Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Hej hej!! Hann jobba i en timme idag sen ringde de från dagis och sa att Alice hade bajsat jättelöst. Så det var bara att fara och hämta henne. Nu sover hon. Sen ska hon ju ha 2 friskdagar hemma så jag blir hemma resten av veckan, är ju ändå ledig på fredag.

Här blir det kanske IKEA till helgen. Vi ska ju ner till Övik och Peters brors tjej Anna var så himla sugen på att fara så det kanske vi gör. Vi hade ju tänkt oss ner 8-9 mars då vi ska på wallmans men det gör inget om det blir 2 gånger heller. Vi ska byta köksbord har vi tänkt, och sen är vi sugen på att byta ut vitrinskåpet till någon annat fint. Och sen behöver man ju alltid lite små saker.

Tycker att det är drygt att vara hemma med Alice när hon är sjuk. För hon blir ju aldrig slö heller, hon är ju alltid sitt vanliga busiga jag och då hon inte får vara på dagis blir hon ju så rastlös och man måste roa hela tiden. Och så kan man ju inte fara och leka med andra barn i och med att hon kanske smittar. Jobbigt. Vet liksom inte vad man ska hitta på hela dagarna, jag är ju för slö desstuom för att busa ordentligt några längre stunder.

Ja ja, det var ju nästan bara om mig.

Tråkigt Annica att det inte blev någon utlands semester. Här lär det inte heller bli någon på ett tag framöver. Hade ju inte heller tänkt till Turkiet men då blev vi ju bjudna. Känns som om det är för mycket vi vill kosta på här hemma, nya möbler, ny dator ska vi nog köpa mm. Peter vill köpa nya tv-stereo-grejer, nu blir det ju ny bil så vi har nog inte råd på ett tag, hellst inte när jag ska vara föräldraledig igen.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Jättefin bild på Moa och Viktor.

Sussie:  Aj aj, inte roligt.

Annica: Som sagt är vi hemma men vi ska nog inte träffas då jag inte vet hur mycket Alice smittar, så vi blir hemma och osociala.

Ikväll har jag haft besök av min syster, kul att få lite sällskap när Peter var och spelade badmington. I morgon kväll ska jag och fika med april gänget. Ska bli kul. På torsdag ska kanske jag och Peter gå ut och äta, vi firar 5 år. Men den riktiga firningen blir när vi åker till Sundsvall. Kul att ha lite att se fram emot i veckan i alla fall när man bara är hemma. Är hon inte allt för bajsig på Torsdag ska vi kanske åka till syrran för hon var ledig då.

Ja ja, det var nog allt för mig. Ska gå och sova snart.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Alice har blivit väldigt förtjust i att se på tv. Antingen Apa eller Fiskar. Alltså Nicke Nyfiken eller hitta Nemo. Ser just nu. Vill inte sova riktigt än. Vi får väl se när hon blir trött. Inge mer bajs sen i går eftermiddag så det känns ju lovande.

Det verkar vara väldigt många som är sjuka just nu, halva dagis är ju hemma. Två grannar som är hemma med sina barn men tyvärr kan man ju inte heller umgås för då kanske de smittar varann. Vi tittade in hos en granne en snabbis, han har också diaree, de går på samma dagis.

Jag var i alla fall lite duktig och cyklade lite i morse. Men jag måste smygstara, har inte tränat på länge så man ska ju inte rivstarta direkt när man är gravid. Och jag brukar alltid få så ont i rumpan när jag inte cyklat på länge. Tänkte köra kanske 20 minuter om dagen första veckan och sen öka lite grann i taget.

• Alice i Umeå

Ja det var imponerande, vi får väl försöka stötta varann lite mer. Gröt till frukost är ju det allra bästa. Och gott är det också.

• Alice i Umeå

Nu sover även Alice ute i vagnen, 10 minuters promenad sen sov hon. Skönt när man kan gå in och äta i lugn och ro. Vi får väl se hur länge det håller i sig idag.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Beställde just en sån där inkomstdeklaration för dagis avgiften för jag kommer ju vara hemma från 1 mars. Vet inte heller riktigt hur jag ska skriva, när jag är föräldraledig tar man kanske inte ut lika många dagar varje månad, ska man hålla på att ändra hela tiden???

Såg annonsen om Mora träsk i dagens vk, blev också ganska sugen då Alice tycker att de är roliga. Och hon kan ju sitta och se på tv i 2 timmar utan problem så det skulle vara kul tycker jag.

