• Devania

Klarar man sig som förstföderska UTAN epidural??

Jag har 25 dagar kvar till BF och börjar bli nervös. Har nyligen fått veta att jag troligtvis inte kommer kunna få nån epidural pga min tatuering. Jag är livrädd, alla man pratar med säger typ "epidural var som att komma till himmelriket" "det enda som hjälpte var epidural" osv... Och nu får jag ingen! Kommer jag att dö av smärta?? Ni som klarat er med andra bedövningar, vad har hjälpt er bäst??

• Svar på tråden Klarar man sig som förstföderska UTAN epidural??
  • Devania

Narkosläkare har inte tittat på min tatuering, men flera barnmorskor... Det finns ju hopp inom mej att jag KANSKE skulle kunna få, men det lät inte så...

• Devania

Tack för era svar, känns lite bättre :) Bara en som sagt att man dör utan EDA :D

• Devania

Om jag inte har hört av mej innan januari är slut (har BF 6 jan) så har jag nog dött... (Usch så jag pratar) MEN HÅLL TUMMARNA FÖR MEJ :)

• Devania

Tänkte informera er hur min förlossning gick!

Hade grönt barnvatten och förlossningen gick långsamt framåt.. Barnmorskan bestämde att man skulle lägga epidural och dropp för att få fart på det hela.. Jag tänkte "men jag får ju ingen eda?!", men när narkosläkaren kom sa han att det skulle gå bra och det gjorde det! Efter epiduralen och droppen fick jag ett enormt tryck neråt och förlossningen snabbades på och efter det tog det inte många timmar förrän hon var ute, typ 3. SÅ, jag fick epidural och allt gick bra! Men jag kan inte säga att det tog bort min smärta, jag fick ju det där trycket neråt istället...

Svar på tråden Klarar man sig som förstföderska UTAN epidural??