• Anonym

Mollusker, nån som haft?

Jag har med största sannolikhet (ska bekräftas av läkare imorgon) fått mollusker i underlivet, som då gör det till en sexuellt överförbar sjukdom. Skönt med tanke på att jag trodde det var herpes eller kondylom, men ändå skrämmande. Mitt problem nu, det kliar i vågor, någon som vet vad man kan göra åt det?

Andra erfarenheter av det?

• Svar på tråden Mollusker, nån som haft?
  • Anonym (LL)

min sambo har fått det på magen och dom säger att om dom inte försvinner av sig självt efter ett tag får man "skrapa" bort dom...

• Anonym
    Anonym (LL) skrev 2007-12-12 21:57:31 följande:
    min sambo har fått det på magen och dom säger att om dom inte försvinner av sig självt efter ett tag får man "skrapa" bort dom...
    På vissa försvinner de av sig själv..om man har tur!
  • Anonym (LL)

Jo jag skrev ju det men gör dom inte det så skrapar dom bort dom

Anonym skrev 2007-12-12 21:58:38 följande:
    På vissa försvinner de av sig själv..om man har tur!
  • Anonym

har ju läst att de kan hålla sig några år... men jag hoppas få några bortskrapade. de är irriterande. tackochlov inget "farligt", men man vill ju se lite finare ut där nere. på sköterskan som kollade på dem först lät det som om hon tyckte att det var bra mycket bättre än kondylom och annat

• Anonym (LL)

TS: Ja det är ju klart att det är bättre, är ju ingen sjukdom så utan bara nått virus och inget farligt alls =)
    Ja jag förstår att det ändå inte känns så kul att ha det. Skulle med vilja att dom tog bort dom isf. Hoppas det går bra imorgon! kram

• Anonym

Anonym (LL) skrev 2007-12-12 22:03:15 följande:

TS: Ja det är ju klart att det är bättre, är ju ingen sjukdom så utan bara nått virus och inget farligt alls =) Ja jag förstår att det ändå inte känns så kul att ha det. Skulle med vilja att dom tog bort dom isf. Hoppas det går bra imorgon! kram
    ja tydligen är det en barnsjukdom egentligen... heh. typiskt mig att få det (och nej, kondom hade inte hjälpt - endast avhållsamhet hade fungerat...). någonstans tror jag mig ha läst att om man haft det en gång så kommer det inte tillbaka alternativt får man inte det igen. kan det stämma?
  • Anonym
    Anonym (LL) skrev 2007-12-12 21:59:58 följande:
    Jo jag skrev ju det men gör dom inte det så skrapar dom bort dom
    aha läste fel :S, läste att du skrev men dom försvinner inte av sig själv heehee sorry!
  • Anonym (LL)

Jasså är det de? Hade ingen aning om det.. Ja man kan ju hoppas att det inte kommer igen då isf! =) Jobbigt om jag nu då tex skulle få det ifrån min sambo och så får vi inte ha sex tills det är borta för oss båda! Snacka om jobbigt Räcka ut tungan
    Men om att det bara ska gå å få en gång, har jag ingen aning om faktiskt...

Anonym skrev 2007-12-12 22:10:45 följande:
    Anonym (LL) skrev 2007-12-12 22:03:15 följande:ja tydligen är det en barnsjukdom egentligen... heh. typiskt mig att få det (och nej, kondom hade inte hjälpt - endast avhållsamhet hade fungerat...). någonstans tror jag mig ha läst att om man haft det en gång så kommer det inte tillbaka alternativt får man inte det igen. kan det stämma?
  • Anonym (LL)

lugnt!

Anonym skrev 2007-12-12 22:17:34 följande:
    aha läste fel :S, läste att du skrev men dom försvinner inte av sig själv heehee sorry!
  • Anonym (Anna)

Jag hade i armhålan när jag var barn... då pickade man hål på dem med nål o baddade med sprit tills de försvann... kanske inte är så skönt eller lätt om de sitter i underlivet...

• Anonym

Anonym (LL) skrev 2007-12-12 22:17:47 följande:

Jasså är det de? Hade ingen aning om det.. Ja man kan ju hoppas att det inte kommer igen då isf! =) Jobbigt om jag nu då tex skulle få det ifrån min sambo och så får vi inte ha sex tills det är borta för oss båda! Snacka om jobbigt Men om att det bara ska gå å få en gång, har jag ingen aning om faktiskt...
    ja problemet är ju att kondom bara skyddar där kondomen sitter och molluskerna sitter gärna på annan plats än just där... jo om båda har så gör det inget att ha sex. han jag dejtar vet om det (vi har inte hoppat i säng än) och har gett väldigt bra bemötande angående det hela. det är ingen katastrof iaf...
  • Anonym (LL)

Okej men va bra att han tar det bra =) Och att du är ärlig om det och berättar det för honom! Så inte han får en chock...

Anonym skrev 2007-12-12 22:51:08 följande:
    Anonym (LL) skrev 2007-12-12 22:17:47 följande:ja problemet är ju att kondom bara skyddar där kondomen sitter och molluskerna sitter gärna på annan plats än just där... jo om båda har så gör det inget att ha sex. han jag dejtar vet om det (vi har inte hoppat i säng än) och har gett väldigt bra bemötande angående det hela. det är ingen katastrof iaf...
  • Anonym

Anonym (LL) skrev 2007-12-12 22:58:08 följande:

Okej men va bra att han tar det bra =) Och att du är ärlig om det och berättar det för honom! Så inte han får en chock...
    jo men jag kände att det var mest rättvist mot honom. och om han nu skulle haft nåt emot det så skulle det vara lättare att sluta träffas nu i början än senare (plus att han då känt att jag undanhållit det för honom). var knöknervös när jag berättade, tårarna rann, men det gick ju bra
  • Anonym

Nu var jag på sjukhuset igen, och de frös bort dem, de sa att jag inte alls skulle behöva vänta tills de läkte bort av sig själva. men jivvlar vad ont det gjorde!! ska dit igen om ett par veckor om de inte försvunnit tills dess...

• Anonym (LL)

Hej TS!

Aha gjorde dom det. Låter inte skönt direkt Men hoppas på att dom är borta helt snart då! Var ju bra att dom inte tyckte att du skulle behöva gå runt med det där utan gjorde nått åt det med en gång!

• Anonym

Min son har såna under armen.
    Dom säger att dom försvinner av sig själv men det kan ta några år.
    Man gör ingenting åt dom

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-13 18:35:51 följande:
    Min son har såna under armen. Dom säger att dom försvinner av sig själv men det kan ta några år. Man gör ingenting åt dom
    förutom mina då, eller??
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-12-13 19:22:00 följande:
    förutom mina då, eller??
    Ja jag vet inte varför. Men dina sitter väl på ett känsligare ställe
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-12-13 19:59:16 följande:
    Ja jag vet inte varför. Men dina sitter väl på ett känsligare ställe
    haha jag trodde du menade rent generellt... jag är off idag, de har frusit bort mollusker i mitt underliv, det gör även den starkaste lite mörbultad
  • Anonym

Jo dom kan försvinna av sig själv. Vår dotter hade massor på magen o nu är dom helt borta, det tog lång tid men dom försvann

Svar på tråden Mollusker, nån som haft?