• SSS

knep mot spindlar????

Hallå!

Måste bara fråga er som kanske kan lite mer om insekter o sånt. VAD kan man göra för att slippa få in spindlar i huset???? Har hört att det inte finns något, men det kanske finns nån liten själ där ute som också "ogillar" dessa små kryp lika mycket som jag, och kanske har ett knep som inte ens Anticimex vet om??? Hoppas , hoppas........

Jag bor i hus sen förra året, och hade såååååå mycket problem. För direkt när det blev lite plusgrader ute, så kom de in.

Snälla ni som vet, eller har nån kompis/släkting som vet??????????

• Svar på tråden knep mot spindlar????
  • AnnaGBG

Växte upp i ett spindelfyllt hus. Jag har inte kommit på något annat än att skaffa katt, de äter ju upp dem.

• Upptagen

spindlar är annars ganska bra husdjur eftersom de käkar upp de andra småkrypen!

• SSS

Tack för svaren! Men.....

Jag har inget problem med andra kryp, utan jag har verkligen en Fobi mot Spindlar, och man vill ju inte flyttta pga det när man trivs annars.

Nu har jag börjat att spraya insektsmedel runt dörren, så jag får väl se om det hjälper. Det värsta med dessa småkryp är att de alltid hittar sina små gömställen, sen springer de i super-hastighet när de ser att man jagar dem med en tidning....haha.......

• Anne Yone

Jag har hört att spindlar inte trivs i skitiga hus.
    Så har du spindlar är det ett tecken på att du har välstädat.
    Så... Du får sluta städa.

*hmmm*

Ingen bra idé, kanske?

Min man tycker du ska köpa en orm, han hade aldrig några spindlar när han hade orm. Men det var nog inte heller så intressant tips.

Nej men allvarligt talat... Radar brukar funka bra. Det dödar det mesta.
    Kolla om dom kan ta sig in via ventiler o likn, spreja isf i dom.

Lycka till!

• lilla rosen

Jag har ett enormt fobi mot spindlar i alla dess storlekar! Det enda jag inte gillar är att slå ihjäl dem, jag är lite av en djurvän även mot insekter så jag ber snällt gubben min att ta ut den i stället när jag själv sitter någonstans med fötterna så långt upp som möjligt.

• SSS

haha, jag SLÅR dem och skriker samtidigt, har värsta mördarblicken...............kanske ingen vacker syn!!

Nu är det som så, att "mannen" är också själv rädd för spindlar o sånt. Så den "manlige mannen" blir nästan mer rädd än vad jag blir,ändå är det han som blir framknuffad för att ta sig an det "lilla " krypet.

Nej, de får skylla sig själva om de tagit sig in i MITT hem
    Är också djurvän, men gillar inte insekter................

Kör med radar nu, så jag får väl se hur det går.

Kram allihopa!

• petrusjka

Å blääää, jag lider med dig, är det någon av naturens varelser jag har svårt för så är det de åttbenta.

Mitt bästa tips är att tillverka en eldkastare av hårspray och tändare

Dessa bekämpar skadedjur med ljud: www.caporama.se/home.htm kan det vara nåt? Låter dyrt...

Tyvärr kan stora mängder spindlar vara tecken på att det finns fukt och mögel som drar till sig små små för ögat osynliga insekter som sedan drar till sig spindlar... hittar ingen bra länk om detta nu, har hört det på en föreläsning om fukt som gavs av Svensk Provningsanstalt...letar vidare...

Tips från Anticimex: www.anticimex.se/default.asp

• Roisin Dubh

Här kommer en till med rejäl spindelskräck!

Mitt botemedel mot spindlar när jag bodde hemma hos mina föräldrar var inte så populärt av mamma. Ibland på somrarna när jag glömt stänga fönstret på kvällen så satt det ett dussin feta korsspindlar i spetsgardinen. De gick jag lös på med dammsugaren för att slippa komma i närkontakt med dem. Jag tänkte inte ett dugg på att spindlarna samlades levande i dammsugarpåsen utan ställde bara tillbaks dammsugaren i städskåpet i köket när jag var klar.

• petrusjka

Roiiiisin! Ditt tanklösa stycke

Det är ju helt uppenbart att spindlar man dammsugit upp kommer tillbaks upp genom slangen och röret och hämnas å det blodigaste. Korsspindlar i sovrummet...jag schwimmar alltså!!!

• SSS

Usch,Usch, skönt att man inte är ensam.......

Grannarna har sina dörrar öppna hela dagarna på somrarna, vill inte tänka på hur många kryp som finns hos dem, eller så känner de min rädsla.............

• SSS

Petrusjka!
    Jag har faktiskt gjort allt som står på Anticimex sida (eller det som behövs) men det hjälper inte. Den andra sidan som du rekommenderade hade inget för just Spindlar. Som Anticimex säger.......det finns inget mot dessa kryp.........

• petrusjka

Å så frustrerande för dig!!! Blir det bättre när det blir varmt ute, flyttar de tillbaks då tror du?

Svar på tråden knep mot spindlar????