Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Usch, är det nån som kollar på Kungamordet? Fy, vilka tragiska livsöden det finns

Nu är det läggdags här.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Haha, Camilla, jag känner mig också superengagerad i Sussies bröllop

Angående catering hade våra kompisar också Annas fest och mat på sitt bröllop och de var inte så nöjda om jag minns rätt. Förrätten var kall och det blev bråk om nåt krossat porslin efteråt. När jag var på personalfest för typ en månad sen hade de caterat från Åsas kök i... Rödåsel eller nån annanstans långt bort ifrån. Det var det godaste jag nånsin ätit, och hon, Åsa var så trevlig och engagerad. Då lovade jag mig själv att catera mat från henne när jag gifter mig

Jag har haft en underbar dag idag En riktig egodag! Jag lämnade Moa hos morfars fru strax före 10. Sen gick jag på linskoll och sen har jag sprungit på stan i flera timmar. Åt en mysig lunch på egen hand och det var så härligt att sitta i lugn och ro och bara titta på allt folk. Det blev inte riktigt så mycket shoppat som jag hade hoppats men jag är nöjd ändå. Jag köpte grejer på Body Shop (min favvo-affär när det gäller hud/kroppsgrejer) för över 400 kr, då fick man andra produkter som var värda 400 kr. Me like

Sen hämtade jag Moa och åkte upp på Skokanonen. Jag sprang i alla skoaffärer i stan utan att hitta nånting, men på Skokanonen hittade jag två par skor till mig; ett par stövlar och ett par vanliga skor för 350 kronor!!! Jag har samma problem som Anna, att vaderna är alldeles för feta för stövlar, men de här funkade perfekt! Jag är så glad!

Egentligen skulle jag kolla på skor till Moa för vi inbillade oss att hennes vinterskor var för små. Men på Skokanonen fick jag hjälp att mäta Moas fötter och det verkar som hon kan ha sina skor ett tag till, så förhoppningsvis klarar vi oss den här vintern utan att köpa nya.

• Emeraldy

Suck, hur bryter man den här dåliga ovanan Moa har börjat med, att vakna före 6 på morgnarna Skrikandes Känns så himla segt med tanke på hur uruselt jag sover ändå. I morse var Magnus så gullig så han gick upp med henne så jag fick dra mig en halvtimme. Tyvärr kan jag aldrig somna om nästan, när jag väl har vaknat.

Här sitter jag dyngförkyld. Igen. Jag fattar inte vad som hänt med mitt immunförsvar sen jag fick Moa. På de här åren har jag varit mer sjuk än jag var de 28 år innan Moa, helt seriöst. Börjar vara lite jobbigt.

Anna:
    Vad mysigt det låter med en dag i Ö-vik

Sussie:
    Jobbigt för er

• Emeraldy

Halloj!
    Här blir förkylningen bara värre och värre, känns skitsurt Skrikandes Imorgon hoppas jag vara så pass pigg att jag kan träffa en kompis som planerat. Vi har inte träffats på... Shit, det är säkert ett halvår sen vi umgicks Generad Fattar inte var tiden tar vägen. Upptäckte idag när jag kollade almanackan att ett barn i kompiskretsen fyllde år igår och vi brukar alltid uppvakta henne, men nu hade jag helt glömt bort det. Usch, vänner som faktiskt är jätteviktiga. Jag blir bara så trött på att det alltid är jag som tar initiativ till att umgås med folk, Magnus har blivit mer och mer blasé när det gäller sån't - han som egentligen är den mest sociala av oss två.

Han har - hör och häpna - tagit ledigt på fredag, bara för att vi ska få en familjedag tillsammans. Mysigt

Sussie:
    Bitmärket har läkt fint, nu är alla sårskorpor borta, men jag är rädd att hon har fått ärr för livet Vi får väl avvakta ett tag till och se hur det ser ut, men hon har som ett ärr nederst där bitmärket är.

• Emeraldy
    mamma till Viktor skrev 2008-03-05 19:29:53 följande:
    Sara: Glöm inte anmäla till försäkringsbolaget!
    Med ärret tänkte du? Ja, det kanske man ska göra, det har jag inte tänkt på...

Camilla:
    Skönt att slippa helger
  • Emeraldy

Lyxigt att få PoP-kläder, Agneta

• Emeraldy

Agneta:
    Jag kan ärligt säga att jag ALDRIG köpt ett plagg på PoP! Jag tycker som du, att det är för dyrt. Möjligtvis nu när de kommer stanna i samma storlek något längre, att jag kanske skulle tycka det var värt det. Eller inte... Jag är så jättenöjd med alla ytterkläder vi har köpt till Moa, t om det som är köpt på ICA MAXI!!!

Jag älskar att shoppa men jag köper hellre mycket och billigt än lite och dyrt (Fast, visst, skulle farmor eller nån insistera på PoP-kläder skulle jag väl inte tacka nej Eller jo, det har jag faktiskt gjort om jag ska vara ärlig, kom jag på nu Det var ett tag här då det kändes som "alla" hade sån där vindfleece och då pratade jag med min mamma om det och hon erbjöd sig köpa en sån, men jag kände inte att vi var i behov av det så jag tyckt det var onödigt Hemlis)

Nä, nu är det sängdags här. Ha det!

• Emeraldy

Haha, Anna, visst var det ett riktigt  -slut på LOST ikväll? (Visst var det avsnittet om Kate?)

Läkaren gjorde ju ingenting med Moas sår, men jag ska ringa och höra med TryggHansa idag i alla fall.

