• glader

No7 - hur använda??

Jag har fått tag i en tub no7!

Nu undrar jag bara hur den ska användas? Bara på "rynkområden" eller i hela ansiktet - i så fall räcker den ju inte särskilt länge...?

Ska man ha vanlig fukt kräm också? - man är ganska torr om man bara använder no7... Fuktkräm före eller efter i så fall?

• Svar på tråden No7 - hur använda??
  • idalo

No7 som det stått om i alla tidningar är ett serum, inte en kräm. Ska användas efter du tvättat ansiktet och haft ansiktsvatten sen No7 därefter din vanliga dag-, nattkräm. Eftersom det är ett serum behöver man bara några droppar då det är mer koncentrerat. Man kan säkert lägga det bara på problemområdet men då får du inte den förebyggande effekten på resterande delar. Jag tror att det står på förpackningen hur den skall användas oxå. Lycka till!!

• 82an

Jag använder den i hela ansiktet och kompliterar med min vanliga kräm efter att jag smörjt in mig med no7.
    Jag har inte märkt någon jätteskilnad än men jag är bara 25 och har inte några direkta rynkor mer än en i pannan men var nyfiken på om jag får bort den. har dessutom inte hunnit använda den så länge än... Kan varm rekomendera bastumasken dock. gud vad fin hy man fick efteråt.

• optimisten
    82an skrev 2007-12-12 11:43:24 följande:
    Jag använder den i hela ansiktet och kompliterar med min vanliga kräm efter att jag smörjt in mig med no7. Jag har inte märkt någon jätteskilnad än men jag är bara 25 och har inte några direkta rynkor mer än en i pannan men var nyfiken på om jag får bort den. har dessutom inte hunnit använda den så länge än... Kan varm rekomendera bastumasken dock. gud vad fin hy man fick efteråt.
    Vad är bastumasken för något??
  • glader

Jag tycker också det är ganska stor skillnad - större än vad jag märkt med andra krämer i alla fall. Man blir len och lite slätare tycker jag

Jag undrar också vad bastumasken är!??

• 82an
    optimisten skrev 2007-12-12 12:44:01 följande:
    Vad är bastumasken för något??
    Det är bara jag som kallar den för det. haha såg att den inte hette så. det är en djuprengörande mask som blir jättevarm när man har den på hyn. helt underbar
Svar på tråden No7 - hur använda??