Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Hej hej!! Vi var och hämtade igen Alice vid kl 11:30. Skönt med lite mys morgon!! Sen när vi kom hem åt vi lunch och sen gick Peter ut lite med Alice tills hon somnade. Sen har vi städat som tokar. Kl 14 fick vi för oss att åka på Gotnells och kika lite. Man blir så sugen på att köpa nya saker. Sen var jag och handlade en sväng och nu håller Peter på att göra hemma gjort pizza.

Det var skittrevligt på Slagerklubben/cover club igår. Buffe som var helt ok. Men vi gav upp kl 00. Då for vi hem. Cover club var ju faktiskt skitbra, jag som gillar hårdrock. Men jag blev faktiskt lite förbannad. Vi åt ju middag på slagerklubben kl 20. Runt 22:30 gick vi över till cover club. Där inne hittade vi en tjej med barnvagn!! På nattis. Och det var ju inte så låg volym heller. Men bebis sov i vagnen. När vi skulle åka  hem sprang Peter in på max och köpte en burgare att ta med sig hem och jag stog utanför och väntade. Då kom denna tjej ut med barnvagnen och hon stog och väntade på en bil. Lyfter in barnvagnen och sätter sig i bilen med barnet iknät. Polisen stog precis brevid så hon lägger barnet i knät och lägger över sin jacka och sen far de. Vissa människor ska fan inte ha barn!! Jag kände att jag blev super irriterad. Är man så jävla sugen på att gå på krogen får man väl skaffa barnvakt eller stanna hemma. Och att inte ha bilbarnstol till barnet är så oansvarligt!! Hade lust att gå fram och berätta för poliserna som stog där att de skulle stoppa den där bilen så hon skulle åka på lite böter men jag gjorde inte det.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

HEj hej!! Sitter på jobbet....

Anna: Jo, jag såg att hon var på väg in runt 00 när vi var på väg ut.
    Jo, det är lag på bilbarnstol från dag 1. Man får böter för det. Jag tycker som du, en uteservering på sommaren är ok, det blir aldirg samma volym på musiken utomhus som innomhus, men inne på nattis, det kändes verkligen fel. Men men, alla är vi olika.

Camilla: Hoppas att det är snabbt övergående. Och att du inte blir sjuk. Sist Alice hade magsjuka var strax innan jul. Då kräktes hon typ 3 gånger en kväll och sen inget mer. Sen tog det 3 dygn, sen låg jag också. Kräktes som en tok en hel natt och sen var det bra. Och lycka till i morgon (idag).

• Alice i Umeå

Hej!! Peter fick vabba typ 3 timmar i morse för att jag skulle få sova till kl 11. Hon är ju fortfarande kladdig i ögonen, men bara på morgonen. Jag och Alice har bara varit hemma och pysslat och städat lite idag, Peter kommer hem kl 18:30 och jag börjar kl 19. Skönt att man bara behöver vabba 2-3 timmar per dag fast hon är hemma. Fördel när hon är sjuk på mina kvälls veckor. Men synd för mig, jag hinner inte träna eftersom jag sover till 11 och sen har jag henne till 18:30 och  då far ju jag. Det blir långa dagar. Jobbar till 01:45 ikväll. 

Annica: Inge roligt med magsjuka men det verkar ju vara snabbt övergående och det är ju skönt. Har också haft så där ibland att man bara kräks en gång och sen är det bra. Det kan ju också bara vara att ni ätit något olämpligt. Men krya på er i alla fall.

• Alice i Umeå

Hej hej!!

Sara: Så där är ju Alice också, hon bryr sig knappt när man lämnar henne och när jag hämtar henne 14 vill hon aldrig gå hem. Man får alltid bära ut en skrikande unge. För Peter som hämtar 18:30 då hon är sista barnet som går hem går det bättre. Alice har gråtit när jag gått en ända gång, och det var nästan värre, då skär det i mamma hjärtat. Var tvungen att ringa dit efter en stund bara för att kolla att allt var bra. Det känns tryggt att veta att hon tycker att det är roligt på dagis.

Camilla: Härligt att du inte blev sjuk. Och det var ju inte dumt att bli utvald av så många. Känn dig stolt än om det inte leder någon vart. Men det får vi ju hoppas att det gör.

• Alice i Umeå

Sussie: Oj, redan less!! Ja, det är ju helt otroligt att jag stått ut i över 10 år på mitt jobb. Och det har du ju också provat på för ett par år sedan.

