• mysia

Mina goa vänner!

Hej tjejer

Nu är jag så less på Tindras färkylning. Hon hostar så mycket på natten att hon inte får sova ordentligt, vilket leder till en jättegrinig tjej på dagarna. Allt sitter i näsan och det spelar inte nån roll hur mycket näsdroppar och saltlösning vi ger henne, det hjälper inte. Så nu ska hon till läkarn klockan 14 idag. Får se om dom kan komma med nån lösning. För mollipect får henne att drömma mardrömmar och nån annan medicin funkar inte.

Sara: ja,det var mycket den lösningen med högre kant på uppe vid huvudet och vid fötterna som gjorde att vi fastnade för just den sängen. Sen var ju precis väldigt bra oxå. Glad
    Njut av din lediga dag. jag är oxå ledig idag och det känns så skönt. Ska småstäda lite och så ska vi gå en promenad sen när Tindra ska sova.
    Jo,jag vet vad du anser i P frågan. Vet vad ni alla tycker. Jag är less, men jag vill verkligen att det ska funka. Vill att han ber om ursäkt, men det gör han inte.

Hade barnvakt igår när jag skulle på käkgymnastiken. Det var en av mina kompisar och hennes pojkvän. Han har känt P länge och han fattar inte varför P beter sig som han gör. Han är ju inte sån egentligen. Dom sa iallafall att jag kunde ringa dom när jag ville och att om jag skulle behöva sova några nätter utanför mitt hem så finns det alltid en ledig plats hos dom.

Anna: Hoppas Johan mår bättre idag så ni kan åka iväg.

Nu gråter Tindra igen, måste gå...suck

Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Anna: Vad skönt att Johan mår bättre idag. nu blir man ju rädd för att äta bufféer.
    Härligt med sovmorgon. Jag känner mig som en zombie, har inte fått sova ordentligt på flera veckor. Natten mellan fredag och lördag ska Tindra få sova hos farmor och farfar, så då får man iallafall sova ut, ska bli så skönt.

Tindra håller på att somna, vill ju få henne lite mat först men hon ville inte ha. Får se om det blir sova först och mat sen.

• mysia

Tindra somnade precis på soffan. Hon är helt slut, stackarn.
    Ska ta och lägga mig en stund själv.

• mysia

Sofia: jag vet. Jag bör bara försvinna härifrån och få det liv jag förtjänar, men jag kan bara inte fatta att han beter sig så där. tror väl att det ska bli nån ändring nån gång. Hoppet är det sista som dör sägs det ju.
    Lät gott med bullar.
    Jag funderar på att göra cole slaw ikväll, vet dock inte vad jag ska göra till. Några förslag?

• mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-02-20 13:02:06 följande:
    Mmm så här skulle det lukta hemma varje dag Hur går det med städningen Sara?
    Åhh...Blir ju bara lockad att åka några mil. Har inget gott hemma, suck. 

Gick en promenad för att få Tindra att somna om efter lunch eftersom hon inte sov så länge på soffan. men det var omöjligt för henne att sova. Träffade Linda och halva familjen när vi var på promenad. oj vad Sean har blivit stor.
  • mysia

Nu har vi varit hos läkaren, och Tindra har öroninflammation. Inte konstigt att hon är så himla gnällig och säger aj. Så nu har jag fått i hennes första dosen av kåvepenin. inte uppskattat, men det gick faktiskt rätt bra att ge henne det själv.

Hade ju tänkt göra cole slaw idag, men jag orkar inte fara på affärn. Tindra är så gnällig och det är ju inte så bra att fara ut när hon är sjuk. Så det blir vårrullar och wokgrönsaker istället. i stället.

• mysia
    mamma till Viktor skrev 2008-02-20 15:32:12 följande:
    Mmm det är inte dumt med bullar... tror jag ska sluta baka vanliga små och satsa på längder istället. Jag tycker det är mycket godare och går snabbare dessutom!Stackars lillTindra! Nu blir hon säkert frisk fort! Vad gäller Patrick så vet du ju som sagt vad alla tycker här och man kommer till en gräns när man själv känner att du är det nog. Du har nog bara inte kommit dit än...*hänger tvätt*
    Nä,det har du nog rätt i,det där med att komma till en gräns där det är nog.

Jo,hon borde bli frisk rätt snabbt nu hoppas jag.

Min chef ringde precis, jag har fått löneförhöjning till 18300...tjoho Glad
  • mysia

Sussie: 18300 är för heltidslön, men jag jobbar halvtid, men det blir ju ändå högre. 800 kr mer blev det, och den nya lönen började ju gälla i januari, så jag får det rekruaktivt(stavning?)
    Jag tycker som Anna, ring och hör, då vet du ju med säkerhet iallafall hur det blir.

Anna: Låter som bihålorna, jag brukar ha samma problem. prova att ånga,det funkar superbra för mig. Droppa gärna ner ett par droppar vademecum.

Nu är det middag. Det blev vårrullar, vokade grönsaker och svampstuvning. Hoppas Tindra vill ha nån mat idag.

• mysia

Agneta: Vad typiskt att du har fått ont i ryggen, speciellt nu när du inte har så många pass kvar. men skönt att du kan korta passen.

Anna: Ja, precis. Koka upp vatten, häll i en skål och sen sitter du med ansiktet över skålen, och har en ansikt över huvudet så du kommer åt alla ånga.

Sofia: Nä,jag har inte så många års erfarenhet inom vården. Började som personlig assistent 04. Sen läste jag ju till undersköterska. är grymt nöjd med lönen. Arbetar ju bara halvtid men jag jobbar ju bara kväll och helg så jag får bra ob.

Nä,åter till tv:n

• mysia

God morgon

Det har varit en rätt bra natt här faktiskt. Tindra sov bättre och kom faktioskt gående själv inatt. hon brukar ju ofta vakna stortjutande varje natt. Vi upptäckte henne genom att vi hörde henne småsnyfta. Både jag och P satte sig upp och sa i mun på varandra. Men vart är hon? Hon hördes ju som om hon låg bredvid oss. Hon låg på golvet på vårt överkast. Hon hade alltså försökt gå runt sängen till min sida, men fastnat på överkastet.
    Och imorse fick hon i sig lite välling. Vilket hon inte ätit på jättelänge. Så nu börjar det gå och åt rätt håll. En lustig grej hände igårkväll när vi gav henne medicinen. Vi frågade om hon ville ha vatten eller juice eller nåt. Vi tänkte att det skulle va gott med nån annan smak efter kåvepeninen, som inte smakar så gott. Vi gick till kylskåpet, och gissa vad hon pekade på. Jo, en tallrik med blodpudding. Hon ville absolut ha en bit och kall skulle den va. Gud vad vi skrattade. Samma sak hände imorsse. Hon ville hellre ha BLODPUDDING ÄN EN MACKA, HA HA.

camilla: Lycka till på inskolningen. Håller tummarna att Vinga får vara frisk.

Anna: Vad bra att det känns bättre. Lycka till med flygningen.

Idag ska jag fara en sväng på affärn. Behöver lite smågrejer. Vågar jag ta med Tindra,trots att hon har öroninflammation? Hon är ju rätt pigg annars.

I em ska jag jobba. Ska inskola en ny tjej.
    Och i helgen jobbar jag oxå, dock ledig imorgon, och det lutar åt att jag och P far på hockey. Blir nog skoj, längesen jag var på en match.

Svar på tråden Mina goa vänner!