• ejda

Kaffebryggare?

Vill ha en kaffebryggare som kan brygga en kopp på en gång. Som en espressomaskin/podbryggare då jag är ensam kaffedrickare i hemmet. Samtidigt vill jag att man kan brygga lite större som en vanlig kaffebryggare ifall man får gäster.. Finns det en sådan bryggare?

• Svar på tråden Kaffebryggare?
  • ejda

Länken fungerade inte men kopiera den och klistra in i nytt fönster så..

• 704regan

Jag har Eva Solos kaffekanna:

www.evasolo.com/products-cafesolo.html

Fungerar jättebra, man bara häller på koknade vatten så är det klart, perfekt för 1-2 pers. Bäst blir det om man har lite grövre malt kaffe annars kan det bli lite sump som kommer med. Blixtsnabbt får man kaffe om man använder vattenkokaren!

• ejda

hmm.. en blandning mellan kokkaffe och presskaffe.. intressant.. fast känns också baltigt och lite krångel med vattenkokare och sant.. tack för tipset iaf!

• devega

vi har fått en moccamaster där man brygger direkt i kannan (finns ingen "värmeplatta"). med en sån kan man välja att brygga direkt i koppen och det går supersnabbt! dock tror jag att de är ganska dyra ...

• ejda

Var inne och kollade på moccamasters hemsida.. de har lite olika (om det är dom du menar). Såg en som inte hade värmeplatta. en termosbryggare. Är det en sådan du menar?

• SaTh

Köp Whirlpools Coffimaker. Den brygger 1 kopp åt gången, eller fler :) den är skit snygg och inbyggningsbar :)

• devega

Ja, precis en sån är det vi har.

ejda skrev 2007-12-12 09:22:36 följande:
    Var inne och kollade på moccamasters hemsida.. de har lite olika (om det är dom du menar). Såg en som inte hade värmeplatta. en termosbryggare. Är det en sådan du menar?
  • ejda

Hittar två kaffemaskiner på deras hemsida. En progressive line och en essence line.
    Men de är båda två inbyggningsbar. Innebär det att man måste bygga in dom?

SaTh skrev 2007-12-12 09:24:14 följande:
    Köp Whirlpools Coffimaker. Den brygger 1 kopp åt gången, eller fler :) den är skit snygg och inbyggningsbar :)
  • ejda

Och den funkar enkelt och smidigt att brygga bara en kopp direkt ner i koppen? utan att det kladdar eller rinner utanför?

devega skrev 2007-12-12 09:32:59 följande:
    Ja, precis en sån är det vi har.
  • SaTh
    ejda skrev 2007-12-12 09:35:28 följande:
    Hittar två kaffemaskiner på deras hemsida. En progressive line och en essence line. Men de är båda två inbyggningsbar. Innebär det att man måste bygga in dom?
    mjo, vet inte om just den är med på deras hemsida.
    men dom finns på ikea ( dom sitter även uppe som modeller i deras kök )
  • ejda

Okay.. får försöka komma ihåg att kolla på det nästa gång vi är på ikea... :)

SaTh skrev 2007-12-12 09:38:17 följande:
    mjo, vet inte om just den är med på deras hemsida.men dom finns på ikea ( dom sitter även uppe som modeller i deras kök )
Svar på tråden Kaffebryggare?