Shit. Nej. Oj. Hjälp. Fan. Eller nåt. Jag har blivit erbjuden ett jobb, ett lärarjobb. Usch, det är känslostorm i kroppen just nu. Givetvis borde jag jubla att jag har ett jobb (om jag vill) men jag ville ju verkligen inte tillbaka till skolvärlden... Och jag var helt övertygad om att jag hade lämnat den...
Jag ska ge besked på onsdag, och innan dess kommer jag ju inte få nåt annat jobb. Med all sannolikhet kommer jag ju att tacka ja. Så pass hög moral har jag att jag har svårt att tacka nej till ett jobb när jag faktiskt inte har nåt...
Det är en åk 2 på Hedlundaskolan och det ser jag enbart som positivt. Kul att jobba med yngre barn, det har jag aldrig gjort. Hedlunda ligger ju suveränt till, för mig. Hade varit värre om det var i typ Yttersjö
Spännande också att de har förberedelseklass där.
Men va fan, lärare. Jag vill ju inte det egentligen
Samtidigt, långt där inne, så pirrar det lite grann av spänning. Rektorn som jag pratade med var riktigt, riktigt trevlig, kändes kanon. Och det trots att det kom fram att jag sökte andra jobb än just lärare.
Ja, jag lär ju ha att tänka på under julhelgen...
Annika:
Vad mysigt för dig och Andreas med lite tid tillsammans
Vi ska också rå om varann ikväll, jag och Magnus, ett tag i alla fall. Vi ska lämna Moa hos farmor och gå ut och käka. Känns verkligen som vi behöver det, har inte känts så bra ett tag...