Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Sara: Tycker att det är svårt med strumpebyxor. Vissa som vi har är 74-80 som hon fortfarande kan ha. Vissa är för små. Köpte också ett par på Lindex och då tog jag 86-92 men de är alldeles för långa. Fick även ett par från pop och de är också för långa. Samtidigt har ju Alice 86-92 på mycket kläder nu så man tycker att det ska passa.

Jo, det känns bättre nu men har inte vågat äta något matigt än. Bad Peter köpa hem nyponsoppa, kanske lagomt att börja med. Sista 3 gångerna jag kräktes grät jag för det gjorde så ont. Det krampade så otroligt mycket, hellst när man inte har kvar något i magen att kräkas upp. Skulle ju ha jobbat nu men men...  Det är inte läge att jobba när man jobbar med livsmedel, kanske inte i morgon kväll heller. Och vi som har värsta veckan på hela året, känns otroligt dumt att vara sjuk nu. Hoppas bara inte att Peter åker på något, han har verkligen inte tid att vara sjuk nu. Ska nog sova på soffan i natt.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Ja, jag hoppas verkligen inte att någon av er får magsjuka. Men som sagt, det verkar vara snabbt övergående. Hade ingen aning om att jag skulle bli sjuk, vet inte var jag blivit smittat. Peter hörde på dagis när han var där och lämnade Alice i morse att några av barnen hade haft magsjuka som också hade varit över på en natt. Kommer att få jättedåligt samvete om någon av er åker på det.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Är lite piggare idag, men känner mig rätt mör. Har träningsvärk i mag och rygg muskler så det räcker till. Klarar inte ens av att lyfta Alice. Blir nog hemma ikväll också då jag ännu inte fått i mig någon riktig mat.

Det skulle vara trevligt att gå ut och äta på mellandagarna, absolut. På torsdagen jobbar jag till kl 18:15 och Peter lika dant så i sånna fall skulle det kunna vara runt 19. Har inte pratat med honom än men han är säkert på. Han tyckte att det var trevligt i lördags.

Här blir en ganska lugn dag. Alice ska vara på dagis till kl 14. Orkar faktiskt inte ha henne hemma hela dagen när jag är så här. Och sen så kommer Peter hem runt 19 så det ska jag väl klara av. Skönt att få ta det lite lugnt i dag. Igår var hon på dagis till kl 15 och sen for Peter från jobbet och hämtade henne och skjussade henne till pappa. Och sen hämtade han henne kl 19 där. Så då fick jag verkligen slöa hela dagen. Men jag hade inte orkat att ta hand om henne. Jag kunde inte ens göra några hastiga rörelser, då kändes det som om jag skulle spy igen.

Hoppas att ni andra har det bra i alla fall.

• Alice i Umeå

Nu har jag anmält mig att jag ska gå på gravid yoga, hoppas att jag kommer med denna gång. Skulle vara roligt att testa. Har aldrig testat tidigare men har hört att det ska vara skönt och bra. När jag väntade Alice var det redan fullbokat när jag skulle anmäla mig så jag hoppas att det går bättre denna gång.

• Alice i Umeå

Vi har nog glömt bort det gula häftet för länge sen.... Lite tråkigt men men...

• Alice i Umeå

Hej hej!! Igår hämtade jag Alice kl 14. Och sen fick jag byta 4 bajsblöjor innan hon skulle sova. Och en i morse. Så nu får hon vara hemma idag. Det känns som om det här bara kommer att gå runt, runt. Hoppas att ingen av oss är sjuk på jul. 

• Alice i Umeå

Vi kommer att vara hemma hos oss på julafton. Mamma, pappa, syster och hennes karl och min farmor kommer hit och firar med oss. På juldagen far vi ner till Övik och firar med Peters familj. Vi kommer att åka hem på juldagens kväll men då ska vi lämna Alice i övik för att vi båda jobbar annandagen. På kvällen kommer Peters föräldrar upp med henne.

• Alice i Umeå

Coolt, när man kollar in sin graviditet så står det att jag har 130 dagar kvar till förlossning, eller 1 110 000 ca sekunder kvar till förlossning. Det räknar ner hela tiden. Om man ser det i sekunder känns det ganska länge med över en miljon.

• Alice i Umeå

Annica: Vi jobbar också hela veckan men det är ju bara på annandagen dagis är stängt. Torsdag och Fredag får hon vara på dagis. Lördag är jag ledig och sen tog jag ledigt på söndag när hon fyller år. Jag börjar om på nyårsdagen, Peter den 2:a.

• Alice i Umeå

Fan, ännu en bajsblöja. Vet om om det är psykiskt nu men jag tror att jag börjar må dåligt igen. I går åt jag ju mat för första gången.

Svar på tråden Mina goa vänner!