Inlägg från: mamma till Viktor och William |Visa alla inlägg
  • mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Ahhhhhh sovaaaaaaa!

Älskade unge!

Det där på Harrys för 139:- lät ju inte så dumt.... Är ju nära och bra till bion också....

Älskade unge!

Ska jag ringa Harrys och kolla och är det fullbokat så bokar jag garaget då?

Älskade unge!

Hmm jag igen.... Är det tråkigt med Lottas? Alla ställen verkar ha dukning som börjar 17 och bion börjar ju 18.30 så det blir ju lite väl tight! På Lottas kan man boka när man vill....

Älskade unge!

Hihi Anna ja ni behöver ju ett nytt

Någon annan som vill säga sin åsikt? Annika? Agneta?

Älskade unge!

Camilla: Det lät mysigt! Men jag förstår ärligt talat inte vad ni gör med Vinga en sån dag? För jag antar att hon va hemma eller?

Mysigt Sussie! Tråkigt med farmor dock... ibland FÅR man önska att någon dör, så det så.

Ja då var sista natten gjord och det känns såååå skönt! Har jobbat över 50 timmar den här veckan så det hade varit skönt med en ledig dag men nu är det bara att ladda batterierna tills imorgon.

Ikväll har vi haft middagsgäster iform av mamma, pappa och lillasyster. Blev hemmagjord pizza och blåbärsgino med glass.

Nu är det singing bee och sedan nattinatt!

Älskade unge!

Hej hej!

Camilla: Då fattar jag! Jag trodde att du och N låg bakis i soffan och Vinga lekte för sig själv hela dagen = DET hade varit otroligt Kul med jobbet! Hoppas du får det!

Jag har ju hittills bara jobbat 65% och det har ju såklart gått bra men jag upplever att det inte kommer bli så stressigt nu heller när jag kommer jobba 90%. Jobbar jag dag så är Viktor på dagis från 06.30 eller 07.30-14.30 jobbar jag kväll 10.00-16.15 och aldrig mer än 4 dagar i veckan. Tycker inte det är sååå farligt långa dagar med tanke på att han sover 2 timmar där också. Anledningen till att det blir så pass lite är ju att en del av min arbetstid ligger på helger. Klart det gör ju att vi inte kan umgås hela familjen varje helg men å andra sidan får ju Peter och Viktor ovärdelig pappa-barn-tid. Hur som helst så går det ju och man får göra det bästa av situationen för man måste ju jobba.

Har säkert glömt 1000 saker jag skulle svara på men....

Annica: Vi ska försöka hämta cykeln i helgen! Har helt enkelt inte haft tid än!

Älskade unge!

Annica igen: Är det helt okej för ert dagis att Tindra är där fast du är ledig?

Älskade unge!

Ja det är INTE kul att längta efter ett jobb man inte har och dessutom inte veta vilket man vill ha.... Du hittar säkert något snart!

Klart jag skulle tycka att det var trist om vi aldrig hade familjetid men 2/3 av alla helger så hinner vi ju träffas + de flesta vardagkvällarna också så jag klagar inte. Förstår dock att det är jobbigt för er som knappt hinner ses.

Jag har väl egentligen inte med det att göra men Annica vänd inte de där känslorna mot att det är ett till barn ni vill ha. Inte för att vara moraltant men vore det inte roligare att skaffa syskon till Tindra när du har ett jobb du trivs med och framförallt att det är bra mellan dig och Patrick?

Älskade unge!
    mysia skrev 2008-01-15 11:30:44 följande:
    Ja,det är ok. Jag är ju halvtidsarbetslös och arbetslösa har ju barnen där fast dom är hemma.Dom känner ju till vår situation, och idag ska jag ju dessutom iväg på sjukhuset.
    Vad skönt! Har hört att det är väldigt olika.
    Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!