Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

Var köpa chilicheese?

På max och burger king vet jag ju att man kan köpa det
    men jag har för mig att jag har sett det på påse någonstans..
    någon som vet?
    googlade och hittade att det såldes i 1kg påsar på axfood men det låg ju långt åt helvete från sthlm. Attans!

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Svar på tråden Var köpa chilicheese?
  • Fru Indosaurie

det var som fan! Kanske är där jag har sett dom.
    Är dom goda då?

• Fru Indosaurie

haha.
    Jag älskar också chilicheese. Åt det för första gången som gravid idag och just nu känns det som att jag aldrig skulle ha gjort det
    Magen håller på att gå sönder av chilicheesebegär

• Fru Indosaurie
    lata kocken Johanna skrev 2007-12-12 18:07:25 följande:
    axfood finns nästan överallt...men som privatperson får du inte handla där - du måste ha kundnr...willys och hemköp har ofta kundnr hos servera - så de kan ta hem om du frågar efter det (och köper hela lådan, 5 kg)
    tusen tack! minsann du vet allt
    jag såg att man var tvungen att ha org.nr för axfood men det kan man väl fixa om det ska behövas
    det kanske är på willys jag har sett påsarna då.. fast några 5 kg var det nog kanske inte
  • Fru Indosaurie

tusen tack för svaret!

suck. nåväl, får höra med willys om jag kan få köpa en 5 kg kartong undra vad det kan kosta? får bli min julklapp till mig själv

• Fru Indosaurie

hm, ja men det var ju inte så farligt Oskyldig

en fråga till då som du kanske inte vet, dom chili cheese poppers, är det samma som exempelvis max köper in?
    så dom inte smakar skit och så har man 5 kg

• Fru Indosaurie
    Kenzie skrev 2007-12-12 18:24:15 följande:
    Jag har sett det på hemköp, men det var ett tag sen nu. Jag gör egna poppers istället. Hyfsat enkelt och såå mumsigt.
    hur gör du dom då? jag googlade som sagt och hittade något recept men själva sidan funkade inte att gå in på..
  • Fru Indosaurie
    Kenzie skrev 2007-12-12 18:26:41 följande:
    www.ica.se/FrontServlet&state=re...
    tack! Låter också gott. Får testa någon dag om jag orkar anstränga mig utan att kräkas.
    Receptet jag såg förut var väldigt likt dom man köper på max men som sagt så gick det inte att få upp det
    lata kocken Johanna skrev 2007-12-12 18:26:44 följande:
    Fru Indosaurie skrev 2007-12-12 18:24:28 följande:det är samma som sibylla har iallafall
    tack! har dom på sibylla också?! undra var närmaste sibylla ligger.. värt att kollas upp!
  • Fru Indosaurie

men åååååååh så bor man i en håla med närmaste sibylla låååångt härifrån! aaaaaaah.
    varför slutade mcdonalds med sina? Gråter

• Fru Indosaurie
    werner skrev 2007-12-12 18:28:00 följande:
    Men jag har ju sett chilicheese i frysdisken på typ ICA eller COOP. Av märket McCain har jag för mig... Eller har jag drömt?
    Missade helt det här inlägget!
    Jo jag vet ju att jag har sett i någon butik förut! kommer bara inte ihåg vart. Måste nog kolla upp det ändå.
  • Fru Indosaurie
    Queequeg skrev 2007-12-12 18:38:19 följande:
    martin olsson har haft det
    kan man handla där som privatperson?
    Har en bekants syster som jobbar där
  • Fru Indosaurie
    lata kocken Johanna skrev 2007-12-12 18:41:52 följande:
    men det finns määäängder med sibyllakök i hela sverige!
    närmaste för mig är i centrala sthlm.. lite bökigt. Närmaste Max är tillräckligt långt för att det ska vara kallt innan jag kommer hem

hittade mccain!
    www.mccain-nordic.com/consumer/sweden/ff_chilicheese.asp

ska bara hitta en återförsäljare och se om det är gott.
  • Fru Indosaurie
    lata kocken Johanna skrev 2007-12-12 18:49:15 följande:
    Fru Indosaurie skrev 2007-12-12 18:45:24 följande:det är en av de vi har - transparenta påsar (med ngt tryck på) i 5 kilos låda...
    oj. men det kanske finns mindre för privatpersoner.. för mccain har ju iaf potatisprodukter som man köper i frysdisken i normala förpackningar.
  • Fru Indosaurie

