Inlägg från: mamma till Viktor och William |Visa alla inlägg
  • mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Man måste inte men det är ofta en klar fördel!

Älskade unge!

Blääääääää

Det här vill du nog inte höra Sara men jag är inte alls nöjd med Vickes dagis nu! Det är så otroligt rörigt där med nya vikarier varje dag känns det som. Erik har ju som sagt bytt avdelning och de andra har ju massa inskolningar och allt vad det är så just nu är det pest och pina att lämna Viktor. Han blir sååååå ledsen så han tappar luften.

Bläää

Älskade unge!

Förresten Sussie så kanske du minns att jag skrev ungefär samma sak om Viktor för ett tag sedan. Jag vet hur otroligt jobbigt det är! MEN det har faktiskt blivit (om än lite) bättre på sistone. Conne ger sig nog snart också ska du se.

Älskade unge!

Nä jag tror han börjar i slutet av januari... Ja det är väl bara att gilla läget men just nu hoppas jag på en plats i Stöcke SNARAST! Det jag inte förstår är varför de allra flesta vikarier måste vara så inkompetenta och otrevliga?? Peter hade tex. vänt sig mot en vikare igår och frågat om allt hade gått bra idag men fick bara en axelryckning till svar. Jag tycker dessutom att är man vikarie så går man väl fram och hälsar och presenterar sig för föräldrar man inte träffat. Tycker inte det är upp till föräldrarna faktiskt även om det ofta blir så ändå.

Usch vad jag retar upp mig känner jag. Är endel annat som är blä nu också så jag är väl kanske inte helt rättvis är jag rädd. Men det KÄNNS så i alla fall! så det så!

Älskade unge!

Måste bara snabbt svara.

Han är säkert i bra händer som du skriver Sussie men det är väl självklart att barnen känner sig otrygga om det helt plötsligt bara är vikarier man knappt träffat som jobbar. Det blir jag med när det är massa vikarier på mitt jobb. Det blir aldrig samma sak som när det är ordinarie personal. Sedan förstår jag ju att det är en perid nu när det är inskolningar och annat men varför kunde man inte göra så att det bara var samma vikarier hela tiden + alltid en ordinarie. Nu är det ju säkert 5-6 stycken som alternerar och ofta ingen ordinarie.

Sara: Hade inte situationen varit annorlunda om föräldrarna hade kommit in i ditt klassrum som man gör när man kommer på dagis. Fast jag hade nog ändå presenterat mig i den situationen också. Mitt motto är hellre en gång och för mycket än en gång för lite.

Älskade unge!

Måste tillägga att jag vet ju inte om det är pga den röriga situationen som Viktor börjar protestera eller om det bara är en fas han går igenom nu men hur som helst gör det ju inte saken bättre.

*möte*

Älskade unge!

Tack Sara, jag behövde faktiskt höra det där (om en glad Viktor på dagis). Samma sak idag vid hämtning.... Peter frågade hur dagen varit och det satt 3 vikarier vid ett bord och inte en enda lyfte på arschlet och kom fram och berättade. Ska absolut prata med någon av de ordinarie. Det här går ju inte. Missförstå mig inte om Matrisen, jag har ju avgudat avdelningen det är bara nu efter jul det varit kaos.

Annars känns det SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sjukt bra på jobbet nu!

Älskade unge!

Tack alla, är verkligen jättelycklig över det här jobbet nu!

Sussie: Har ni en 140????? Jag skulle vilja ha en 3 meters

Så bra att ni också ska frossa på lördag så jag inte är ensam

Har köpt biljetterna nu och Anna är skyldig dig 100:- så glöm inte ta med båda biljetterna!

Tillbaka till jobbet!

(GullEivor tog emot på dagis idag och det gick sååå mycket bättre )

Älskade unge!

Sara du har förstått det här med säng

Annica: Skulle vilja skriva inga kommentarer men kan inte. Vad fan är det för människa du är tillsammans med. Du förtjänar så mycket bättre.

Har jobbat idag och sedan hälsade vi på farmor en stund. Ikväll har vi hälsat på min farbror och hans familj. De har en tjej som är 3 år och precis som Viktor ett litet vilddjur så dom brottas och pussas och kramas så det står härliga till Nu hoppas jag han somnar mitt lilla separationsångesttroll....

Älskade unge!

Barnbidrag imorgon

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!