• mysia

Mina goa vänner!

hej allihopa

Idag har jag varit på käkkirurgin. Han ställde tusen frågor och klämde på käkleden, aj. Dom ska ha läkarrond i em, och då ska dom diskutera en eventuell operation. Så vi får se hur det blir.

Igår satte vi upp julgranen, så skönt att slippa göra det idag på min och P:s enda gemensamma lediga dag. Just nu är han på verkstan och Tindra sover, så nu har jag lite tid för mig själv, skönt.

Vi prenumererar på Vk. hade vi föräldrar tidigare, men tyckte det blev så dyrt med 2 tidningar, så vi valde Vk.

Sofia: Hur blev det med cyckeln, ville du ha den eller?

Sussie: Dom ska ha lucia på Tindras dagis oxå imorgon. Dom är därimot inne i värmen. Tindra ska vara lucia/tärna. och sen bjuder dom på fika, smaskens.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Sara: Så skönt att din fot har läkt bra. är så glad för din skull.
    Förstår att du gärna vill se ett luciatåg. Även om du inte är anställd där längre, så blir dom säkert glad att se dig.

• mysia

Pratade just med P. han är ju på verkstan för att det har låtit konstigt från vår bil, nere vid täcken. Vi har trott att det varit grus där eftersom vi kört där det var jättedåligt väglag. Men problemet var att vi hade superdåliga bromsklossar. Det var tänkt att vi skulle byta dom till våren, men det måste göras så fort som möjligt. Vi får köra hem bilen, men inge mer. Hjälp,det hade kunnat sluta illa om vi inte kollat upp det. Bara 2000 kr fladdrar iväg. Men ändå billigt med tanke på hur viktigt det är att ha dom.

Nu ska jag äta

• mysia

sara. Jo,absolut vore det bra med en operation, men tyvärr är det inte jag (enbart) som kan ta det beslutet. Läkarna ska avgöra hur pass allvarligt det är och om det skulle bli bättre med op. Och så ska dom diskutera komplikationer osv.
    Ja,det känns skönt att vi vet hur bilen mår, tänk om vi hade struntat i ljuden och åkt upp till Vilhelmina till nyår med nada bromsklossar. hjälp, vill inte ens tänka på vad som kunde ha hänt.

• mysia

oj vilket hus. Håller dock med dig Sara, alldeles för ödsligt.

Vi ska få bromsklossarna bytta nu i em. Vi fick låna en bil för dom vågade inte låta oss köra iväg med vår bil.

• mysia

Är helt slut efter innebandyn. Vi var bara 6 stycken, så det blev att springa rätt mycket. Så det blir nog att lägga sig snart.

Annika: Nu är ju jag redan gift, men när vi fick Tindra så var vi ju inte gifta, och då tänkte vi som er. Att Tindra fick heta Hansson eftersom vi nån gång ville gifta oss. Dessutom tycker jag Hansson är finare än Gustafsson, som jag hette förut.

Agneta: 300-400? Hur kunde det bli så billigt? För oss skulle det gå på 1600 tror jag,men det var nog med bromklossar + bromsskivor, men jag är inte säker. Bilen är fixad nu iallafall, den låter så mycket bättre. Så skönt att den är lagad.

• mysia

Sussie: Fy vad jobbigt att ha ont i nacken.
    Du vill inte börja träna innebandy med mig?

• mysia

Annika: Du ska inte känna dig ovälkommen. Just den gången du var med så var det många nya. Men bara så du vet, så frågade några efter dig träningen efter, dom tyckte du var duktig.

Sofia: Vi får ju billigare bilreperationer eftersom P:s brorsa jobbar på motoncentralen och har bra kontakter, men det är ju delarna som kostar. Själva jobbet brukar bli billigt.

Anna: hade nog skrivit från "alla barnen"

Nä, nu ska jag sova. God natt

• mysia
    Emeraldy skrev 2007-12-12 22:07:02 följande:
    Men shit, vad ni skriver när jag skriver! Hinner ju inte med ju Ja, Camilla, så är det ju Hur känns det förresten att byta efternamn i vuxen ålder? Fick ni ingen identitetskris, ni som gjort det?
    Var så skönt att byta namn, har aldrig känt mig bekväm att heta Gustafsson.

Angående tidningen, så är det så härligt att i lugn och ro läsa tidningen. Oftast ser Tindra på bollibompa, medans jag och p dricker kaffe och läser tidningen i vardagsrummet. Blir aldrig att läsa när vi äter frukost. Då säger Tindra "Nej, äta" ha ha.
Svar på tråden Mina goa vänner!