Nu kom min sambo på det! prisextra! jeeeeij!
    vet inte om jag ska skicka ut honom nu?

• Fru Indosaurie
    TårtBiten skrev 2007-12-12 19:04:15 följande:
    Jag är ju också helt torsk på chili cheese poppers.Letade med ljus och lykta.Till slut fann jag dem på Martin Olsson CASCH  i Årsta Vid Årstafältet uppe i stockholm.Men det gäller att ha tungan rätt i munnen när man väl är där.Märket heter Mc Cain,  Martin Olsson har hur många olika sorters som helst.De jag köpte var en ren och skär jäkla besvikelse för jag fick hem med feta ost och jalapeno i och de smakar bläääääää. Det jag köpte hem hette  Poppers breaded cream cheese, stuffed jalapeno peppers.  Inte alls dom jag ville ha.1 kg gick på 138 kr med moms eller ngt sådant. Man kunde köpa dom i 1 kg förpackningar.Var där för 2-3 v sedan men då kom jag inte ihåg vad mina hette, ville ju för allt i världen inte ha hem samma skit igen.   Ska åka dit igen och baske mig se till att jag får rätt sort med mig hem nästa gång.
    Haha! det här var ju lite kul faktiskt
    på hemsidan har dom dessa:
    www.mccain-nordic.com/consumer/sweden/ff_chilicheese.asp
    Chili-Cheese Nuggets
    Krämig ost med små bitar av grön Jalapeñopeppar
    omsluten med en tunn, krispig panering.
    och det ser ju ut att vara rätt? tror att det är dom vi har sett på prisextra..
    måste skriva upp det där skitlånga namnet du hade då för dom vill jag ju inte ha
    Min sambos kompis syster jobbar där i Årsta.
  • Fru Indosaurie
    lata kocken Johanna skrev 2007-12-12 19:04:02 följande:
    försök vara liiite snällhan kanske kommer hem med en påse poppers, en påse lussekatter och julmust imorgon istället
    Men.. det var ju han som erbjöd sig? Oskyldig
    än är han hemma iaf. jag får hålla till godo med frysta hallon.
  • Fru Indosaurie
    TårtBiten skrev 2007-12-12 19:09:55 följande:
    Skojar du.. inte ens mina ungar vill äta eländet. Fyyy vale gissa vilken besvikelse när jag satte första tuggan och upptäckte att det var fel sort jag fått hem. 
    haha. Vi bor på andra sidan stan och i detta gravida tillstånd så hade jag LÄTT börjat gråta som ett litet barn om jag kom hem och insåg mitt misstag
  • Fru Indosaurie
    TårtBiten skrev 2007-12-12 19:12:58 följande:
    Jag är inte gravid men gissa om jag var nära på att börja storböla.Var såååååå glad över att äntligen hittat dom. 
    Om jag inte hade varit gravid hade jag nog ist slagit sönder något och svurit några dagar
    stackars dig!
  • Fru Indosaurie
    pucken skrev 2007-12-12 19:13:50 följande:
    fru ni åker förbi en sibylla när ni kommer och lämnar skärmen iaf om ni åker genom handen.
    men! jag vill ju ha dom det här året!
  • Fru Indosaurie

Jakten på chilicheese fortsätter!
    Var på prisextra nyss och där sa dom att McCain hade lagt ner helt för några månader sen
    Då hade dom köpt upp deras restpartier men nu var allt slutsålt..

Svar på tråden Var köpa chilicheese?