Idag är Alice på dagis igen, skönt. Jag ska fara och handla lite och ha lite egen tid, känns skönt. Vi har skitlite jobb nu och det är ju ganska tråkigt. Igår kväll jobbade vi kanske effektivit i en timme, sen lallade vi bara på resten av tiden. Gick hem ganska tidigt, hade lite komptid sen i julas så jag slipper att förlora lön. Nu är det bara den här veckan + 4 veckor till. Ska bara jobba en kvällsvecka till och sen är det 3 dagveckor. Skönt.

• Alice i Umeå

Hej hej!!! Jobbar som vanligt!!
    Sussie: Det var inte snällt att fråga om du var gravid. Jag skulle aldrig våga fråga någon om jag inte är helt 100 på att personen är det. Hoppas hon skämdes ordentligt. Kram på dig!!

Sara: Ja, man får hoppas att vi kan fostra våra barn bättre än det. Vilket försvar att säga att hon inte sa att de skulle sluta.

Annica: Ja, vad ska jag säga. Ta kläder du trivs i om du mäste jobba i dem, men tillräckligt oömma för att smutsa ner.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Idag var Alice kletig i morse igen. Peter tog med henne till jobbet så jag skulle få sova. Så jag åkte ner på stan runt 10:30 för att hämta tjejen. Då gick vi på stan en stund och så träffade jag en kompis som jag gick och fikade med. Vad synd att jag inte visste att Sara och Moa var på stan, hade varit trevligt att träffas. Det var länge sen. Nu har vi kommit hem igen.

Vet inte hur jag ska göra ikväll, jag har blivit jätteförkyld och har ont i huvudet och bihålorna. Får ju så dåligt samvete så fort jag är hemma. Och det blev ju inte bättre att jag bara fick sova till kl 9 i morse. Ska ju jobba till kl 02. Inte så farligt länge men just nu känns det jätte tungt. Vi får väl se.

• Alice i Umeå

HEj hej!! Blev  hemma ikväll, känns ganska skönt. För oss blev det också slafsmat, Peter kom hem med mat från Max. Alice älskar att dippa pommes i ost.

Ja, jag får väl nöja mig med att jag bara gått upp 7 kilo än. Fast det är mer än vad jag gick upp med Alice. Fast jag hade bättre utgångsläge den här gången, och det känns ju bra.

Sofia: Ja, det är jobbigt med tjurskallar! Alice kan vara så envis så att man kan bli galen. Jag får också utbrott lite nu och då. Alice kan också själv när vi ska klä på. Inte kul när man har brottom. Men samtidigt har hon blivit jätte duktig för att hon har fått hålla på själv många gånger.

Har väl inte så mycket att tilllägga just nu.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Ja, i leklådan brukar man hitta lite av allt möjligt. I dag fick jag sova till kl 10:30. Skönt. Det måste bero på graviditeten att jag är så himla knäckt av en vanlig förkylning. Blir inget jobb ikväll heller, Alice är på dagis till kl 14. Känns skönt. Hon var ju på dagis i tisdags men innan dess hade hon inte varit sen förra onsdagen så det kändes som om att hon hade roligare där än hemma med en mamma som inte orkar någonting. Hon behöver få leka av sig. Ska snart åka och handla på kvantum tänkte jag. När jag hämtat Alice ska vi åka till min mamma en stund, hon orkar busa mer än jag idag. Jag ska även låna mammas symaskin och fålla några gardiner när jag får lite ork.

Annica: Så bra att foten känns lite bättre, då är det ingenting allvarligt i alla fall. Låt den vila ett par dagar så blir den nog bra.

Annika: Grattis i förskott!! Håller med Camilla, blir aldrig för gammal för paket. Och det är kul att träffa lite släkt.

• Alice i Umeå

God morgon!! Ja, här blir det nog också bara lugna gatan på förmiddagen. Fy vilket väder. Man vill ju inte gå ut i onödan. Ikväll ska vi fara och hälsa på några kompisar som bor i Agnäs och äta middag där. Känns som om det kommer att bli spännande att köra bil dit. Och hem för den delen.

Appropå bilar, nästa helg ska vi ner till Övik och till att börja med ska vi låna en Peugot 406 sport kombi. Vi lånar den medans Peters bror ska fixa min "lilla" lackskada på Volvon. Trivs vi i den kommer vi nog att köpa den också. Vi tycker ju att volvon börjar kännas lite liten och gammal också för den delen. Det går in två vagnar i den men då ryms inget annat. Och när vi far till Övik eller stugan så blir det ganska mycket som ska med när man har två barn.  

Svar på tråden Mina goa vänner!