Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Hej hej!!

Krya på dig Sussie. Tycker ni ska fara och hälsa på Ellenor och Tobias, har själv inte varit där sen första veckan de flyttade in där så jag har inte heller sett hur det blivit nu när de fått lite mer i ordning.

Gud vad jag blir rastlös i bland samtidigt som det känns jobbigt att ta sig någon stanns i detta väder. Och jag är less att gå på stan.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Camilla: Det är en V40 vi har nu. Den ska vi sälja när vi har fixat upp den i och med att jag lyckades repa hela höger bak dörr. Vi ska byta hela dörren och så. Inte så duktigt av mig men men...

Annika: Gud vad roligt med sprillans ny bil. Här byter vi bara upp oss ett par år. Men det känns ändå ganska nytt. Och vad kul att vara ute och shoppa, hellst när man hittar det man vill ha.

• Alice i Umeå

Våran V40 är från -98. Har snart gått 18000 mil. Jag sitter kanon i den, inga problem faktiskt. Hade också lite problem när vi var ute och provkörde en massa bilar men fastnade till slut för V40. Har varit skitnöjd med den hela tiden men den blir nog för liten just när man ska iväg ett par dagar med 2 små barn. Som sagt, vi får in två stora vagnar men då är det fullt också, då rymmer man ingen packning. Sugen på att köpa våran???

• Alice i Umeå

Peter skulle hellst vilja ha en A6, Mazda 6 kombi är också riktigt fin. Gillar V40 men inte V70. Den är för kantig och påminner om de äldre volvo. Peugot har inte varit min favorit men vi får väl se när jag kört den ett tag och se om jag trivs iden. Peters brors tjej är också liten men hon har tyckt att den varit bra. Vi ska ju ha den medans vi lagar våran och sen får vi väl se om vi köper den eller om det blir något annat. Men byta det ska vi, så är det bara. Såg en jättefin A6 på blocket igår för 95 000. Riktigt fin från 00. Helt ok.

• Alice i Umeå

Jo, nog har man ändrat syn på bilarna. Nu kan jag nog inte tänka mig vara utan kombi även när barnen blir större. Varför skulle man inte ha kombi??? Visst är det lite dyrare i inköpspris men de har ju ett högre värde om man vill sälja också. Och man behöver ju inte ens packa smart, det är ju bara att ösa in. Ser nu på syrran och hennes karl, mazda 626, de fick spadar av oss i julklapp och fick inte ens med dem hem. Vi fick ta med dem när vi åkte dit efter jul. Men smaken är som baken, men jag kan nog inte leva utan kombi framöver. Nu ska vi snart åka och hämta Peter och sen åka på middag, trevlig kväll på er allihopa!!!

• Alice i Umeå

Hej hej!! Vi hade jättetrevligt hos våra vänner i Agnäs igår, var inte hemma förrän 02. Men men...

Sara: Vad roligt att du hade trevligt och fick god mat. Jätte gullig text, verkligen.

Annica: Vad roligt med en ny säng till Tindra.

Ja, som sagt, vi har varit skitnöjd med volvon, mer driftsäker bil får man leta efter. Krånglar aldrig och billig och laga, hellst när de passerat 7 år. Därför är jag lite osäker på om Peugoten men samtidigt behöver vi en större bil och bestämmer vi oss för den så får vi den för ett riktigt bra pris, vi köper ju den av Peters bror och han har köpt ut den via jobbet så han fick ett bra pris när han köpte den.

Vi har varit ute och skottat lite på förmiddagen, jag och Alice. Skönt att komma ut en stund. Men promenad skiter jag i, det är ju så jävla oplogat här på umedalen, man blir ju galen.

• Alice i Umeå

Annika: Gud vad härligt med en Stockholms weekend, det var inte illa.

Vi har haft besök av Therese, Robert och Sebastian och det blev att vi slängde ihop en tacos middag, inte illa. Så nu är det bara lugna gatan, ska jobba i morgon bitti. Inte förrän 9:30 men det blir nog en ganska tidig kväll.

Hej på er!!

• Alice i Umeå

Hej hej!! Jobbat hela dagen, nu är det bara 18 pass kvar. Gud så skönt. Snart ska jag krypa ner i badet en stund, är så skönt när jag börjat få lite ont i ryggen.

Anna: Krya på dig!! Förstår att det måste ha varit en jobbig vecka för dig.

Sara: Kul när man kan fynda på blocket. Jag satte ut annons om att jag ville köpa en motionscykel men det har tyvärr inte gett så mycket. Och det är verkligen inte högsäsong för dem ny. Det ligger ju nästan bara vinterprylar ute nu. Men vi får se om jag hittar någon, annars blir det nog nån sån här 800kr-cykel från Obs.

Ha det gott!!

• Alice i Umeå

Jo, orbitreken sålde jag, det gick fort. Hade lånat en cykel tidigare och det funkade väldigt bra när jag var gravid och när Alice var liten. Jag använde den mer än orbitreken så nu tänkte jag köpa en egen cykel. Men det är tydligen inte så lätt att hitta. Hellst skulle jag vilja hitta en sån som jag lånade för den var underbar. Men vi får väl se vad det blir. Nä, nu är det god natt även här. Men jag kryper ner med Leif GW Person för tillfället, han är också bra!!

• Alice i Umeå

Hej hej!! Åh vad härligt med utlands semester. En sak som är värd att kolla, resebolagen vill ju gärna att man ska ta deras försäkringar. Kolla upp vad ni har i hemförsäkringen och vad ni har via visakortet, där har man oftast försäkringar redan som täcker det mesta. Men man glömmer ofta och kolla det.

Idag ringde de från försäkringskassan, jag är beviljad hel havandeskapspenning från 1 mars. Skönt att det är klart. Än om jag var helt inställd på att jag skulle få det. Har ju 2 jobbarkompisar som gått på havandeskaps penning och vi har exsagt samma arbetsuppgifter. Måste dock ändra min inkomst, har inte gjort det sen jag gick på mamma ledighet -05. Har ju ökat i lön en hel del sen dess.

Och så var jag och köpte en motions cykel idag som jag monterat i kväll men nu känns det lite sent att sätta mig och cykla. I morgon blir nog bra.

Camilla: Tråkigt att det inte känns roligt att komma tillbaka till jobbet. Inte kul när det är så.

Anna: Vad härligt att du håller på att krya på dig, här är vi också förkylda. Inte så kul. Men men...

God natt på er!!

Svar på tråden Mina goa vänner!