• mysia

Mina goa vänner!

Annika: Vad duktig ni var som åt så nyttig mat. Lät jättegott.
    Angående tossorna, vad bra att dom tog med 2 olika storlekar. Då kan vi kanske prova båda 2 och se vilken som passar bäst? För det är ju så himla svårt med storlekar.

Ikväll blir det att se hockey på tv och äta massa godsaker.

Vad alla är duktiga, antíngen på att prata eller gå på toaletten. Tindra förstår inte att man ska kissa i pottan. prata därimot gör hon mycket. När vi var i Rönnäs så var vi ganska många där och då skulle hon säga vad alla heter, och då pekade hon på en och en och sa deras namn. Hon har tillochmed lärt sig vad farmor och farfar heter, så det lät så här. Mamma å pappa å fafa(farfar) å favo(farmor). Lät så gulligt.

Nu ska jag ta en dusch innan vi går till Agneta.

hej så länge

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Annika: Tjata på du, det är lugnt. Kämpa på, du fixar det här. jag vill oxå gå ner i vikt, men jag har liksom ingen kraft i kroppen. Hjärnan vill, men inte kroppen.
    Ja,det blir jättebra att vi får prova oss fram. Vi får väl se framöver när vi kan ses.

Sofia: Förstår att ni har det jobbigt. Tindra har oxå börjat testa på olika grejer som driver oss till vansinne. men det gäller att vara hård med dom och försöka behålla sitt lugn, fast det är svårt. För det roligaste som finns är ju när mamam och pappa blir vansinniga.

Tindra har sovit i 1 1/2 timme nu. Funderar på att gå iväg till Agneta redan nu, en promenad skulle göra oss alla gott, och så slipper vi klä av Tindra när hon vaknar.

vi hörs

• mysia

Hej tjejer

Tack för fikat igår Agneta. och roligt att träffa Thea, Alice och ni vuxna oxå förståss.

idag har vi varit och åkt pulka med Tindra. Det var väldigt kallt, men ändå kul.

Agneta igen: Jättefin säng Alice har. Vi blev väldigt sugna på att köpa en likandan. har bara en fråga om madrassen. Är den köpt på ikea den oxå? Vi tittade på madrasser på ikeas hemsida, men det fanns inte i storlek 70 * 160. Visst är det den storleken? Vi funderar på en sultan blunda. Men när vi ska ändra storlek och sen klickar på lägg i kundvagnen så hoppas det tillbaka till den mindre storleken. www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/rooms/childrens_room/10423/
     Hoppas på att den storleken finns i stan, ska fara och kolla på stan idag.

Ska försöka få Tindra att sova nu. Skriver mer sen.

• mysia

God morgon tjejer

Fick ta Tindra till sängen klockan 2 inatt,sen sov vi gott hela natten. Men hon hostar fortfarande, ska kanske dra ner på vällingen, visst är det inte så bra när man är hostig? slembildande tänkte jag.

Sara: Lycka till på ditt nya jobb. Det kommer att gå bra ska du se. Vad duktig Moa var med pusslet.

Agneta. Tack för infon om sängen och madrassen. Vi hittasde inga madrasser i den storleken, kanske bara finns att köpa på ikea. Blir kanske en tur till Sunsvall framöver. men det är ingen kris, för en så länge försöker hon inte ta sig ur spjälsängen.
    Vi ska först köpa en ny soffa. Den vi har nu så känner man i princip botten, och den har små hål i sig och massa fläckar. inte alls kul att ha gäster med en sån soffa. Har hittat en  3:a + 2:a för 4800. det lutar åt att vi ska beställa den.

Mina planer för idag är att lämna Tindra på dagis klockan 9, sen ska jag ha schemaläggning på jobbet. Sen åker jag hem och äter lunch och ska försöka plocka undan lite jul innan jag ska hämta Tindra. Vi har tagit bort lite grann. Grymt less på alla tomtar. gardiner i vårt sovrum har vi bytt, vita,jättefint blev det.

Upptäckte just ett hål i mina byxor, på innersidan av låret. vaddå feta lår?! åhh vad irriterande. och alla andra byxor är i tvätten. ja ja, med tanke på var det sitter så ser förhoppningsvis ingen det.

Ha en bra dag allihopa

• mysia

Nu har jag varit på schemaläggning, och för att svara på din fråga Annika, så kommer jag att jobba där jag är nu februari ut. 50 %, och har jag inte fått något nytt då, så kommer jag att försätta där. Dom vill gärna behålla mig, det är verkligen kris med folk nu. Vi är 2 stycken just nu. Så känner ni någon som vill jobba kväll och helg ute i brännland + har tillgång till bil, så får ni gärna nämna detta jobb för dom.
    Till din andra fråga Annika, vi ska beställa soffan på jysk. Men det känns inte så kul att fara ut och köra i detta väder.
    Annika igen, kan jag hämta tossorna nån gång i veckan?

Agneta: Stackars Alice. Skickar en krya på kram.

Camilla: Lät roligt att vara ute i snön, men snöar det inte hos er?

Anna: Surt att tatuerarn hade stängt. vad har du tänkt göra för tatuering?

Nu ska jag ta och plocka undan lite här hemma. Tänk hur mycket ett barn kan dra fram på morgonen!!

• mysia

Annika: Nä,gud vad jobbigt att behöva pendla ändå dit. Håller alla tummar att du hittar något här så du slipper pendla. är du hemma på onsdag em? för isåfall kunde vi ta det direkt jag hämtat Tindra på dagis vid 14 tiden?

Har dammsugit lite snabbt nu och hängt upp gardiner i Tindras rum. och nu ska jag gå och hämta Tindra på dagis. Vi hörs sen tjejer

• mysia
    Pingulina skrev 2008-01-07 13:25:35 följande:
    Annica, jag är säkert hemma på onsdag men inte just vid 14-14.30 för då hämtar jag Nellie på dagis. Men vi brukar vara hemma vid kvart i 3-3 typ, beroende på hur villig Nellie är att gå hem
    Ok. Men ska vi säga 15:15?för att vara på den säkra sidan?

Sofia: När kan du hämta cyckeln?

Nu ska jag trotsa vädret och fara på jysk och beställa sofforna. Hoppas verkligen Tindra är på humör.
  • mysia

just det, sida 11 är dom på.

• mysia

Annika: Nä,tror inte det räknas som fusk. Du är ju bara ärlig.
    Vad är din stil då? Vi vill absolut ha svarta skinnsoffor, men andra vi sett som varit lite snyggare än dom vi köpt nu, var oxå såklart dyrare.
    Då syns vi på onsdag.

Jag har precis badat Tindra. och nu sitter hon och ser på bollibompa. p har inventering hela denna vecka så han kommer att jobba i princip 8- 22 varje dag. Tror han har 2 dagar då han börjar klockan 10. Dom har allstå först affären öppen hela dagen, sen ska dom inventera. Fy vad jobbigt det verkar. Så jag är solo med Tindra ikväll. Bävar för läggandet, hon var på så busigt humör igår att jag höll på att bli tokig. Tillslut fick P ta över, och då tog det 5 minuter, så sov hon. Suck.

Svar på tråden Mina goa vänner!