• CMN

Uppringd för soffrengöring...

Igår kväll blev jag uppringd av ett företag som erbjöd fri rengöring av soffa, säng eller matta. Försäljaren påstod att ett par bekanta till oss hade blivit så nöjda så att de hade velat ge oss möjligheten att prova. Blev genast misstänksam för inget brukar vara gratis. Nån som känner igen det? Jag tror det hette nåt med "aroma", fast jag kan ha fel.

• Svar på tråden Uppringd för soffrengöring...
  • giftgrodan

sånt där brukar väl vara gratis? Det enda är att de vill sälja själva rengöringsapparaten, men man behöver ju inte köpa den.

• Marie Antoinette

Jag instämmer med dig TS, ingenting är gratis. Jag har också blivit uppringd av diverse företag som "helt-gratis-det-låter-väl-jättebra" ska skicka diverse prylar. Nej tack.

• idiblon

Okej, då är det kanske samma som mina vänner råkat ut för. Det kommer en och städar hemma, men INNAN de börjar så frågar de efter namn på deras vänner så att de kan ringa upp dem också. Det är alltså inte så att någon rekommenderat dem. De jag känner råkade ut för en som blev riktigt otrevlig och arg när de inte ville köpa varan... Läskigt.

• terkan

Det är en dammsugare de vill visa. Vi har gjort ren vår säng så, jäklarns vad äcklig den var, fast den nästan är ny. De introduserar deras dammsugare, sen får de poäng om du ger dem nya namn att få gå hem till. Helt gratis!!
    Kan jag rekomedera, inte för att vi köpte dammsugaren för den kostar ty 25.000 eller nåt :)

Vi skulle bli 3
  • CMN

terkan: vet du vad företaget heter?

• lövet2

Dem känner jag till. Ett par vänner till oss tog tacksamt emot erbjudandet. Sedan kom försäljaren hem till dem, smutsade ner soffan rejält och rengjorde den efteråt. I slutändan var den alltså inte mycket renare än den var från början. Försäljaren ville sälja utrustningen, och när de inte ville beställa något så ville han ha en lista på vänner + adresser och telefonnummer. Han vägrade att gå innan han fått en sådan lista.
    Jag blev uppringd och kollade då saken med mina vänner. Sedan tackade jag nej, men jag höll aldrig på att bli av med dem ...

• johandra

Min kära make gick med på att dom skulle komma hit o tvätta vår soffa,men precis som för flera här över så var det en dammsugarförsäljning..Kirby heter dammsugarn..

Det var en liten pojke som kom hit,säkert hans första jobb,och det resulterade i ganska otrevliga toner oss emellan innan vi fick ut honom härifrån..

Jag förklarade att vi var lovade en sofftvätt,han fick inte tvätta just soffor pga bla bla bla så han ville göra rent vår matta..

Fine sa jag,gör det o gå sen..Då skulle han ha namn på våra vänner så han iaf fick betalt för bensinen hem till oss osv...Jag sa till honom att det kunde han glömma,och han kunde be sin chef ringa mig om han inte fick betalt pga att jag inte gett honom namn på mina vänner..

dom ringde sen för uppföljning och jag sa precis vad jag tyckte o tänkte om deras skitföretag..

det här e historien i korta drag!

Hit ringer/kommer dom nog aldrig igen

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v40
  • CMN

Ingen som vet vad företaget heter? Jag vet att det tidigare fanns ett som hette svenska G3 men de verkar ha bytt namn, av förståliga skäl. Tillhörde inte de seriösa säljarna precis...

• jummie

svenska G3 säljer Kirby städmaskin...har sitt säte i Sundsvall

Men det cirkulerar även en variant till som inte är samma företag, de säljer en maskin som använder vatten

• LittleRedRidinHood

Jag har jobbat för Svenska G3 och jag hade aldrig släppt in de hos mig. Jag var telefonbokare och ringde alltså runt till folk och övertalade de att boka en visning med en av säljarna. Vi blev tillsagda att säga att det skulle ta ungefär en halvtimme när det egentligen tog uppemot 3 timmar. Vi fick inte heller nämna priset på dammsugaren (ca 30 000). Satt dessutom och ringde efter några gamla listor och det hände ofta att man ringde och frågade efter någon som var avliden eller som den som svarade hade skiljt sig från många år tidigare.

• terkan

Nu var det min kompis kusin som kom till oss, så jag visste vem hon va. Så det var ju inte så jobbigt för oss. Hade jag inte kännt henne vet jag inte om jag hade gått med på att hon fick komma när jag tänker efter...

Vi skulle bli 3
  • Knytets

dom var förbi en kompis till mig och han lämnade då ut nummer till mig och en annan kompis.
    Vi båda bokade tid, och satt och väntade på den utsatta tiden men dom dök aldrig upp.
    Ett halvår senare ringde dom igen men då sa jag förklarade jag att jag hade bättre saker för mig än vänta på försäljare som aldrig dök upp.

Jäkla skit företag.

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • VulgusProfanum
    CMN skrev 2007-12-13 13:11:18 följande:
    Igår kväll blev jag uppringd av ett företag som erbjöd fri rengöring av soffa, säng eller matta. Försäljaren påstod att ett par bekanta till oss hade blivit så nöjda så att de hade velat ge oss möjligheten att prova. Blev genast misstänksam för inget brukar vara gratis. Nån som känner igen det? Jag tror det hette nåt med "aroma", fast jag kan ha fel.
    Aroma är samma företag som tidigare sålde Kirby. Nu säljer de en produkt som heter Sakura som är en "vattenbaserad" dammsugare.
    Själva maskinen kostar 45.000:-..
    Beauty fades Dumb is forever
  • VulgusProfanum
    jummie skrev 2007-12-13 20:44:02 följande:
    svenska G3 säljer Kirby städmaskin...har sitt säte i SundsvallMen det cirkulerar även en variant till som inte är samma företag, de säljer en maskin som använder vatten
    Svenska G3 tidigare Kirby heter idag Aroma tech och har sitt säte i Sundsvall. I precis samma lokaler och med precis samma styrelse som tidigare.
    Deras anställningsavtal är horibla och det är nog tyvärr därför säljare är så pushiga. De får ingen lön om de inte gör ett visst antal besök.

Idag säljer de inte längre Kirby utan Sakura en svindyr maskin..
    Beauty fades Dumb is forever
  • Cheesus

Vilka idioter som köper en städmaskin för över 40.000 kr.

Gå in på Blocket och kolla in Kirby och Sakura. Hur många som helst för en spottstyver...:)

Läs även på cint om de olika företagen som säljer samma skit. Bluff och båg!

• Tom Araya

Japp det låter som dammsugarförsäljare typ Svenska G3/Aroma.

Jag var själv på Svenska G3 i Årsta ett par veckor någon gång sent 90-tal tror jag.

• linitis85

Tvins har en vattendammsugare... h2o vac turbo.

Mycket billigare och väldigt bra.

Supernöjd med den!!

Svar på tråden Uppringd för soffrengöring...