Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Nu har vi varit på sjukhuset och träffat gulliga doktor Berit Moa har ränt iväg till ståtliga 87,5 cm och väger 13,6 kg. Allt såg bara bra ut, men vi ska öka Moas medicindos lite grann i förebyggande syfte. Jag blev så stolt; det fanns ett knoppussel där som Moa aldrig sett förut, men hon fixade att lägga bitarna på rätt ställe på en gång, hon provade sig inte ens fram, hon måste helt enkelt se var de ska vara Läkaren blev i alla fall impad Efter besöket gick vi och fikade, jag och mitt lilltroll - mysigt!

Det var riktigt skönt promenadväder och nu är jag uppe i dryga 12.000 steg, heja mig

Camilla: Jag håller verkligen tummarna att det går bra för dig på måndag!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Har ni hört att Heath Ledger är död? Trist, jag gillade honom

• Emeraldy

Sofia:
    Skådis som var med i bl a 10 orsaker att hata dig, Casanova, En riddares historia och Brokeback Mountain.

Trist att vara hängig när man jobbar. Kul dock att du trivs med nya jobbet

• Emeraldy

Hej mina goa vänner

Oj, vad ni skriver, kul att läsa

Själv har jag jobbat 11½ timmar utan en enda rast idag. Känns väl inte så jättesunt, men vad gör man? Har suttit i fem (!) möten på eftermiddagen, de bara avlöste varann. Kvällen slutade med ett föräldramöte och som tur var kändes det riktigt bra.

Nä, nu är det en snabbdusch och krasch i sängen.

Puss på er.

• Emeraldy

Åh, vad mysigt för er, Sussie Själv skulle jag absolut inte vilja åka utomlands med Moa just nu, jag väntar gärna några år Men tanken på "utomlands" - värme, goda drinkar, mys och bara slappa känns ju rätt härlig!

Kul också för er Anna och Agneta som ska iväg på små trippar. Magnus och jag gör aldrig sånt Ibland är han så tråkekonomisk att han blir dumsnål Fundersam Det i kombination med romantisk som ett kylskåp så blir det inte så många löv-weekends....

• Emeraldy
    Annika:
    Jag håller med i precis allt det Sofia skrev om varför jag inte vill åka utomlands med Moa just nu Farfar fyller 60 när Moa är 4 år och då pratas det om att han ska bjuda med oss utomlands och det känns rätt lämpligt för oss.

Sussie:
    Haha, när du kommer på nån mirakel-gå ner i vikt-kur kan du väl hojta till

Och jo, vi har absolut råd att göra nåt mysigt, men mycket ligger nog också i att Magnus är så SJUKT oromantisk. Han fattar nog inte alls vitsen med varför man ska resa iväg och bo på hotell. Just därför känns det inte så jättekul att överraska honom heller, tyvärr Fundersam
  • Emeraldy
    Annika:
    Förstår absolut att ni ser det som semester att fara iväg med tanke på hur mycket Andreas jobbar!!

Anna:
    Låter som en lämplig semesterkassa

Idag åker Magnus till Sälen med jobbet och kommer inte hem förrän sent på tisdagkväll. Jag är ju inte van att han är borta så mycket, bara nån natt i Stockholm då och då, så jag tycker det känns skittrist och jobbigt. Extra jobbigt känns det väl iom att vardagen har börjat med stress till dagis och jobb osv. Men allt brukar lösa sig.

Jag skulle också vilja ha ett jobb med schysta förmåner! Vara i Sälen fyra dygn liksom. Jobbar man inom Umeå kommun jublar man om man blir sponsrad med en hundring när det är personlafest

Appropå personalfest så är jag bjuden på en sån med gamla skolan på fredag, det ska bli riktigt, riktigt kul.
  • Emeraldy
    Annika:
    Det brukar vara upp till varje skola (rektor) vilken julklapp man får, men de har väl bara en viss summa så det brukar ju inte bli nån hejdundrande grej direkt Det bästa jag fått var en pocketbok

Idag har vi varit på shoppingtur. Köpte ett par fodrade regnbyxor till Moa, en skjorta, kofta och byxor på halva reapriset till Moa, en handduk till Moa och ett lakan till oss. Plus rakhyvel till mig och tröja till Magnus Sen åt vi lunch på Café Victoria.

Nu ska jag sätta mig och jobba lite. Känns jättekul Fundersam
  • Emeraldy

Ja, det känns roligt att jag blev medbjuden på Östtegs personalfest. Jag tror dock att jag kommer bli avtackad, och att det är därför jag är bjuden, för jag tror inte man brukar bjuda in de som har slutat annars. Men de var duktiga när jag var föräldraledig, för jag blev tillfrågad inför alla fester. Dessutom blev jag ju utbjuden på middag coh fick present när jag fyllde 30

Annika:
    Hur gammal är Elise? Kanske nyttigt att få sig en tankeställare

Camilla:
    Förstår att du är grymt nervös inför måndagen. Lycka till hur som helst

Nu ska jag fortsätta städa. Jiihaa.

• Emeraldy

Oj, vad vi har busat på, Moa och jag Hon älskar att leka kurragömma, så jag har sprungit som en tok här hemma och gömt mig. Nu är gamm-morsan slut på, så nu får Moa sitta och rita istället

Vad gör alla ikväll? Här blir det lugna gatan. Magnus har åkt iväg till Sälen nu (eller Stockholm, de far till Sälen imorgon). Jag ska väl fixa nån mat snart.

Svar på tråden Mina goa vänner!