Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Men vad trist det är när det inte skrivs nåt

Idag fick vi en liten sovmorgon, till 7:30, så vi hann inte gå till kyrkan för skolans julavslutning, som jag hade tänkt. Får försöka klara oss ändå

Agneta:
    Hoppas du snart känner dig bättre. Träningsrutan i almanackan tänkte jag bara ha som en liten sporre, skriva upp vad jag gör för att röa på mig, typ "promenad 50 minuter", och då behövs ju inte så mycket plats Vilken färg tog du på framsidan?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Nu skriver jag, Sussie

Moa bökade också mycket idag när hon skulle sova, men nu äntligen är det lugnt här

Alltid lika skoj med en extra slant. Vi får väl se när vår ekonomi kommer på fötter igen Fundersam Hoppas jag inte kommer vara arbetslös så länge...

Usch, påminn mig inte om CK Å andra sidan ser jag hemsk ut nu Usch, vad jag har svullat på sistone... Hoppas verkligen jag kan börja med nån slags träning efter nyår. Utan motion klarar jag verkligen inte att gå ner i vikt.

• Emeraldy

Shit. Nej. Oj. Hjälp. Fan. Eller nåt. Jag har blivit erbjuden ett jobb, ett lärarjobb. Usch, det är känslostorm i kroppen just nu. Givetvis borde jag jubla att jag har ett jobb (om jag vill) men jag ville ju verkligen inte tillbaka till skolvärlden... Och jag var helt övertygad om att jag hade lämnat den...

Jag ska ge besked på onsdag, och innan dess kommer jag ju inte få nåt annat jobb. Med all sannolikhet kommer jag ju att tacka ja. Så pass hög moral har jag att jag har svårt att tacka nej till ett jobb när jag faktiskt inte har nåt...

Det är en åk 2 på Hedlundaskolan och det ser jag enbart som positivt. Kul att jobba med yngre barn, det har jag aldrig gjort. Hedlunda ligger ju suveränt till, för mig. Hade varit värre om det var i typ Yttersjö Spännande också att de har förberedelseklass där.

Men va fan, lärare. Jag vill ju inte det egentligen Samtidigt, långt där inne, så pirrar det lite grann av spänning. Rektorn som jag pratade med var riktigt, riktigt trevlig, kändes kanon. Och det trots att det kom fram att jag sökte andra jobb än just lärare.

Ja, jag lär ju ha att tänka på under julhelgen...

Annika:
    Vad mysigt för dig och Andreas med lite tid tillsammans Vi ska också rå om varann ikväll, jag och Magnus, ett tag i alla fall. Vi ska lämna Moa hos farmor och gå ut och käka. Känns verkligen som vi behöver det, har inte känts så bra ett tag...

• Emeraldy

Passar också på att önska god jul eftersom många av er reser bort. Puss på er alla!

• Emeraldy

Haha, ja, det såg ju bra ut Beta-versionen är nog inte att lita på än

• Emeraldy

Haha, jag sabbar hela tråden med Moas bild Vet inte vad som hände, måste vara Beta-versionens fel

• Emeraldy
    Alice i Umeå skrev 2007-12-21 15:59:55 följande:
    Sara: För mig är det inget fel med Moas bild. Och jag kör Beta versionen.
    För mig ligger den liksom över tre inlägg? Och så ser man lite igenom, det som skrivits under. Äh, mysko.

Snart kommer Magnus hem, och då ska vi lämna Moa hos farmor och sen ut och käka. Blir mysigt.
  • Emeraldy

Godmorgon

Igår jobbade jag - full rulle, sen på kvällen hade vi det jättemysigt! Vi var hos Moas morfar med fru och firade lite jul. Som en riktig julafton egentligen, eftersom vi inte kommer träffas imorgon. Morfar var jultomte och Moa var iofs lite reserverad, men inte rädd. Hon ville dock inte krama tomten - där gick gränsen

Hon fick bl a en dammsugare och oj, vad hon älskar den!! Jag visste att det skulle bli uppskattat med tanke på hur mycket hon gillar vår dammsugare, men jag trodde inte det skulle bli SÅ populärt! Ska lägga in en bild sen!

Jag har heller aldrig varit ut på annandagen. Hemma i Uppsala hade vi inte den traditionen, och sen jag flyttade hit har jag alltid varit hos mormor då eftersom hon fyller år på annandagen.

Annica:
    Här är det vardagsmat att Moa kommer till oss på natten (eller, vi får ju hämta henne), det gör hon ju varje natt. Nån enstaka gång sover hon hela natten i sin säng, men de gångerna är lätträknade. Nog för att vi är vana, men jag håller med om att det tär ju på sömnen, även om jag faktiskt tycker det är rätt mysigt att ha henne bredvid mig.

• Emeraldy

Moas nya leksak

Sofia:
    Vad roligt för dig att det går åt rätt håll med vikten! Här det rent åt skogen, som vanligt, men jag hoppas verkligen att jag kan komma igång med nån träning, för då ska jag försöka få bukt med det här.

Camilla:
    Jättesöt Vingeling

• Emeraldy

Ja, hon var eld och lågor Och det värsta är ju att hon väldigt snabbt lärde sig sätta på den själv (den låter ju!)...

Nä, nu är det lunchdags här.

Svar på tråden Mina goa vänner!