• mmmja

ILON?

Är Ilon ett tjej eller killnamn för dig?

För mig är det definitivt ett tjejnamn....

• Svar på tråden ILON?
  • sweetpea

Den enda Ilon jag känner till är Ilon Wikland, och hon är helt klart kvinna, så för mig är det ett tjejnamn.

• astalacasta

Känner också bara till Ilon Wikland, så ett estniskt tjejnamn är väl mitt svar.

• mmmja

haha, tänk vad olika det kan vara =) visste inte ens att det var ett unisexnamn förrän för några månader sen...

• FochP

POJKNAMN! Tycker det är fint. Men jag har hört några tjejer som heter det, så det förstör lite. Tycker inte om namn som både killar och tjejer kan heta.

• enlitenbitkaka

Just kombinationen med -on på slutet får det att klinga maskulint i mina öron. Är det en tjej somska ha namnet passa Ilona bättre. Men Ilon är ett fint namn

proud to be a syltfisk.
  • sinkadus

Heter inte Ann Söderströms son det?

• sinkadus

förlåt Söderlund heter hon ju...

• Vanesjka

Trodde det var ett killnamn. Låter mer killigt än tjejigt tycker jag.

• Sencha
    enlitenbitkaka skrev 2007-12-16 23:38:54 följande:
    Just kombinationen med -on på slutet får det att klinga maskulint i mina öron. Är det en tjej somska ha namnet passa Ilona bättre. Men Ilon är ett fint namn
    Ebon är i alla fall ett flicknamn.
    Vilket miljömål tycker DU är viktigast? www.miljomal.nu/om_miljomalen/oversikt_lang.php
  • mmmja
    sinkadus skrev 2007-12-17 18:30:40 följande:
    Heter inte Ann Söderströms son det?
    jo, det var så jag fick reda på att det var ett killnamn. jag trodde att han var en tjej.
  • enlitenbitkaka

aldrig hört namnet Ebon men även det klingar maskulint för mig....Egon, Agathon, Simon osv. Finns inte så många andra tjejnamn som slutar på -on

Sencha skrev 2007-12-17 19:45:47 följande:
    Ebon är i alla fall ett flicknamn.
    proud to be a syltfisk.
Svar på tråden ILON?