• MrsQ

Jag har en Creme Fraiche Franska örter .Vad göra?

Som rubriken säger! Vad ska jag hitta på med denna (har 2st).
    Jag har så otroligt dålig fantasi!!!

• Svar på tråden Jag har en Creme Fraiche Franska örter .Vad göra?
  • eua

En enkel rätt är att ta och skiva kassler och varva med potatis och creme fraichen. in i ugnen och ev, lite ost på.

• aktuelle

det är jättegott att blanda med purjo och kassler och baka in i smördeg och köra i ugnen :)

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • kariba

Stek lite rökt skinka med lök och grönsaker (eller kyckling) Häll på fraichen och låt koka ihop. Pasta till.

Jag brukar ha creme fraiche med örter till tacos som en sås.

• Meandyouforever

Mmm ! Ta kyckling och stek i mindre bitar ha i lite lök och paprika kanske och så på med creme och så ris till

• MrsQ

Mmmmmmm mera recept. Dssa ska in i recept boken på en gång.
    *tar fram boken o pennan*

Jag tror jag har middagen klar nu men vill höra mera

• Rosana

Fräs upp rökt skinka, champinjoner, lite strimlad purjo eller vad man tycker om. Blanda i fraichen och klicka fyllningen i bakade potatisar. Jättegott och jättelätt.

• MrsQ

kariba skrev::

Jag brukar ha creme fraiche med örter till tacos som en sås

Vilken bra ide. Ska pröva nästa tacomiddag

• annca

Strimla och bryn en bit fläskfilé elelr varsin fläskkotlett tillsammans med färska champinjoner och paprika. Häll över fraichen och låt bli genomvarmt. Servera med nykokt fäskpasta!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • MrsQ

Oherreguud vad sugen jag blev på bakad potatis men det har jag inte hemma nu. Fasiken!!!

• Nie

Stek bacon och koka makaroner. Häll sedan i creme fraichen i makaronerna (när de kokat klart) och i med bacon. Kanongott och superenkelt.

• flowerLowa

linda baconskivor runt kycklingfilé, stek... när de är nästan klara så lägger du dem i en ugnsform.. blanda ihop creme fraich, riven ost och franska örter, lite salt&peppar.. klicka över blandningen på filéerna, in i ugnen till såsen smält samman.. servera med klyftpotatis eller ris..

Ingen människa äger hela sanningen, bara en tolkning av den
  • Rosana

MrsQ; Nästa gång! Oh ja, bakad potatis är sååå supergott!

• karlsson1981

Pastagratäng med bacon och köttfärs, jättegott

Fylld barkis: Skär av locket på en barkis, töm ur brödet, stek köttfärs, blanda i creme fraichen. Varva den sedan med smulad fetaost och tomatskivor och lägg riven ost längst upp. Lägg på barkislocket och in i ugnen tills osten har smält. mmmmm...

• 722 09

Skiva kassler och lägg demi en ugnsfast form, klicka på creme fraische och en tomatskiva in i ugn 225grader 20 min.
    Servera med ris och sallad. MUMS!

Svar på tråden Jag har en Creme Fraiche Franska örter .Vad göra?