• Anonym

Dålig i magen varje morgon..?

Varje morgon är jag väldigt bubblig i magen och måste ofta springa på toaletten antingen innan eller efter frukost.. då är jag alltid lös i magen.

Har funderat vad detta kan bero på..? kan ibland vara bubblig under dagen också och på kvällen, men det är alltid såhär på morgonen..

Någon som känner igen detta? eller som har tips på vad det kan vara?

• Svar på tråden Dålig i magen varje morgon..?
  • Anno

Är du orolig av dig? Jag brukar bli så om jag oroar mig eller stressar en längre tid.

• Anonym

Jo jag är orolig av mig...kanske kan bero på det då.. vet inte hur jag ska bli av med den bara, har alltid varit såhär och det är "sån jag är" känns det som...

• juzze

Det kan bero på en mängd saker.. IBS, stressmage, laktosintolerans.. Har du haft så under en längre tid så skulle jag föreslå att du tar kontakt med en läkare och blir utredd. Alternativt att du provar att ta bort laktosprodukter, många vuxna är känsliga utan att veta om det. Hoppas det går över, jag vet hur det är och det är inte så roligt.

• Anonym

Jag har också så. Fast jag lider inte utav det

• Anonym

Ringde VC och frågade om jag kunde få göra ett test om jag va laktosintolerant, men det kunde jag inte utan skulle själv ta bort laktos produkter..det svåra med det är ju att det finns i det mesta upplevde jag och jag gav upp ganska snart när inte visste vad jag kunde äta och inte...
    Någon som testat detta? hur snabbt ger det resultat? vad är det man ska titta efter - allt som har med mjölk att göra?

Vill ta reda på vad det är, för jag lider av det - denna ständiga oro att det inte ska finnas en toalett i närheten blir man knäpp av till slut!

• Anonym (Jag med)
    Anonym skrev 2007-12-13 10:12:15 följande:
    Ringde VC och frågade om jag kunde få göra ett test om jag va laktosintolerant, men det kunde jag inte utan skulle själv ta bort laktos produkter..det svåra med det är ju att det finns i det mesta upplevde jag och jag gav upp ganska snart när inte visste vad jag kunde äta och inte... Någon som testat detta? hur snabbt ger det resultat? vad är det man ska titta efter - allt som har med mjölk att göra? Vill ta reda på vad det är, för jag lider av det - denna ständiga oro att det inte ska finnas en toalett i närheten blir man knäpp av till slut!
    Är det bara på morgonen du är såhär lös i magen?
  • Anonym

TS - att äta mjölkfritt är inte så komplicerat som man kan tro. Idag finns det väldigt många bra alternativ som är soja eller havrebaserade. Har en liten som är komjölksproteinallergisk och under tiden jag ammade så var jag tvungen att utesluta alla mjölkbaserade produkter. Det tar ca 4-6 veckor innan kroppen helt är ren, men förmodligen tar det bara 1-2 veckor innan du skulle se en skillnad. Det är absolut värt att prova. Jag som ätit ost på mina frukostsmörgåsar i typ 20 år, hade efter ca två tre veckor slutat längta efter ost. Så det går. Vet att det finns en mjölktråd för vuxna här på FL, där finns många råd men även recept.

• Anonym (ujuj..)

Jag har så! Varje morgon sätter magen igång å bubblar och sen diareé.
    Jag har gått igenom den där "utan-lactos-grejen".
    Funkade inte på mig alls.
    Men jag har märkt att på helgen så är min magen inte alltid sån.
    Så i mitt fall är det verkligen en orolig stress mage!
    Att gå upp i lung å ro, äta frukost i lugn å ro mm på morgonen är ett bra tips. + inget kaffe el cig.

• Anonym

Ska nog göra ett försök igen på laktosen...men nu känns det inte så aktuellt när det är julbord och massa julmat som väntar..
    Tack för alla tips, du som skrev sis om stressmage - tycker det är samma för mig varje morgon..men har själv tänkt på just stress och oro osv om det kan bero på det.. men är ju inte orolig eller stressad VARJE morgon..men magen kanske reagerar ändå?

Bode jag gå till VC igen ? kan det vara något farligt..?

• Anonym

Var likadan som du förut, berodde på stress. Ät bulkmedel/visiblin (receptfritt på apotek) det gör att det inte går så fort genom tarmarna :) Fungerade bra för mig.

Svar på tråden Dålig i magen varje morgon..?