Inlägg från: mamma till Viktor och William |Visa alla inlägg
  • mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Ja verkligen!

Agneta: Skönt att sluta 01.45! Det var Indienfonder som vi också sparar i! Har tänkt på det där med att dom får tillgång till pengarna när dom fyller 18.... Inte alltid så lyckat faktiskt... Kanske bättre att öppna ett konto i vårt namn istället och spara den största delen där....?

Gud vad FL är segt nu för tiden!

Sara: Jag skulle ha tagit de större. En overall "suger" mer än vad man tror! Viktor har 86/92 på sina och de är för små över overallen men nästan för stora utan den. Jag har beställt 98/104 marinblå till honom.

Jobb inatt igen sedan ledigt i helgen.... Skööööönt!

Mitt nya liv skulle ju börja i onsdags men det får vänta till på lördag för det är sååå svårt att börja något sådant när man jobbar natt. De första dagarna är ju värst och då vill man ha normala ättider för att underlätta.... Heja alla er som redan kommit igång!

Nästa vecka blir en riktig pissvecka för min del. Har 4 nätter + 2 dagars inskolning på dagen... men det går nog bra hoppas jag...

Är så laddad och nervös inför dagjobbet! Jag hoppas jag kommer trivas! Har tagit på mig 1 natt på 6 veckor bara för att komma upp i lön lite men det känns helt okej. *blablabla*

Fy vad det luktar gammpiss här!

Ska bli så kul att Moa börjar på Viktors avdelning! Du såg ju hur glad han blev också när jag sa det till honom

Hej hej! Nu är det helg för mig med!

Duktiga döttrar ni har allihopa. Grymt impad av 3-ords meningarna!

Viktor sätter sig på pottan när jag sitter på toaletten och säger ksssssssssssss Sedan ska han ta papper och låtsas torka sig och slänga ner i toaletten. Känns som det är lääääänge tills han verkligen fattar att han ska kissa där. Han är mer intresserad av att stå som pappa

Vad gäller talet så har jag inga kommentarer

Annika: Jag HOPPAS verkligen att dom är ute om det är lite blött!!! Annars får dom ju vara inne hela den här vintern. Det är väl en smaksak men jag tycker det är bättre med vanliga ofodrade regnbyxor för man kan ju alltid ha fleeceställ eller något under om det är kallt.... Annars tänker jag likadant som dig med bion Varför ska man gå på bio och man inte får snaska??

När jag tänker efter så är det nog det enda jag tycker är synd med Matrisen, att dom är lite väderkänsliga och går inte gärna ut om det är lite dåligt väder... Jag är nog en riktig "finns inget dåligt väder bara dåliga kläder-mamma"

Oj oj oj mitt lilla barn.... Man ska väl vara glad för att dom har en egen vilja och en stooor driftskraft men det är bara sååååå tröttsamt ibland. Jag tycker inte vi gör annat än att säga till honom, gör inte si, gör inte så. Han är så otrooooligt nyfiken och tycker det är så kul att testa oss. Allt ska undersökas och petas på. Han VET att plattorna är varma när dom lyser rött men ändå måste han provkänna. Han VET att han inte får kasta saker och medan man tar upp den ena saken rusar han till nästa och kastar iväg. Börjar man slå med skeden på tallriken måste man göra det 1000 ggr tills mamma och pappa tappar tålamodet helt. Vi försöker vara konsekventa och först varna honom att vi tar av honom skeden och ger inte tillbaka den om han fortsätter. Tar man av honom den så bryr han sig inte och hittar genast på något annat att testa oss med. JAG BLIR GALEN!

Haha Annika vi vet hur det är så tjata på du! Vi andra lär nog tjata en hel del också

Ja men vet ju om att dom ska testa oss men jag tror det som är jobbigast är att jag inte är 100% övertygad om att vi gör rätt! Ska man hota och genomföra hotet eller är dom för små för att förstå konsekvenser?

Jag är förresten anställd åt landstinget nu också! Fick ju bara 79% på Tomtebo och lägligt nog fick jag 10% på undersköterskepatrullen också!

Tack alla snälla ni för feedback!

Hade ni det trevligt på kalaset idag förresten?

Imorgon ska vi hämta en katt!!!

Spännand Sara! Vi är också sugen på att ta bort spjälsängen nu. Allt mer ofta vaknar han på kvällen vägrar somna om vi inte lägger oss med honom i vår säng... Inte så jättekul för där törs man ju inte lämna honom....

Det är en liten kattkille på 12 veckor! Vi ska hämta den i Robertsfors så det är ju en liten bit men det går säkert bra!

Det är den bakre lilla filuren...

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!