Stygn efter förlossningen
När försvinner stygnen? Några har släppt men har några kvar, det har gått 8 veckor och jag har efterkontroll imorgon...
Gör det ont att ta bort stygn???
När försvinner stygnen? Några har släppt men har några kvar, det har gått 8 veckor och jag har efterkontroll imorgon...
Gör det ont att ta bort stygn???
jag spräcktes i vaginan och mellangärdet, tappade tre stygn och några fler i duschen... men sprutan sved lite och sen när dom sydde så krek jag i lustgasmasken...
Det känns inte när dom tar bort stygnen, dom är utvecklade så att inte huden kan växa igen vid den tunna linjen.. så det är helt smärtfritt ;)
jag fick också bedövning i sprayform och jag syddes i ca 1 timma jag tyckte att det gjorde skit ont...
just när dom sprayade gjorde det första stygnet inte ont men efter det gjorde det ont igen så dom fick spraya massor av ggr men sprayen sved aa det var inte en trevlig upplevelse i alla fall
dom stygnen jag fick ska iaf lossna av sig självt.
trodde alla fick sådanna
joo mina ska de men om dom inte har lossnat innan efterkontrollen så tar dom bort dom
Själv har jag inte den blekaste om när mina stygn försvann. *haha* Såg inga nån gång men tror inte dom satt länge iaf, 10 dagar kanske som dom sa?
Jag blev oxå sprayad innan jag blev sydd men jag kände inget när dom sydde. På mig killade det bara nåt fruktansvärt. *haha* Fick 5 stygn tror jag.
believer skönt att höra att det finns någon som inte fick ont...
Believer jag avundas dig så mycket, det sved när jag kissade tills mellan 4-5 veckor efter förlossningen, nr 2 kan jag först nu göra som vanligt efter 9 veckor... första gångerna nr2 så grät jag och påminnde mig om förlossningen...
Believer jo men nu e jag helt återställd, mår toppen och jo det va ju värt det men inte just när man mådde så dåligt...
jag hade också kvar stygn vid efterkontrollen som var 8 veckor efter förlossningen men dom stygnen togs inte bort för barnmorskan tyckte att dom skulle få vara kvar och lossna av sig själv då stygnen satt på insidan, kan tillägga att allting var läkt och såg ut som det ska göra och idag så har stygnen lossnat.
Det tog lång tid att sy mig efter förlossningen, sprack både framåt och bakåt och inuti. Jag fick bedövning men blev väldigt känslig för beröring så varje gång de snuddade med sina handskar gjorde det skitont och det var ju massa gånger det!
Min bm tog några stygn efter tre veckor, de satt runt klitoris i den inre blygdläppen, det gjorde ont att ta dem (svimmade nästan), några försvann och resten tog hon någon vecka senare eftersom stygnen blivit infekterade.
Tycker inte att själva förlossningen var så jobbig som tiden efteråt.