• Lopzie

Var köper man pysselprylar???

Jag undrar om någon vet var jag kan köpa piprensare, flörtkulor och silkespapper m.m till julpysslet. Jag ver att det finns på Panduro, men jag har en bit dit. Finns det att köpa i andra affärer?

• Svar på tråden Var köper man pysselprylar???
  • miniGrynet

Panduro säljer ju även på Postorder.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • sommarmor

panduro och slöjddetaljer finns på nätet med!

• Lopzie

Man jag vill ju strosa runt och titta på grejerna!
    Säljs det inte någon annanstans alltså?

• Peztis

Panduro har ju återförsäljare lite här och där... Utan att för den skull kalla butiken för Panduro. Har de inte hemma så tar de hem det.
    Annars brukar det finnas i bokaffärer, ibland.

• Peztis

Finns i Väsby, i alla fall. Du bor ju inte sååååå långt ifrån. Men finns det verkligen inget i ert fina stora centrum? Åhléns? Surprisehouse? Lilla magasinet? Kalaskompaniet? (Kollade på deras hemsida.)

• Lopzie

Intressant! I väsby säger du, då kanske det kan bli en tripp dit då! I vilken butik? Nej, jag har kollat runt i Täby C utan framgång, jag trodde också på kalaskompaniet. Men det är ju alltid kul att åka till ett annat centrum än det man brukar.
    Tack för tipset!!!!

• miniGrynet

Finns en jättebra Panduro-butik i Solna Centrum, är ju inte så långt ifrån Täby heller, 1.5 mil bara.

De har öppet alla dagar, och där är det aldrig mycket folk som det kan vara inne på Kungsgatan.

(trodde du bodde jättelångt bort ifrån allting när du skrev att du har en bit till Panduro! )

• miniGrynet

I Väsby centrum finns det enligt hemsidan en butik som heter Pyssel och ting, där kanske det kan finnas lite sånt.

Clas Ohlson överraskar ibland med en del bra pyssel-saker.

Även bokaffärer brukar ju sälja sånt där nu till pyssel-tider.

• Marco och Mathias mamma

Leksaksbutiken i ArningeC då, har du kollat där? De har ju ett ganska stort sortiment.

• Lopzie

Minigrynet, Hmmm ledsen att jag missledde dig!
    Jag visste inte att det finns i Solna och jag åker inte så gärna in till stan. det var det jag menade, inte att jag bodde i urskogen! Såå Solna eller Väsby verkar det som. Undrar vilket C som är roligast....

• miniGrynet

Ingen fara!
    Jag som misstolkade.

Solna är bra, där har dom även ett stort Clas Ohlson om man gillar det och vill kika där. 
    Väsby centrum har jag inte varit i alls, så det kan jag inte uttala mig om. 

Nej, vi bor nära stan, men är inte så förtjust i att åka in dit ändå, åker hellre till något lite större centrum om jag ska handla nåt. 
    Panduro på Kungsgatan får jag nästan ångest av... Det är stor och dom har det mesta, men nej... åker alltid till Solna om det är något på Panduro jag vill/behöver ha.  

Kika på www.solnacentrum.se så ser du vad det mer finns för butiker.  

• Peztis

Solna är större än Väsby, Claes Ohlsson finns i båda precis som Panduro-återförsäljarna.
    Åker du bil så slipper du betala P-avgift i Väsby, i alla fall. De där pengarna kan du ju köpa roligare saker för.

• Peztis

MiniGrynet: håller med om Panduro på Kungsgatan! Så himla skoj men man får tids- och orkångest! Lusten finns...

• miniGrynet
    Peztis skrev 2007-12-11 15:57:33 följande:
    Solna är större än Väsby, Claes Ohlsson finns i båda precis som Panduro-återförsäljarna.Åker du bil så slipper du betala P-avgift i Väsby, i alla fall. De där pengarna kan du ju köpa roligare saker för.
    I Solna finns ju en Panduro-affär, dom har väl oftast lite mer att välja på om man jämför med återförsäljarna?
    Peztis skrev 2007-12-11 16:01:36 följande:
    MiniGrynet: håller med om Panduro på Kungsgatan! Så himla skoj men man får tids- och orkångest! Lusten finns...
    Ja, det är ju just det. Lusten har man, men det känns som om det alltid är massor med folk. Speciellt i dessa pyssel-tider!
Svar på tråden Var köper man pysselprylar???