Vägra igångsättning?
Jag hade en utdragen och seg igangsattning med dottern och det tog 36 timmar fran det att dom gav mej den skumma tampongen som skulle stimulera tappen och oppningen tills det att hon kom ut - och da med sugklocka. Om vi bara ser till hur sjalva processen gick sa visst var det segt och langdraget och jag minns att jag sa till min man flertalet tillfallen att jag inte visste att det skulle vara sa langtrakigt att foda barn. Jag var helt omogen nar jag kom in och oppnades mkt langsamt. Trots detta hade jag latt valt en igangsattning igen framfor snitt.
Jag vill absolut inte behova snittas utan vill anda foda 'sa naturligt som mojligt'...
Kan dock tillagga att i sverige hade min igangsattning slutat i snitt men dar jag fodde tar dom inte garna till det om det inte verkligen ar uberakut. Hade hon inte kommit da hon kom hade aven dom rullat ivag mej. Tacksam att vi slapp den biten! =)
Oavsett vad du valjer och vad det blir sa onskar jag dej all lycka och grattis sa massor till kommande liten! =)