• Anonym (orolig)

Glioblastom

Vet inte hur jag skall börja

Men vill iaf veta m det finns någon här inne som har diagnosen
    glioblastom..??

MIn Pappa dog av den...men jag vet inte om den är ärftlig eller något då det upptod massa trubbel o så efter hans bort gång ohan dog när jag var 11 år är 26 idag.
    O han led av huvudvärk i 6 mån 2 1/2 år senare avled han...

Någon som lider av detta ...har gjort eller vet någon som gör det?

HAr nämligen sååå ont i mitt huvud har idag ringt o sökt en dr flr att få en remsiss till en MR!
    O skall träffa dr den 19 december!

Snälla jag är så rädd o har faen dödsångest!!
    JAg vill inte dö jag har en dotter som skall växa upp!

HJÄLP!!!!

• Svar på tråden Glioblastom
  • Anonym (orolig)

Puff

• Tandvärk

Jag tror inte att man vet varför man får glioblastom, eller andra hjärntumörer. Pågår forskning runt sambandet mellan olika typer av strålning och tumörväxt i hjärnan, t ex mobiltelefoni. Men någon ärftlig faktor tror jag inte har påvisats.

Ta det lugnt, huvudvärk är enormt vanligt, långdragen sådan, svår och smärtsam, mildare, dunkande, molande osv, och i 99,9999% av fallen är det inte pga en hjärntumör. Förstår dock att det ligger nära till hands för dig.

Bra att du ändå tagit kontakt med sjukvården. Är man väldigt orolig anser jag att man ska söka hjälp. Förhoppningsvis får du göra en ct eller mr som visar ingenting och på så vis tar bort din oro så att du kan fortsätta leva utan ångest och oro.

Lycka till!

ps. har själv utretts för hjärntumör (dock ej glioblastom, utan en betydligt snällare tumörform), så jag vet precis hur total paniken kan vara....

• Anonym (orolig)

Tack..

NÅN mer????

• lövet2

Min bror hade en glioblastiom. Enligt hans läkare är det inte ärftligt, utan de misstänkte något i miljön på ett ställe där han jobbat. Tydligen var det ett par till av dem som drabbats ...

• Anonym (orolig)

Beklagar...:(
    vad jobbade dom med vet du det??

lövet2 skrev 2007-12-11 18:03:14 följande:
    Min bror hade en glioblastiom. Enligt hans läkare är det inte ärftligt, utan de misstänkte något i miljön på ett ställe där han jobbat. Tydligen var det ett par till av dem som drabbats ...
  • lövet2
    Anonym (orolig) skrev 2007-12-11 21:46:49 följande:
    Beklagar...:(vad jobbade dom med vet du det??
    Musik. De jobbade i någon gammal källarlokal med urusel arbetsmiljö. Jag är inte helt insatt i det där, eftersom jag inte brydde mig just då när läkarna diskuterade ev orsak till tumören. Efter vad jag förstått, så förekom det både asbest och mögel, och dessutom en hel del strålning av något slag.
  • Anonym (orolig)

*PUFFAR*

• MCT79

Hej TS!

Du behöver inte oroa dig för att Glioblastom är ärftligt. Man vet inte ännu vad som orsakar denna typ av cancer men jag förstår din tankegång.

Jag jobbar på en strålbehandlingsavdelning med bl.a. denna typ av patienter.

Hoppas du får din MR snart och blir lugnad av den!

• Knytet07

TS tror att det var du som skrev till mig i min inkorg, vart tog du vägen?

• Anonym (orolig)

Jag är här..sorry om jag inte skrev tillbaka..

• Knytet07

Ingen fara.Jag kan inte svara på ditt meddelande, tror inte det kommer fram... jag vet inte.. Kanske du fick mitt meddelande? Hur har det gått för dig? Har du varit på fler undersökningar?
    Hoppas att det bra!

• Anonym (orolig)

knytet: har varit och gjort en MR nu i tis o väntar på svar. skulle ta 1-2 v ungefär.

Svar på tråden Glioblastom