• mysia

Mina goa vänner!

Sara: Så hon är så varmblodig? Ok. Är det en vinterjacka?Då borde hon inte vara kall. Ibland när det inte är superkallt, men ändå för kallt för enbart fleece,så har hon fleecetröja och fleecebyxor+ vinterjacka. Tindra hade idag stickad kofta + overall + åkpåse, men det behövdes. Men som sagt, hon är inte varmblodig av sig.
    Vad roligt att du äntligen fick komma dig ut och shoppa.
    vad säger du om Tindras vantar? Kanon är dom. vad har Moa för vantar?

P slapp jobba så länge, det var öken på stan. Men jag hann ändå inte fara och träna spinning, känns lite surt. Ska prova pilates på måndag. Visst brukar du köra det Camilla? Hur är det?

P kämpar med att få Tindra att sova samtidigt som dom kollar hockey.Men båda verkar vara mest intresserad av hockey. ha ha

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia
    Tuttie skrev 2007-12-13 19:43:56 följande:
    Ska se tv nu och äta lite chips..*muma*
    Åhh,lät gott. P var sugen på nåt gott. Får se om jag kan dra ut han och köpa nåt

Sara: Den är rätt varm va?fleecewrappen alltså.
  • mysia

Sara: Du har så rätt, vi är alla olika. Tindras vantar är köpta på intersport, men jag har för mig att det var sista paret i hennes storlek, men det borde ju komma mer tycker man.

Åter till bonde söker fru. Och snart ska jag skölja ur håret, håller på att färga det.

• mysia

God morgon.

Tindra sov hela natten, utan att hosta, så skönt för henne. Hon hostar ju inget på dagen, endast på natten, så därför verkar kanske medicinen direkt, jag vet inte.
    Idag har vi ingen aning vad vi ska hitta på. Några förslag? Ingen som vill hitta på nåt?

Klarade knappt 1 sekund, ha ha. Så dålig jag är.

Är inne i en depparperiod igen. Håller på att bli tokig när jag inte hör från det där jobbet nån gång. Har dock börjat äta mer proteiner i hopp om att må bättre.
    Har även gjort en blandning av nötter, torkad frukt och honung och sen lagt det i en glasburk. man kan ha det på yoghurten eller glassen. Jättegott.

• mysia

sara: Det är lugnt att du skriver långa inlägg, det gör vi nog alla då och då.
    Angående frukosten. Tindra får välling när hon vaknar, och sen nån timme senare kanske(är så olika beroende på när Tindra vaknar) äter hon en smörgås. Hon vill inte ha gröt. Ibland äter hon yoghurt. På dagis vet jag inte, hon äter aldrig frukost där.

• mysia

sara: Tindra hade en period då hon ratade vällingen. Hon höll på att få tänder då, vet inte om det har nåt med saken att göra, men nu älskar hon välling igen.

Nu sitter hon och äter frukt.

• mysia
    Emeraldy skrev 2007-12-14 09:26:53 följande:
    21 sekunder Jag lär ju sitta här idag Vi har funderat på om det är tänder på gång eftersom hon varit så lös i magen och dregglar som en jag vet inte vad, men det varken syns eller känns nåt. Och tidigare har hon ju aldrig uppvisat några speciella symptom när tänder är på G - de brukar bara finnas på plats. Men det kanske är annorlunda med de här kindtänderna som ska upp.
    Jag tror faktiskt det är lite annorlunda med kindtänderna. Tindra hade aldrig några problem med dom andra tänderna, men just när kindtänderna skulle upp så fick hon feber, dreglade och blev lös i magen. och så vägrade hon ta nån välling. Hoppas det vänder för Moa.
  • mysia

Sara: Nej, glöm det jag sa. jag menade hörntänderna.

• mysia
    Tuttie skrev 2007-12-14 09:39:49 följande:
    Någon som har VF som vet om man kan skicka in "dagens applåd" där som i VK?Jag har iaf testat och maila dom nu, vill tacka för ett superfint lucia igår. Tänkte att dom behöver få lite respons när dom var ute för första gången. Vad ska ni ge "era" personal på dagiset?
    har inte VF, så har ingen aning.

Vi ska ge personalen ett ljus.
  • mysia
    Tuttie skrev 2007-12-14 09:53:33 följande:
    Vad då för ljus?
    Snöboll heter den Köpte den på expo. Den är vit, ganska liten, med glitter på kan man väl säga. Enkelt, vacker och inslaget i genomskinligt papper var den. ifall du vill åka och titta på dom menar jag.
Svar på tråden Mina goa vänner!