• Lisaanna

Hur ofta "gör" ni naglarna?

Hur ofta ska man fixa till naglarna efter en nagelförlängning? Ska göra en förlängning snart och hon som ska göra den menar att jag bör komma tillbaka var fjortonde dag. Och betala fullpris varje gång?!Låter lite mycket, tycker jag. Eller är jag bara snål och lat?

• Svar på tråden Hur ofta "gör" ni naglarna?
  • Magglo

Jag går var 5:e vecka, men sen sköter jag mina gele´naglar ordentligt också så de håller sig fina hela tiden. Jag byter naglarna helt varje gång.

• Lurvenpajsaren

Varför "gör" ni naglarna? Håller de bättre än de egna långa? Nyfiken!

• mjukisvicki

är det värt att lägga ut de pengarna på fina naglar?

• 78Misan
    Lurvenpajsaren skrev 2007-12-22 19:00:14 följande:
    Varför "gör" ni naglarna? Håller de bättre än de egna långa? Nyfiken!
    Ja dom håller mycket bättre. Jag jobbar inom industri o jag står vid kantpress, tung montering, svetsrobot etc & mina naglar håller kanonbra det enda dom inte tål är hydralolja.
    mjukisvicki skrev 2007-12-22 19:02:30 följande:
    är det värt att lägga ut de pengarna på fina naglar?
    Ja det tycker jag. jag gör ju fransk manikyr på mina o då syns ju inte industrismutsen under naglarna
  • Lurvenpajsaren

Ja, det är klart! Men blir det inte svårt att röra händerna som vanligt med väldigt långa naglar?

78Misan skrev 2007-12-22 19:26:09 följande:
    Ja det tycker jag. jag gör ju fransk manikyr på mina o då syns ju inte industrismutsen under naglarna
  • mjukisvicki
    78Misan skrev 2007-12-22 19:26:09 följande:
    ok jag jobbar nämligen som taxichaffis och är så sugen på att göra det. gjorde det en gång hos en tjej som var en riktig klåpare. dom blev så fel. dom lossna efter en dag och så var mina egna naglar helt förstörda. så vet inte om jag vågar en gång till.
  • alisandra

Det beror ju på hur fort dina naglar växer. Mina växer super snabbt så jag måste göra om mina var 14:e dag annars ser man liksom att akrylet har växt ut på min egen nagel, INTE snyggt!
    Ska man ha snygga naglar ska man sköta dom också och se till att dom också ser bra ut. Rekommenderar att du går iväg när det börjar synas, du ser när det är dags.

• 78Misan
    Lurvenpajsaren skrev 2007-12-22 19:27:29 följande:
    Ja, det är klart! Men blir det inte svårt att röra händerna som vanligt med väldigt långa naglar?
    Nja det är nog en vanesak, sen behöver dom ju inte vara super långa heller. Hade det inte varit för att jag ska dekorera om dom så kunde jag lagt in en bild
  • Lurvenpajsaren

Ok!

78Misan skrev 2007-12-22 19:30:14 följande:
    Nja det är nog en vanesak, sen behöver dom ju inte vara super långa heller. Hade det inte varit för att jag ska dekorera om dom så kunde jag lagt in en bild
  • 78Misan
    Julfina naglarJulfina naglar

Här kommer bilder på gele naglar dessa är filade för 1,5 v sedan o inte påfyllda på 4 veckor. Längden är min egen.
  • 78Misan
    sannispannisen skrev 2007-12-23 09:35:53 följande:
    svägerskan är precis utbildadså nu kommer det bli ofta!!!
    Jag blir avundsjuk Tänk vad hon ska experimentera på dig med nya grejer hon köper in
Svar på tråden Hur ofta "gör" ni naglarna?