Idag bajsade hon för första gången sen i tisdags då hon bajsade vatten, fast och fint. Känns bra att hon är på bättringsvägen. Vi åker ju till Övik i morgon och sen blir det IKEA på lördag. Fast då får Alice stanna i övik. Farmor ska vara barnvakt. Skönt att få gå på IKEA i lugn och ro.

Sussie: Krya på foten!!

Anna: Häftigt! Jag har som fastnat i mitt svarta träsk, förut ändrade jag hårfärg väldigt ofta men nu har jag haft svart i flera år, trivs i och för sig men samtidigt känns det lite tråkigt ibland. Nån gång har jag blekt lite slingor i det och fått lite effekt men sen blir jag lite less.

• Alice i Umeå

HEj hej!! Kikar bara in en snabbis, håller på packa för vi ska snart till Övik. Men det kanske inte blir ikea, Peters bror och hans tjej skulle åka in med Tyra, hade ramlat och slagit huvudet på dagis och kräktes en del. Vi får helt enkelt se hur det ser ut i morgon bitti. Annars är vi bara kvar i övik och umgås där. Kommer hem i morgon kväll för jag jobbar söndag morgon. Igår firade vi 5 år och var ute och käkade lite god mat. Men jag åt nog för mycket för jag mådde dåligt hela natten och på förmiddagen, nu känns det bättre men har inte ätit något idag, är inte ens sugen på något. Inte hungrig. Men men...

Krya på er alla som har ont eller mår lite dåligt!!! Skickar kramar till alla som känner att de vill ha en.

Och trevlig helg på er allihopa! Vi ses!!

• Alice i Umeå

Hej hej!! Det blev Ikea för oss igår. Trevligt men jag var helt slut efteråt. Har fått så ont i ryggen och höfterna, så här hade jag inte när jag väntade Alice. Det blev i alla fall handlat lite grann, inte så mycket, mest lite små plock. Kom hem till Umeå ca 21:30 igår kväll så vi missade melodifestivalen.

Idag har jag jobbat och nu är jag helt slut. Allting börjar kännas tungt nu, men det är ju bara 3 veckor kvar. Nästa vecka ska jag börja på gravid yoga. Får väl se om det är något för mig. Idag gick jag in i v 30. Tiden har ändå gått ganska fort.

Krya på er alla sjuklingar!!! Nu ska jag se på film.

• Alice i Umeå

Tråkigt Sussie!! Kram till dig!!

• Alice i Umeå

Hej hej!!

Ang. medicin, vi har gett med spruta ett par gånger men hon blev mest rädd för den. En vanlig matsked är nog det som funkat bäst för oss. Eller en sån här plast mugg.

Vi har börjat dra ner på vällingen på kvällarna. Tesa och Robban hade fått sebastian att sova hela nätter efter ett tips om att ge mindre välling på kvällarna. De sover tydligen sämre om de är jättemätta, och det funkar faktiskt. Sover inte hela natten men betydligt längre än vad hon har gjort förrut. Förrut gjorde vi på 240 vatten, nu 160. Ska dra ner lite till också men vi tar det lite försiktigt.

Annika: Var du sugen på Mora träsk eller? Vi är sugna. Tesa och Sebastian var också kanske sugna, hon skulle kolla tills i morgon. Stog i tidningen att man skulle ringa och boka biljetter så jag funderar om man ska göra det i morgon i sånna fall. Det kanske var någon fler också???

Anna: Tråkigt att inte få gå på stan när man hade tänkt. Var en sväng i morse och då hade jag ingen vagn med mig men det gick bra i alla fall. Skulle bara in på Åhlens och köpa lite alla hjärtans dags presenter. Alice vill nästan alltid gå själv numera, inte så ofta hon åker vagn faktiskt. Peter har hämtat på dagis flera dagar utan vagn och då har hon gått hela vägen själv.

Vi hade inte tänkt att skaffa en tvillingvagn och nu är jag bara mer övertygad att det skulle vara bortkastade pengar,  i sommar tror jag inte hon vill åka så mycket. Vi har ju en ståbräda till Brion och så har jag ju bärselen till bebis i fall Alice skulle vilja åka vagn. Tror även att det inte blir så långa promenader när jag har båda hemma, det blir nog mest när Alice är på dagis och jag är hemma med bebis. Det är nog oftast då man kommer att fara på stan och så också, känns lite bökigt att fara på stan med båda två.

Svar på tråden Mina goa vänner!