Däremot kan man ju fortfarande må dåligt även om man inte har feber. Krya på dig!

LHUF skrev 2007-12-10 14:25:45 följande:
    det är så lustigt med feber..jag har normalt sett 36,5 så jag anser ju att jag har feber vid 37,8 .. men så skall man tydligen inte tänka.. Men någonstans läste jag att om man hade 37,5 och inga andra symtom under graviditeten så skulle man kontakta bm eller läkare.. ingen aning varför
    Jag har ofta 37,5 och hade ingen tanke på att kontakta läkare under min graviditet vid dessa tillfällen...? Låter märkligt.
  • KristenTjej84

Jo jag tror det räknas som lite feber, det beror på hur du mår! har du precis varit magsjuk och känner dig svag fortfarande då ska du absolut inte åka till jobbet utan vänta tills du är pigg och stark igen! annars finns det risk att du får ordentlig feber och då måste du vara hemma ännu längre..
    Jag brukar ha 36.6 vanligtvis, därför känner jag direkt av det i kroppen då jag har 37.5( ont i huvudet, svag o trött) och då brukar jag stanna hemma o sjukskriva mig för den dagen..

• KristenTjej84

Jo jag tror det räknas som lite feber, det beror på hur du mår! har du precis varit magsjuk och känner dig svag fortfarande då ska du absolut inte åka till jobbet utan vänta tills du är pigg och stark igen! annars finns det risk att du får ordentlig feber och då måste du vara hemma ännu längre..
    Jag brukar ha 36.6 vanligtvis, därför känner jag direkt av det i kroppen då jag har 37.5( ont i huvudet, svag o trött) och då brukar jag stanna hemma o sjukskriva mig för den dagen..

Svar på tråden 37.7=feber?