Snabblån/smslån trots betalningsanmärkning??
Hos vilket företag?
Hos vilket företag?
Nää jag dömer inte TS!! Jag tycker bara det är synd att folk måste sätta sig i enännu värre sits!! Vem som helst vet väl att sms-lån är FARLIGT!?!?
Anonym (ååh nej) skrev 2007-12-12 15:03:33 följande:
Blir också trött på alla som dömmer, visst man har olika åsikter bla bla bla. Men jag fick en anmärkning när jag gick på gymnasiet på grund av att mamma inte betalat mina skolkort!! Visste inte att hon inte gjort det eftersom räkning och påminnelser kom till henne, annars hade hon lätt fått pengar av mig.
Ja men hon kanske behöver pengar nu.
Blir man arbetslös eller sjukskriven så kan det ta månader innan man får pengar.
Förresten tror jag att TS kan se vad lånen kostar och tycker hon att hon har råd så låt henne göra det för tusan.
Hon ville ju bara ha råd vart man kan få lån..............
Jo det har du rätt i..
Jag bara vet hur många som sitter i knipa.. Det är allt.. Ville inte döma TS iaf..
Anonym (ååh nej) skrev 2007-12-12 15:09:46 följande:
Tack för alla på hopp.
Var inte menat till alla men ni vei vilka.
Det är ju ändå ts val att ta om hon vill ha sms-lån. Behöver inte betyda trubbel för alla. Finns något som heter meddelandelån också som du kan ta med betalningsanmärkning. Kan låna upp till 2-3000 kr.
innan ni tar ett smslån läs den här artikeln, där har man räknat ut hur många procents ränta man betalar för det man lånar från olika sms-låneinstitut
www.dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx%5c12%5c10%5c15640
Hah hos alla dem fick jag nej iaf. så de kollar nog upp ändå. annars borde man ju ha fått dom där 1000 kr'na som man behövde just då, för en tid sedan. men ja samtidigt ska man väl va glad att man inte fick lånet...
Det finns ett nytt ställe där man kan få låna pengar till hyfsad ränta trots betalningsanmärkningar:
www.loanland.se
Det är en sajt där privatpersoner lånar pengar av varandra. Det kanske låter konstigt, men så är det. Kolla själva.
Där får du inte ens registrera dig som låntagare, om du har bet anmärkningar.
Tror du kan söka på Google? tänk på att det är höga avgifter och att det är många som sätter sig i trubbel med essa sms lån. som de säger..Har du inte 3000 denna månaden över så vad säger att du har 3800 över nästa månad?
Men det är upp til var och en, jag känner inte till situationen så jag ska inte säga så:)
Lycka till:)
Vill också meddela att dessa långivare är snabba md att gå till KFM med deras obetalda lån. går sällan via inkasso utan direkt på...vill bara varna...har en vän som gör sånt hela tiden :(
men har du skuldsaldo hos kfm får du antagligen inte låna ändå....... fick iaf inte jag. som sagt så är i efterhand var det nog bra med!
Såg i Lyxfällan att dom gick till en bank som lånade ut till personer med anmärkningar hos KF. Blue något hette dom. Du kan ju gå in på tv3 och titta på webbtv på lyxfällan så får du kanske tips...
Men jag vill givetvis som alla andra här inne försöka avråda dig från de dyra sms lånen. Har du inte någon privatperson du kan låna av alls?
Men det står redan tipasat i hela tråden Bluestep heter det.
Anonym (tips) skrev 2008-01-02 01:26:03 följande:
Bluestep lånar väl efter vad jag har förstått det bara ut pengar till bolån. Så för att få lån där så ska man antingen låna till en ny bostad man ska köpa, eller belåna en bostad man redan har. Men det stämmer att man kan låna där även om man har betalningsanmärkningar.