Farligt äta saffran när man är gravid??
Älskar lussebullar och alla bakverk med saffran i. Det bästa kring julen =)
Men idag hörde jag av en kompis att saffran är farligt för gravida. Man kunde få missfall sa hon =(
Är detta sant??
Älskar lussebullar och alla bakverk med saffran i. Det bästa kring julen =)
Men idag hörde jag av en kompis att saffran är farligt för gravida. Man kunde få missfall sa hon =(
Är detta sant??
inte en susning faktiskt o mina två tidigare grav har jag moffat o de har inte vart några problem
Nej, inte sant.
I mycket stora mängder är saffran giftigt (för alla). Men jag lovar dig, de mängderna äter du inte i lussebullar
Det är inte sant
www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV
Anonym (tjena)
Bara för att jag frågade en fråga så behöver du inte svara kaxigt på det.
Du har uppenbarligen aldrig fått missfall som svarar så okänsligt. Det är INTE kul att uppleva det ska jag tala om för dej.
Så om jag nu är orolig för ännu ett missfall så behöver inte du "gotta" dej i det.
Skulle du trycka i dig påsar av ren saffran så skulle det förmodligen vara farligt, men så mycket får du ju inte i dig av saffransbullar så ät du med gott samvete. Det gör jag.
Anonym (tjena): var lycklig för att du sluppit genomlida ett mf istället för att håna andra!
Förr i tiden använde man saffran när man ville göra abort, det kanske är det din kompis har förknippat det med... Var en tjej här på FL som skrev att man behöver äta 800 lussebullar om saffranet ska vara farligt!