• Liloot

Mina goa vänner!

Sara: Nej va trist Går det inte göra några undantag då, jag menar du har ju faktiskt jobbat åt kommunen i flera år!

Sussie: Bläk! Hoppas ni blir friska fort!

Har just varit och klippt svärmora, nu ska jag ner på stan och strosa. Farmor ville ha Thea hela dagen ikväll, hon ville ta med henne på nåt 65-års kalas. Gärna för mig Ska passa på att gå på stan själv! Sen ville hon att Thea skulle sova över. Så ikväll blir det nog lite fest skulle jag tro... eller vi får se, men det är ju inte skräll direkt om det blir så

Igår badade vi badtunna. Sååå skönt! Monas mammas gubbe hade eldat sen kl 12 igår, skottat fram en gång till badtunnan och tänt marschaller ända ut till tunnan. Det var jätte mysigt! Jag åkte hem när dom andra gick ut senare på kvällen, det kändes lagom. Skönt idag om inte annat

Vi hörs tjejer, trevlig helg!
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Liloot
    Farmor ville ha Thea hela dagen ikväll = Farmor ville ha Thea hela dagen idag och ikväll
  • Liloot

Sussie: Jag kan sjunga, om ni vill att alla gäster ska sticka fort som tuuusan

Nu ska jag göra mig vacker, sen ska vi å käka hos en kompis till johan. Och dricka lite spriit.

Hej svej!

• Liloot

Oh shit vilken kväll!
    Blev rätt rejält med fest igår Kom inte hem förrän halv fem, sen satt vi och surrade ett bra tag och somnade inte förän kvart över fem! Sov till ett idag, så det var ju ganska skönt iaf! Mår ändå bra idag, lite trött och seg bara.

Nu harj ag just duschat och sitter här med morgonrocken. Skönt! Ska ta oss till johans föräldrar senare och äta middag där och hämta Thea. så nu ska vi bara slappa ett tag. Kanske se nån film.

Vilken dag kommer Annika hem?

Gaah, vad jag är snarra sugen! Tänk om man hade lite chips och dip! Mums! Vi har inget sånt onyttigt hemma... har några majskrokar, men dom är ju inte så smaskens

• Liloot

Hej på er!

sussie: Va tråkigt Men det är bara att ta nya tag! Snart kommer du få ditt drömjobb

Själv funderar jag på att söka sommarjobb på landstinget. Så man får prova på lite innan jag börjar skolan. Men är det nån som vet om dom bara anställer utbildade uskor/vårdare? Kan man få ett sommarjobb utan att ha utbildning?

• Liloot

Hej på er!

Idag har jag varit ledig. Jag och Thea var bara hemma och softade på fm, sen var vi ute hela eftermiddagen, varu te och gick en promenad, sen var vi bak på altanen och Thea grävde och skottade och jag solade. Känner att det hettar i ansiktet, solen börjar ta på lite nu!
    Innan middagen for jag, Thea och Mona på strömpilen och småshoppade lite, hon käkade middag här sen hjälpte jag Mona att skriva ett CV.

Idag har johan varit och köpt Canal+. Han är ganska nöjd nu så här innan slutspelet i hockeyn Jag vet inte om jag är lika nöjd, kommer bli tokig att behöva se på hockey typ vaaaarje kväll. Men va tusan, det kanske finns lite bra filmer och sånt också. Vi får köra varannan kväll Men jag är lite besviken, jag trodde att skulle finnas mer att välja på, men det är ju typ "bara" 20 kanaler som är något att ha.

Imorgon är det jobb. Känns som livet bara lunkar på...

På torsdag ska vi fara på paradisbadet i ö-vik. Minsta syrran har ju sportlov, så min andra syster har tagit ledigt så vi åker alla tre + Thea. Ska bli mysigt. Bada på förmiddag, sen käka nån golunch nånstans i ö-vik och kanske gå på stan lite.

Nu är jag helt knäckt, sängen nästa!

• Liloot
    Sara: Vi har ju anmält ett rivsår på Thea en gång till försäkringsbolaget. Och dom tar bara upp det som ett ärende om det har blivit sytt eller tejpad av en läkare. Annars gör dom ingen åtgärd. Men ring och hör iaf! Theas blev ju tejpat (som tur är Visste inte om dom reglerna innan) Vi ska skicka in bild på det nu, och höra vad som säger. Hon har ju kvar ett ärr nu, när det gått över ett år.

Agneta: Naaajs med shopping Men det är dyrt på POP... har inte handlat mycket där, lite smågrejor bara, och då oftast på rea, eller med rea-check.

Annika: Välkommen hem!!!!!!!!!! Du har varit saknad! Ska bli kul att höra hur ni haft det!

Camilla: Gud va skönt att slippa helgerna! Det kommer ju ge er sååå mycket mera tid tillsammans (plus att du kanske kan vara med på våra små jippon )

Ikväll var det Lost-kväll. Det är sååå spännande, jag tror jag döööör!!! Vill se mer mer mer NU!
  • Liloot

Hallå!

Vi har haft det jättebra idag! Badade fram till lunch, sen shoppade vi heeela eftermiddagen! Bränt massor med penningar Hemlis Det va roligt!

