• Glad i hågen

Kan en tvilling gömma sig på VUL?

Vi har varit på ett vaginalt ultraljud i v 10 och såg då en liten parvel och ett hjärta slå där inne.

Men som det är så ska ju folk kommentera allt, och en efter en säger att jag verkar ha stor mage för den vecka jag är i, t o m läkaren undrade om jag verkligen är säker på att jag är i den vecka jag är nu. Hans bedömning utifrån hur högt livmodern låg var att jag skulle vara en månad längre gången. "Eller att det är två".

Jag har försäkrat alla om att vi faktiskt har bildbevis på att det bara är en, men en del påstår att ena barnet kan skugga/skymma det andra. Är det verkligen möjligt???

• Svar på tråden Kan en tvilling gömma sig på VUL?
  • lillajag82

ja det är möjligt även på rutin ul

Emelié010224 & Albin060520
  • MammasÄlsklingar

Alltså jag har BAUTA stor mage..
    Med min dotter kunde dom inte ens fylla i magmåtts kurvan på pappret för det fanns inge plats hade över tvillingmått.
    O denna gång e den stor med.
    Det behöver inte vara tvillingar bara för man har stor mage.
    Men jag tänkte precis som dig.
    Där emot fick jag en dotter på 5580 i vecka 39
    Fårse hur stor denna blir *s*

• hugskott

Det händer faktiskt, men är väldigt ovanligt. Själv får jag frågan varje dag om det är två, det fick även de flesta jag känner när de var gravida. Det är som att folk inte kommer ihåg hur stor man blir.. Så jag skulle nog inte oroa mig så mycket.
    om inte annat ska ni väl på rutinultraljud v 18, och får se då.

• marie05

Ja, det är helt möjligt! Det hände mig. På vag ul sågs bara en liten bebis men fem dagar senare på vanligt ultraljud fanns det två små bebbar!

• Mammann

Hej!
    Hade mindre mage med tvillingarna än med en av mina tvillingar. Så jag tror saker varierar en del. Däremot så började magen växa tidigare med tvillingarna, men det kan ha berott på att det var 3je graviditeten oxå. Tvillingarna var inte speciellt små, utan som enlingari str, men med den stora enling-magen hade jag en bautabebis. Med tvillingar ligger de ju ändå i fil oftast, om de inte ligger utanpå varandra då..

• Grace Jobe

Ja! Det hände mig.. Dom sa en på vul men det va två på rutin ul..

Adam och Awa heter tvillingarna som gjorde världen vackrare den 9/5-2007
  • Heobaldia

Japps det har hänt mig 2ggr!!!

Så det är inte helt omöjligt. Första omgången tvillingar klaradre sig inte. Så jag var lite lätt orolig när jag blev gravid igen, men på första vul:et så var det bara en. MEn sen på nästa vul var de 2!!! Snacka om att vi blev förvånade..

• moonlight

Nu är det visserligen 4 år sedan jag fick mina tvillingar..men då missade i alla fall samma läkare med vul i både v 12 o 14 att det var tvillingar i min magen. Fick choken på UL att det var 2 i v 16!!

• bebisar

Några kompisar till oss upptäckte att det var två på det fjärde UL. Notera då att det innan det sista UL var tre olika läkare som alla missade den andra bebisen.

• mita78

det hände min mamma med dom såg inte att vi var två förns på förlossningen, när jag kommit ut märkte det att det var en till, men mamma kände på sig hela tiden att vi var två så hon var inställd på det.

Svar på tråden Kan en tvilling gömma sig på VUL?