• Anonym (???)

Ont vid sex (livmodertappen) vid ägglossning?

Har ni det? Jag har inte riktigt koll på cykeln då den är oregelbunden men har typiska äl-känningar som ont i svanken, ena äggstocken och så. Inga äl-flytningar men livmodertappen verkar vara öppen. I vart fall så fick jag ont när vi hade sex idag. Bara under några stötningar men ändå. Det stack och var obehagligt? Kan man få så vid äl? Var öm i livmodertappen för två dar sedan när vi hade sex... Hemskt hemskt tacksam för svar...

• Svar på tråden Ont vid sex (livmodertappen) vid ägglossning?
  • Herr Johansson

Det är helt normalt.

• Anonym (???)

Tack för svaret Herr Johansson! Jag kanske nojjar mig för ingenting men så är det med oss barnsuktande kvinnor här inne...
    Herr Johansson skrev 2007-12-12 23:44:06 följande:

Det är helt normalt.
  • Anonym (???)

Kanske ska förstydliga min fråga med: Är det vanligt att ha ont vid sex i tappen i samband med ägglossning?

• Anonym

Jag hade skitont när vi hade sex under ÄL! Men vill man bli preggo så var det bara å hålla ut

• Anonym

Jag är oxå jätteöm i tjejmagen vid äl. Det gör ont när han stöter emot vid sex. Det är inge skönt med sex då kan jag säga! Har bara haft så några gånger och är lite noijig över om det är normalt...

• Anonym (???)

Tack för att ni svarade tjejer! Då vet jag att jag inte är ensam. Kollade livmodertappen igår och fick in ett finger?. Då borde den väl räknas som öppen va? Fast jag märkte inte av några äl-flytningar denna månad?

Svar på tråden Ont vid sex (livmodertappen) vid ägglossning?