Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

    Diafragmabrock

    Pusselbiten86 skrev 2011-11-30 21:03:08 följande:
    Min bästa väns dotter föddes med Diafragmabråck i Aug 2010.
    Hon är en glad o sprallig tjej nu och fick inte alls vara på sjukhuset så länge som vi förväntade oss.
    Opererades på tredje eller fjärde dagen och allt gick enligt planerna.

    Hon fick veta det på RUL.

     
    Hon opererades på andra dagen! ;) Så länge stannade du inte hos mig! :p haha!

    Ja det är min lilla kämpe tjej som Pusselbiten skriver om. Hon är nu 15½ månad och är en pigg och glad tjej med knapp på magen där hon får en del av sin näring. Hon är inte alltid så glad för mat utan äter när hon själv vill.
    Vi stannade bara 19 dagar på sjukhus och min plutta slapp respen redan dagen efter operationen, alltså var hon 3 dagar gammal när hon slapp den. Syrgas slapp hon helt vid 15 dagars ålder ungefär. Hon hade syrgas fast i några dagar och sen vid behov några dagar men sen var det borta. Hon damp när hon skrek eller skulle äta.
    Någon som undrar något så bara fråga, har även skrivit en blogg om tiden från strax före födseln tills idag och fortsätter skriva. 
  • 060810
    hondär skrev 2011-12-04 20:34:16 följande:
    Schnappi, hur är din dotters lungor?
    Den vänstra lungan är vad jag vet mindre än normalt, men det var förväntat, men ingen har kollat på 1 år nu så det är svårt att veta hur läget är nu.. Vi får inte de utlovade undersökningarna och ingen vet egentligen hur hennes lungor mår just nu.. Hon har ju astma men det hade hon ju kunnat få ändå.
    Är du med på facebook? Där finns en grupp med "massa" föräldrar till barn med d-bråck. 
  • 060810

    Min dotters matvägran kom direkt. Hon hade svårt att suga och för 1 år sen fick jag veta att hon sög fel på flaskan. Hon sög på den som man suger på en napp. :( så hon fick jobba mer än vanligt vid måltiderna och det orkade hon inte så det blev att hon vissa dagar inte alls ville äta. Nu äter hon en del själv men inte alla dagar och när hon är sjuk kan hon lägga ner totalt.

  • 060810

    Vad trist att ni har det så på sjukhuset. De enda problem vi har med sjukhuset är att hon inte får sina planerade undersökningar gjorda och det gör mig så arg!

Svar på tråden Diafragmabrock