-
-
Usch då, Agneta! Hoppas det går över lika snabbt som det gjorde för mig!
Camilla:
Ja, det var utanför er bilarna hade krockat. Värsta polispådraget så vi trodde att nåt spännande hade hänt
Sofia:
Jag tycker också det är synd att den här Erik ska sluta men har vi tur kanske det kommer nån ny kille. Fram för fler män inom barnomsorgen
Jo, vi träffade Viktor och jag pratade lite med honom men han kollade på mig som jag var värsta UFO:t
Idag har jag varit på stan och shoppat lite. Jag älskar att göra av med pengar
Men det blev inte så mycket inhandlat som jag ville. Två par strumpbyxor till Moa köpte jag, men shit, vad stora de är
Köpte ett par på Lindex och ett par på H&M, båda i strl 86-92 och Moa fullkomligt drunknar ju i dem!
Köpte även två julklappar på Sagolika (20% rabatt
) En nattlampa i form av Barbapappa och en mätsticka att ha på väggen. Den har jag sneglat på ända sen Moa föddes. Den är i trä och så finns det plats att sätta i foton. Jättefin
Tack för tips om var jag hittar lekhjälm! Kom på att jag ska kolla på Coop i första hand, har en sån där rabattcheck.
-
Kollade Garagets hemsida, oj, vad mycket gott det verkade finnas där! Det måste jag prova snart!
-
Ja, Sofia, äta ute-kväll låter som en alldeles lysande idé
Gräm dig inte över det där, Agneta, att du skulle ha smittat nån alltså. Du visste ju ingenting. Då är ju jag en riktig gangster i sammanhanget som faktiskt gick och jobbade dagen efter jag hade mått dåligt
Jo, Moa har ju också 86-92 på kläder, så det känns ju jättekonstigt att köpa strumpbyxor i 74-80 då
Nåja, det får bli som det blir, det är ingen panik med de här strumpbyxorna jag köpte nu, hon har andra också. Men jag hade hoppats att hon kunde ha dem nu till jul. Vi kommer fira jul tre olika dagar på tre olika ställen i år. Konstigt värre, men det blir nog bra i alla fall. Hur som helst vill jag ju att Moa ska vara finklädd alla dagar och begära att kläderna ska vara helt rena från den ena dagen till den andra - det kan jag inte 
-
Mina föräldrar kommer upp på juldagen och stannar ett tag (vet inte exakt hur länge) men jag kommer nog inte kunna träffas nåt under mellandagarna i alla fall.
Anna:
Hoppas det går bra på 18-månaderskollen idag och att Theas mage är i form
Annika:
Åh, vad mysigt det lät med julbord i Skeppsvik! Jag är egentligen inte så mycket för julbord, det finns inte så mycket jag äter, men just sånt där är ju mysigt i alla fall!
Här blir det till att bara vara hemma idag. Jobbet i helgen och rännandet på stan igår var lite för mycket, så idag blir det lugnt. Hoppas jag orkar ta tag i städningen.
-
Sussie:
Vad skönt att Cornelia sover bra! Här vaknar Moa fortfarande varje natt, men det känns ändå okej. Hon somnar ju om så fort hon kommer till oss. Däremot är det så typiskt på morgnarna. I morse t ex när vi kunde ha sovmorgon, då vaknade hon strax före 7 (ska inte klaga, jag vet, det är helt okej). Men igår när vi skulle iväg, då sov hon som en stock och vi fick väcka henne - hon som i vanliga fall är extremt lättväckt. Nåja, bara att gilla läget!
Ja, Moa var verkligen i sitt esse igår på Matrisen
Har du hunnit prova kjolen förresten?
-
Gud, vad du verkar vara populär på arbetsmarknaden, Sofia
Vad har du för strategi??
I eftermiddag har Moa och jag städat och satt upp julgranen. Vi får dock se hur länge den får stå för vårt kattskrälle gör allt för att riva den
Ikväll har Moa varit hos morfar med fru medan Magnus och jag rände runt och fixade de sista julklapparna. Nu är det klart - skönt!
-
Hej Veronica, kul att höra av dig! Allt väl?
Anna:
Hihi, ja, det är ju jätteviktigt att veta på grammet
Nu har Thea vuxit om Moa på längden i alla fall, men de verkar väga ungefär lika mycket.
Annica:
Jag förstår hur du känner, mitt självförtroende är också sämre än vanligt (hur det nu är möjligt
) eftersom jag aldrig får napp på nåt jobb. Men jag hoppas att det bara är så att företagen har mycket nu inför jul och att det kanske lättar lite i januari...
Annika:
Känner med dig som får sitta ensam så mycket!
-
Jättefina paket, Annika!
Nu ska jag joina Magnus i duschen och sen blir det sängen
-
Morrn morrn
Inatt sov Moa i sin egen säng ända till 6:20. Vad otroligt mycket bättre man sover utan en elvisp bredvid sig
Nu på morgonen har Moa badat i badkaret helt själv för första gången någonsin. Hon badar ofta med Magnus, men när hon har badat själv har hon hittills suttit i sin badbalja. Hon älskar verkligen att bada (och att duscha). Man blir så glad av att se henne