• flowerLowa

HJÄLP!! Vilken fondtapet i litet rum?

Bilder på tapeterna finns i mitt galleri! SPRING OCH KIKA, OCH KOM SEDAN TILLBAKA OCH RÖSTA PÅ DIN FAVORIT!!

HEJ!

Efter mycket övervägande har jag nu kommit fram till att jag inte känner riktigt 100% för någon av de tapeterna jag först valde mellan i den tidigare omröstningen. Så nu har jag utökat med 2 st till, och undrar nu VAD DU TYCKER?? Jag tänker inte avslöja vilka jag redan "valt bort", utan vill gärna se vilka ni föredrar av allihopa.Räcka ut tungan Nr 2 gör sej inte så bra att bli fotograferad, den är inte så vit i verkligheten utan mer beige.

Alla 4 tapeter är tänkta som en fondvägg, rummet är ganska litet och jag vill ha det ljust! Övriga väggar kommer tapetseras i en matchande ljus ton till respektive fondtapet. Golvet är en mörk plastmatta i träimitation. Rummet ska användas till framför allt kontor, men även sovrum för gäster då vi ska ha en bäddsofa intill fondväggen. Kan tilläggas att jag endast sett rummet 1 gång, vi flyttar in i februari. HJÄÄÄLP!

Kommentera gärna vilken du valt och varför du tycker just den!

TACK PÅ FÖRHAND/LINDA
    Ingen människa äger hela sanningen, bara en tolkning av den
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 22:34:01:
    Jaha, då var omröstningen avslutad!!

Om någon är nyfiken kan jag ju avslöja vilken tapet som gick vinnande ur striden! Trots att nr 1 vann med drygt 50% av era röster, så har jag slutligen bestämt mig för en annan. Nämligen den som röstats fram till nr 2 med 26% av era röster: tapet nr 3, ECO bloom i beige ton. Det kommer bli så snyggt!! De övriga tre väggarna ska vara vita, och möblemanget kommer troligtvis gå i ek och brunt... Längtar efter att få inreda!

Tack för alla röster, det va riktigt intressant att höra era åsikter. Och jag håller för övrigt med om att nr 1 är snyggast, men jag tycker dock inte att den passar in i just detta rum som det gäller, samt att jag upplever den som populärare. Har aldrig hittills stött på någon som har den ljusare varianten hemma. Hoppas bara att hyresvärden inte har något emot den, men det skulle vara lustigt. Den är ju trots allt väldigt ljus och stilren.

Tack än en gång!
  • Svar på tråden HJÄLP!! Vilken fondtapet i litet rum?
  • Polgara

Någon av de mörkare nyanserna!

• flowerLowa
    Fru U skrev 2007-12-12 11:25:55 följande:
    Som fondvägg tycker jag trean är bättre än fyran då fyrans mönster är så litet att jag tror det kommer att försvinna. Det blir liksom ingen effekt, om du förstår vad jag menar
    ja jag tror jag hajjar din poäng... hoppas jag får se rummet snart igen, lättare om man vet hur stor väggen är och så vidare...
  • flowerLowa
    Polgara skrev 2007-12-12 11:27:28 följande:
    Någon av de mörkare nyanserna!
    vilka nr tänker du på då?? har du röstat?
  • Vårsolen

jag röstade nr1 för det är en tapet som jag skulle kunnat välja själv, men om ditt val lutar åt 3 eller 4 så röstar jag på nr 3.

• flowerLowa
    Vårsolen skrev 2007-12-12 11:36:10 följande:
    jag röstade nr1 för det är en tapet som jag skulle kunnat välja själv, men om ditt val lutar åt 3 eller 4 så röstar jag på nr 3.
    tackar tackar... jag föll först för nr 1, och älskar den fortfarande, men den passar inte riktigt in i detta rummet... men om jag inte skulle tänka till något specifikt rum skulle jag också rösta på nr 1... assnygg...
  • Yrslan

Eco 1. Har jätte mönstrade tapeter i dotterns rum som inte är stort. Svart botten med jättestora vita blommor och silversnirklar. Skulle tapetsera en vägg men det blev två, till det har vi målat mörkgrått på de andra två väggarna. Det blev jättehäftigt. Var inte rädd för stora mönster på liten yta...

• Vårsolen

ja den är ursnygg, jag som går i tapetserar tankar till våran lilla hall ska nu klura på om nr 1 kan tänkas passa där, vanligtvis vill jag inte ha en massa mönster men man kan ju göra ett undantag

nr 3 känns f.ö som en bra kompromiss

• flowerLowa
    Yrslan skrev 2007-12-12 11:42:17 följande:
    Eco 1. Har jätte mönstrade tapeter i dotterns rum som inte är stort. Svart botten med jättestora vita blommor och silversnirklar. Skulle tapetsera en vägg men det blev två, till det har vi målat mörkgrått på de andra två väggarna. Det blev jättehäftigt. Var inte rädd för stora mönster på liten yta...
    åhh låter fint.. hade gärna sett bilder, har du kanske i galleriet.. *springer och kollar*
  • flowerLowa
    Vårsolen skrev 2007-12-12 11:45:11 följande:
    ja den är ursnygg, jag som går i tapetserar tankar till våran lilla hall ska nu klura på om nr 1 kan tänkas passa där, vanligtvis vill jag inte ha en massa mönster men man kan ju göra ett undantagnr 3 känns f.ö som en bra kompromiss
    oyea! känns mer och mer rätt.. men måste se rummet igen... längtar tills man slipper detta valet och kvalet och bara kan njuta av sitt nya rumm*s*  tror nr 1 skulle passa utmärkt i en hall.. välkomnande och varm, men lagom färgig... sett en här på fl som har den i sin hall, ursnyggt....
  • flowerLowa

ingen mer som vill göra sin röst hörd i denna fråga?Hemlis

Svar på tråden HJÄLP!! Vilken fondtapet i litet rum?