Annika: Roligt att du är hemma igen Jag är ju också alldeles för mycket perfektionist så jag har ju insett att jag aldrig kommer kunna ha den bröllopsfest jag skulle vilja! Jag kunde ju inte ens ha en 30-årsfest för att det inte gick att fixa precis som jag ville, så hur jag skulle fixa ett bröllop fattar jag inte

Sofia:
    Jag tror tyvärr inte jag orkar ÖF idag. Lite trist för jag var inställd på det. Men jag är riktigt hängig.

• Emeraldy

Nämen, Sussie, usch, så får du inte tänka Jag har extremt höga krav på mig själv och allt jag gör, medan jag tycker att det alla andra gör är helt fantastiskt

Och helt rätt; det är för din egen skull du gifter dig

• Emeraldy

Nu har jag pratat med en jättetrevlig kille på TryggHansa. Det verkade inte vara några bekymmer att göra en anmälan som tur är. Han sa, precis som du nämnde Anna, att det är först efter ett år man har rätt till ersättning för vanprydande ärr, och det låter ju rimligt. Så han skulle ta kontakt om ett år och så får vi se då hur det ser ut på Moas kind. Han sa också att vi skulle göra en anmälan via kommunförsäkringen som barnen omfattas av när de är på förskolan.

• Emeraldy

Sussie:
    Jag var in på massa "kort"-sidor inför Moas dop (men jag gjorde egna till slut) men jag minns givetvis inte vad det var för sidor... Sök här på FL, finns säkert många tips!

• Emeraldy

Ja, där fanns fina kort!

Hur mycket har ni hunnit spåna än då? Hur många gäster ni vill ha osv? Visst skrev du tidigare att ni funderade på att göra maten själva (eller era familjer)? 

Vi hoppas bli inbjudna till bröllop i sommar då två kompisar ska gifta sig. Men vi umgås inte så ofta så det är nog inte säkert vi blir bjudna. Men hoppas kan man ju - alltid skoj med bröllop

• Emeraldy

Här är Moa också i en riktig trots-period, så jag vet precis hur det känns! Hon börjar skrika/gnöla/gråta så fort vi säger nej och hon inte får som hon vill. Jag blir förbannad på Magnus också, för han är en sån jäkla mespropp ibland Hemlis Nog för att jag är den hönsigare av oss två, men han ger mer sig mycket mer än vad jag gör.

Jag måste få ställa en fråga utan att nån tar illa upp; det ligger ingen som helst värdering i det utan jag är bara nyfiken Varför har ni barnen på dagis när ni är lediga?

Nu ska jag gå och sova när Moa sover. Jag har kräkts två gånger på förmiddagen. Inte för att jag mår illa, utan för att jag har en sån jäkla hosta Jag hostar alltså tills jag kräks. Nice Fundersam

• Emeraldy

Annica:
    Okej

Camilla:
    Ja, under inskolningen var ju Moa på dagis även på onsdagarna när jag är ledig

• Emeraldy

Camilla och Agneta:
    Förstår att ni resonerar så

Här är jag så jäkla less på att inte vara kry Har kräkts 5 gånger idag bara av hostan, känns inte så jätteskoj. Magnus är ju som tur är ledig imorgon, men tanken var ju att vi skulle ha en familjemys-dag. Nu får vi se hur mycket jag orkar

Det var tur i alla fall att vi inte hade bokat in en dag på IKSU Spa som vi hade tänkt (har presentkort där som går ut i sommar). Jag ska få mens vilken dag som helst så jag känner mig inte så bekväm då, så vi skippade det. Och det var ju tur med tanke på hur jag mår nu! 

• Emeraldy

Hej på er alla

Haha, Sofia: Magnus sa att han trodde han såg Peter, men han (Magnus alltså) blev nog så förvånad att se Peter just där på Teg, så det var nog därför han var lite "stroppig"

Vi har haft två underbara dagar med lilla familjen. Igår tog vi en biltur till Vindeln. Vi funderar ju på att vintercampa där så vi ville kolla läget lite.

Idag har vi varit hos farmor mest hela dagen. Vi funderar mer och mer på att "renovera" husvagnen, och eftersom farmors karl äger Svenska Dynor, som gör husvgnsinredningar så känns det ju rätt lämpligt  Vi fick se prov på nya dynor som vi skulle vilja ha, plus nya gardiner, mattor och överkast. Skulle också vilja ha en formsydd bäddmadrass istället för att bädda med sittdynorna som vi gör idag.

Vi köpte också en vardagsrumsmatta av dem (de säljer såna också). En svart och vit, jättesnygg såklart Så nu vill jag köpa svartvita gardiner också

Annika:
    Härliga bilder Tror säkert att Nellie tycker det är jobbigt efter resan med tidsomställning och allt, det är säkert därför hon är så "konstig".

Ikväll tror jag tyvärr på Androla, men jag hoppas, hoppas, hoppas på Nordman som har en helt fantastiskt bra låt!!! Ska nog ringa och rösta för första gången eftersom de tävlar mot just Carola och Andreas. Tycker för övrigt att det där systemet är lite orättvist. Tycker de borde tävla mot alla, som i delfinalerna.

• Emeraldy

Sussie:
    Skönt att begravningen är över. Jag inbillar mig att det är ett bra avslut, trots att det är jobbigt. Inboxar dig angående vagnen

• Emeraldy
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!A!!!!!!!!!!!!!

HEJA NORDMAN!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Mina goa vänner!