• Anonym

Nån mer som har killar som "gift" sig med datorn?

Jag är så trött så jag spyr rent ut sagt.
    Detta eviga bråk och tjafs om hans j-a tid framför datorn....

Han studerar heltid och bör vara i skolan när han ska, men går inte ens upp på mornarna för att han sitter vid datorn halva nätterna. Det han gör vid datorn är att titta efter annonser på datadelar och liknande, för det är hans stora passion... datorer datorer datorer.... Sitta på olika forum i timmar och diskuttera datorer.

Vi har ett barn som han glömmer att mata ibland bara för att datorn ta all hans tid, skolarbetet går åt h*te och han ligger efter i ALLT. Behöver jag ens nämna att vi aldrig har tid för varann?!

Vad fasiken gör man?
    Det hjälper ju inte att prata med honom.
    Nån i samma sits?

• Svar på tråden Nån mer som har killar som "gift" sig med datorn?
  • Brevdruvan

Det är tur min sambo jobar nu så att man kommer åt datorn själv. Här är det dock det förbaskade pokern som lockar. Han spelar alltid på gratisturneringarna så för den delen är det inten fara, men det hade varit trevligt om man kunde umgås ibland!

• Anonym

Ja du gumman. Du är verkligen inte ensam.

Här hemma har jag en man som sitter vid datorn var vaken minut. Hans enda intresse är att ladda ner olika saker och bränna filmer och surfa på internet.

Han hjälper inte till hemma med huset, barnen eller något överhuvudtaget. Hans dagar går ut på tre saker (ja fyra då): datorn, jobba, träna och sova.

Så fort han kommer hem innanför dörren går han direkt in till dator och så sitter han där till långt efter att jag somnat.

Jag har haft allvarliga funderingar på att sabotera den där *censur* datorn ett antal gånger.

/Nia

• UBJ

Jag tycker att min man sitter lite för mkt vid datorn, men då snackar vi om ngn timme eller två per kväll. Hade han tid skulle han nog kunna sitta här hela dagarna dock! :)

Din kille tillbringar helt klart för mkt tid vid sin dator eftersom du känner dig förbisedd och när han glömmer ert barn...

Om han inte lyssnar på dig kanske du ska bokföra exakt hur länge han sitter vid datorn så att han får svart på vitt. Han kanske inte tycker att det tar all hans tid (jag menar, tiden går rätt fort när man är på nätet (skriver jag av erfarenhet som FL-beroende)).

• Anonym

TS här

Känns så otroligt skönt men ändå sorgligt att det finns fler i min sits..
    Jäkla datorer... Å älskade FL

Han hjälper inte heller till här hemma, det är jag som får göra allt... tvätta, dammsuga, byta lakan, laga mat, skura badrum mm...
    Vi har ju inget samliv i huvud taget när han bara sitter framför datorn. Jag sitter själv och tittar på tv sen går jag och lägger mig, då kan han komma och sucka...för sig själv och säga godnatt. Som att han vet att han har suttit för länge framför datorn.

Men när det går ut över vårt barn så blir jag rasande..

UBJ-- ja, det kanske man ska ta och göra. För när jag sa det nu, att han suttit minst 5 timmar och et var i underkant, så sa han nehej... så länge har jag inte suttit.. men det har han visst.

• Anonym

TS - gör som jag! Det har varit vissa dagar jag mer eller mindre klockat allt min man gjort från minuten han vaknar/kommer hem tills det är dags att gå och lägga sig! Han kommer inte undan det då..

Sedan påstod min man att jag inte gjorde något här hemma och han allt, tyvärr åkte han dit rätt rejält eftersom jag började bokföra allt hushållsarbete på kylskåpet där jag skrev upp allt jag gjorde i hemmet och allt han gjorde.

Han gjorde max en sak om dagen medan jag gjorde allt från att ta hand om barnen, laga alla måltider, diska, städa, vattna blommorna, tvätta etc.

Tyvärr är du inte ensam.

• Anonym

TS - gör som jag! Det har varit vissa dagar jag mer eller mindre klockat allt min man gjort från minuten han vaknar/kommer hem tills det är dags att gå och lägga sig! Han kommer inte undan det då..

Sedan påstod min man att jag inte gjorde något här hemma och han allt, tyvärr åkte han dit rätt rejält eftersom jag började bokföra allt hushållsarbete på kylskåpet där jag skrev upp allt jag gjorde i hemmet och allt han gjorde.

Han gjorde max en sak om dagen medan jag gjorde allt från att ta hand om barnen, laga alla måltider, diska, städa, vattna blommorna, tvätta etc.

Tyvärr är du inte ensam.

• Anonym

NR: 2787861 var alltså jag som skrev tidigare under namnet /Nia

• Anonym

TS här...

fy... hur fasiken hann du med att skriva upp allt?
    Vilken kvinna du måste vara

Jo, jag får försöka med det. Om det hjälper så är det värt det. Vet inte hur många gånger vi bråkat och vi har aldrig kommit någon vart.
    Han KAN inte diskuttera, utan kommer in på massa olika spår och så kommer han med motattacker hlea tiden.
    Tex när jag kommenterade datorn idag att han sitter här så mycket.. ja då har han mage att säga att JAG minsann också sitter här, och då kan jag inte säga något.. *gahh*

• Anonym

TS.

Varje gång jag försöker prata med min man om detta så slänger han skit i ansiktet på mig om något jag skulle ha missat. Han kan inte diskutera eller ens erkänna något som skulle få honom i dålig dager

• Anonym

TS.

Varje gång jag försöker prata med min man om detta så slänger han skit i ansiktet på mig om något jag skulle ha missat. Han kan inte diskutera eller ens erkänna något som skulle få honom i dålig dager

Svar på tråden Nån mer som har killar som "gift" sig med datorn?