• TereseA

Efterlyser Kassler recept med sweet chili...Någon

Såg att någon haft ett recept här inne med kassler o sweet chili creme fraiche..

Någon som har ett sånt recept..

• Svar på tråden Efterlyser Kassler recept med sweet chili...Någon
  • Kinga L

Hej!! jag har inget recept men jag brukar blanda en burk med creme fraiche och en deciliter sweet chili. Lite tabasco i om man gillar starkt. Steka upp purjolök och paprika i massa paprikapulver och chili pulver och ligga i mellan kassler skivorna. Man kan ha med annanas oxå. Sen lägger du bara på röran på alltihopa.
    Lycka till!!

• pezz

låter ju gott jag som hade tänkt att äta kassler snart vill oxå ha tips

• idiblon

Åt idag kassler skivat i ugnsform med tomatskivor på, och över det en blandning av ketchup (men det ska egentligen vara chilisås!), creme fraiche, salt, peppar och vitlök. 20-30 minuter i ugnen, sedan klart. Supergott!

• pezz

låter gott, tycker annars att nästan alla recept har anananas i och min man tycker inte om ananas så det är kul att se recept utan

• lilla sandra

Jag har ett gott kassler-recept oxå.
    Dock är det ingen chili i, men ananas.

Lägg kasslerskivor o bottern på en ugnsfast form.
    Nästa varv med skivad tomat o varvet efter med ananas.
    Sen häller man över champinjon-sås o lite ost.
    In i ugnen (tror att vi kanske har haft 175-225 gr)
    Låt det få lite färg.
    Servera med ris.
    Verkligen JÄTTEGOTT!

Älskar min lilla dotter Novalie
  • pezz

Kinga L skrev 2007-12-11 17:34:29 följande:

Hej!! jag har inget recept men jag brukar blanda en burk med creme fraiche och en deciliter sweet chili. Lite tabasco i om man gillar starkt. Steka upp purjolök och paprika i massa paprikapulver och chili pulver och ligga i mellan kassler skivorna. Man kan ha med annanas oxå. Sen lägger du bara på röran på alltihopa.Lycka till!!
    Vi åt den där idag och det var ju skit gott, min man sa att jag skulle hälsa från honnom att det var skit gott oxå så tack för tipset:)
  • Kinga L

Pezz: Kul att höra, min man älskar oxå det!!
    Det är nyttigt oxå. Har för mig att det är ett viktväktarrecept som har satt sig på minnet:)

Svar på tråden Efterlyser Kassler recept med sweet chili...Någon