Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Fan, jag kommer ju aldrig i säng, så som ni skriver!!

Sofia:
    8 är INTE sovmorgon!!! (Om inte Moa lyckas sova så länge, DÅ kallas det sovmorgon ) Har man sovmorgon i det här huset sover man så länge man vill! Däremot är varken Magnus eller jag såna som sover hur länge som helst. Han går ofta upp tidigare än mig på sina sovmorgnar. Jag ligger gärna till 10-10:30. Sover oftast inte så länge, men det är ju så himla skönt att bara ligga och dra sig!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Annika:
    Såg namnet Slotte häromdagen i tidningen... Vad var det? Nåt luciabarn kanske? Eller nåt barn som fyllde år? Minns inte. Men det kan ju inte vara så vanligt hur som helst?

• Emeraldy

Moa äter ju inte välling på morgonen utan bara vanlig frukost med oss. Kanske därför det har blivit naturligt att den som går upp äter frukost med henne. Men hon kan utan problem vänta i nån timme, så jag hoppas att vi kan skippa frukost här hemma när hon ska börja på förskolan, och bara äta där istället.

• Emeraldy

Annika:
    Jag tycker i alla fall att Slotte är jättefint

• Emeraldy

Nä, hörni, NU ger jag mig!

Nån kan väl hålla mig sällskap på dagarna istället

Natti!

• Emeraldy
    Haha, nästan 100 inlägg på mindre än ett dygn

Bra kämpat, tjejer!  

You're The Best
  • Emeraldy

Haha, så det slutade med syskonsnack framemot kvällskvisten Ja, ni vet var vi står i den frågan alla fall

Vi har varit på luciafirande på skolan nu på förmiddagen. Det resulterade i en fot som gör ONT, men det var det värt Bara det att själv kunna ta mig dit jag vill är guld värt! Luciatåget var fint som vanligt. Jag var lite orolig hur Moa skulle fixa att sitta still och vara tyst så länge men det gick galant. När tåget kom in i salen satt hon med stora ögon och öppen mun När de sjöng satt hon ibland i mitt knä och diggade och ibland stod hon upp, men hon sprang inte iväg i alla fall.

Det var skoj att träffa kollegorna också och jag kände mig välkommen som tur var

Jag har en kollega som fick barn i juli 2006 och hennes dotter ska också börja på Matrisen. Kul att man känner lite folk sen tidigare  

Anna:
    Det är inget mer du ska plugga nu i vår då?

Moa vaknade 6:15 i morse. Alltid en avvägning det där. Det bästa när hon sover så länge i sin säng, det är att gå och lägga sig i hennes rum när hon vaknar för då är chansen störst att hon somnar om. Men det är ju mycket skönare att ligga i vår säng så oftast chansar vi och hämtar henne och 9 gånger av 10 slutar det som i morse, att hon inte somnar om. Då är det mycket bättre om hon kommer till oss runt 3-tiden, för då sover hon längre på morgonen.

Jaja, jag får vila när hon ska sova efter lunch

• Emeraldy

Jag har precis lagt Moa ute för första gången på ett par veckor. Jag tycker det är så svårt att veta hur mycket jag ska klä henne. Ni som har mer vana med utesovande barn än jag - hur mycket kläder har de på sig när se sover ute en sån här dag? Framförallt Sussie, ni som har samma grundförutsättningar som vi med fotsack och fleecefilten? Hur mycket kläder har ni på barnen och hur bäddar ni?

Moa är ju rätt varm av sig, men sist hon sov ute var hon rätt kall om armarna. Det är svårast nästan tycker jag eftersom hon vägrar ha dem innanför filtarna.

Camilla:
    Hoppas verkligen ni hittar tillbaka till varandra!

Nu ska jag stänga av telefonen och lägga mig och vila en stund jag med.

• Emeraldy

Nu har Moa sovit klart (och jag ) och jag klädde henne helt perfekt förutom armarna då... Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas få armarna varma Fundersam Nåja, hon sov i 1½ timme, vilket ju är rätt länge för att vara henne så jag tror inte hon led av det. Måste nog köpa varmare vantar till henne också, för händerna var också lite kalla. Bara hon kunde ha armarna under filtarna skulle det vara perfekt. Hon hade vanliga tunna byxor på sig, en fleecefilt, fleecewrapen + fotsacken, och underkroppen var härligt varm och go, så där behöver hon inte mer. Vi har ytterligare filtar att lägga över när det blir kallare, plus fleecebyxor så jag tror det kommer funka hela vintern trots att vi inte har nån åkpåse. Det är bara "arm-problemet" jag måste lösa

• Emeraldy

Var också tvungen att kika in hos Camilla - ni har fått det så fint

Duken på Vingas bord, är det en vaxduk? Är ute efter en vaxduk till Moas bord men jag hittar aldrig nån fin. Men den duken var fin! Var har du hittat den?

Annica:
    Jag tror att hyllan är från IKEA, en likadan som Moa har. Finns i flera olika storlekar. Heter EXPEDIT tror jag.

Svar på tråden Mina goa vänner!