Sara: Thea är aldrig på dagis på mina lediga dagar, men ibland skulle det faktiskt vara skönt. Har faktiskt funderat på att ha henne där några timmar mitt på dagen på torsdagarna, så man kan städa och handla och så inför helgen.. men jag vet inte... med tanke på att man har en mamma som jobbar på förskola så har man ju fått höra en del vad personalen tycker om föräldrar som "gör så". Egentligen borde det ju vara upp till en själv, men jag tycker ändå det känns fel. Men guuud så skönt det hade varit (och som Sara sa så lägger jag absolut inga moraliska värderingar i hur ni andra gör, det är MIN känsla) 

Ikväll blir det hårdplugg, prov på måndag. Jag fattar NAAAADA! Det här provet kommer gå åt skogen känner jag på mig. Om jag inte får kläm på det i helgen vill säga.. men det känns mörkt. Har ju inte haft någon lektion den här veckan då det varit sportlov, så man har glömt en hel del.

• Liloot
    Agneta: Ja men herregud, det är väl klart att man ska få ha barnet på dagis när man höggravid elelr sjuk!!

Klippa sig och gå till tandläkaren tycker jag också är helt okej. Men sen som Annika skrev, när man gör det till rutin att ALLTID ha barnet där när man är ledig då tycker jag det blir en helt annan sak. Men återigen, mina värderingar. Och som många här gör, jobbar konstiga tider, så måste man ju helt enkel lämna några timmar förtidigt för att dom öht ska hinna vara där något. Sen skulle jag absolut kunna tänka mig att låta Thea vara kvar på dagis t.ex. nån fredag eftermiddag om jag skulle lyckas sluta vid lunch, så man kan strosa på stan eller handla. Lite egen tid behöver man ju

Sofia: Hahaha, ja men den här gången ÄR det verkligen så! Har dock suttit och läst lite nu ikväll, och det känns lite bättre. Och du, jag och Thea bråkar också massor! Sådeså.

Annika: *springer genast in i till galleri*
  • Liloot
    Annika: Gud vilka härligt bilder! Den där Lydia va nästan lite smålik Vingeling ju Åh, jag vill också åka utomlands!

Sussie: Jobbigt med begravning Men det kommer nog gå bra. Det känns nog bra när det är över!

I helgen blir det nog mest lugnt, vi tänkte ta en skotertur på lördag om det blir fint väder! Nån som har några bra tips på skoterleder i närheten? Tänkte ta skotern på släpet och köra ut nånstans.

Gah, jag hittar inte min miniräknare Fattar inte vars den är...
  • Liloot

Hej tjejer!

Camilla: Grattis på namnsdagen!

Är det nån som har en miniräknare att låna ut till mig? Skulle behöva en innan provet... Alltså en miniräknare som är lite mer avancerad än "vanliga". Så man kan räkna med potenser och kvadratrötter... messa mig idag så kan jag komma och hämta den efter jobbet!

• Liloot

hihi, söt-Nellie Jag förvånas ständigt av Theas nya ord! Hon sätter inte ihop så långe meningar, bara två ord i taget. Men hon kan ju så många ord Det är så roligt!

Sofia: Ja, det skulle ju vara en idé! Vi har dock tagit hem skotern redan och kört tillbaka släpet till johans jobb. Hur lång tid kan det ta att köra skoter till Stöcke härifrån? Tar det lång tid tror du?

• Liloot

Annika: Jag tror på Häggkvist & Johnsson och Sibel!

Vpran skotertur blev inte så värst lyckad... vi kom till stöcksjö och letade runt efter en grillstuga. Men vi hittade ingen, hittade ingen led som gick till självaste sjön. Så vi vände tillbaka, och halvvägs tillbaks så dör skotern. Vi trodde det va nåt som gått sönder, varken jag eller johan är ju så bra på det mekaniska med skotrar. Så vi ringde efter hämtning, som tur var så bor en av johans anställda i stöcksjö, så han kom med skotern och skulle rädda oss. Men då startar skotern helt plötsligt. Så förmodligen har den blivit överhettad för vi hade kört så sakta. Jaja, nu är vi hemma iaf, åt våran matsäck hemma vid köksbordet Mysigt det med

Nu vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på... det är ju rätt så tråkigt väder.

• Liloot

Sofia: Johan har helgöppet nästa helg, både lördag och söndag. Vet inte vilken tid dom stänger dock... attans att man inte har skoterkort själv, då hade man ju kunnat fara ändå...
    Va mysigt att planera fjällen Då måste man ju bli extra peppad!

Annika: Kan inte se några bloggar

Annica: Ha så skoj ikväll! Vad är en muschefest förresten?

Nu ska vi till min mamma och äta middag, sen blir det hem och se melodifestivalen

• Liloot

HerreguD vad folk gör skumMa grejor mena jag såklart

• Liloot

Annika: Ja, det var ju allt från hundsex till att sätta på svärmor med sin egen tjej i rummet brevid Jisses säger jag bara.
    Det kan säkert bidra lite för Nellie att komma hem, stor omställning såklart! Och då samtidigt känna sig slö och hängig kan ju inte vara så skoj. Hoppas hon piggar på sig fort!

Hoppas det gått bra för Sussie idag... aldrig skoj att gå på begravning.

Ååååh, snart börjar melodifestivalen Tjihooo!

• Liloot

Yes, Sibel gick vidare!! Får rysningar av hennes låt. Den är såå fin!

hahahaha, (g)Nellie Fattade inte den vitsen förän Camilla skrev. *blåst*

hmm... nu ska vi nog spela TP. Orkar nog inte börja se nån film så här sent...

Svar på tråden Mina goa vänner!