hur vet man om slemproppen går?
ja, exakt hur vet man när den går? jag har vita genomskillninga flytningar nu.. gör det ont eller något? går slemproppen för alla? mitt första barn. är i vecka 38 (37+2)
hur känns de när vattnet går då??
ja, exakt hur vet man när den går? jag har vita genomskillninga flytningar nu.. gör det ont eller något? går slemproppen för alla? mitt första barn. är i vecka 38 (37+2)
hur känns de när vattnet går då??
undrar med
När min slempropp gick så var det som typ som gele som kom ut, mycket slem. Du kommer veta att det är slemproppen som gå den skiljer sig från flytningar. Jag hade inte minsta ont, känndes ingenting...Dom fick ta hål på mina hinnor så vattnet gick, det känns heller inget, det rinnner bara vatten hela tiden, sipprar det. Du kommer märka!!! Lycka till!!!
jag trodde först att min slempropp hade gått för det kom som en snorloska (ursäkta ordvalet) i trosan.. men sen så visade det sig att det bara var en del av den, för några dagar senare så kom det en JÄTTE stor slemmig grej, så man kan inte ta miste... =/
Slemproppen går inte för alla (i alla fall inte hemma). Jag började blöda liiitegrann i vecka 40 +4. Trodde det var slemproppen eftersom jag hört att det kan komma lite blod då. Men det var förlossningen som höll på att börja.
Vattnet gick på bb för mig. De gjorde hål. Då forsade det vatten.
Tror du att det är dags?
men hur mycket kommer? för ibland får jag jättemycket flytningar..men är bara i vecka 24
Flytningar är helt ok. Men är du orolig så ska du självklart prata med din barnmorska.
har inte öpnnat mig alls iaf... har mycket flytningar ibland (vilket jag även hade innan jag blev gravid)
Tja för mig gick det åt en rulle typ för å få bort all propp som kom under 2 dygn. Så de va en massa massa segt slajmigt ickeblodigt ljusgult gojs.
Jag gick på toa och märkte att jag hade blodblandat slem.. det visade sig vara slemproppen och jag hade förvärkar då.. vattnet gick senare på förlossningen
Det är många som inte ens märker när slemproppen går eftersom de kan komma lite i taget. men annars kan de vara gele aktigt antingen vit,gul eller till och med grönaktig..kan även vara blod med och vara brunaktig...(faktan är från min barnmorska)
Min såg ut som ofärgad genomskinlig gelé och kom ut i omgångar. När den började komma fick jag smärtsamma sammandragningar oftare och efter en vecka fick jag riktiga värkar.
Japp slemproppen går på alla som föder vaginalt annars skulle det vara svårt att få ut barnet den vägen
Sen är det långt i från alla som märker när den går. Med första barnet märkte jag inget alls men vattnet gick ändå i v 41+4 så den måste ju ha lossat. Med andra märkte jag av en del slemmiga flytningar men troligtvis inte hela proppen och likadant med tredje barnet.
Sen för att svara på din andra fråga om hur det känns när vattnet gick så kände jag inget när det gick med första barnet. Helt plötsligt var det blött mellan benen och jag trodde att jag hade kissat på mej samt att jag fick min första värk någon minut efter.
Med andra barnet så gick vattnet samtidigt som hon kom ut Och med tredje barnet så slutade förlossningen i akut snitt så då gick inte vattnet alls.